Men får man Nebula i 17" også? Fikk ikke sett nærmere på de jeg så på en xc90 i vinter, men så at det stor R17 på gummien![]()
Men får man Nebula i 17" også? Fikk ikke sett nærmere på de jeg så på en xc90 i vinter, men så at det stor R17 på gummien![]()
Da er'n endelig montertBaggasjeromstrekk, Rollo, Innsynsvern, kjært barn mange navn
En veldig stor takk til hgnubel for maler til å borre hull til festeneGikk som en lek med malene, hvis andre har behov for maler så sender jeg de gjerne videre, de blir liggende i garasjen fremfor å gå i søpla uansett
men selv om rollo'n sitter helt som den skal i sidelistene så er det en ganske stor glippe mellom huset til rollo'n og bakseteryggen, skal vel ikke være det?![]()
Hva er ganske stor da?Snakker vi 1cm, 10 cm, 50cm?
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Ganske stor er 4-5cm, stor nok til at jeg kunne se ting og tang under trekket :(
En løsning kan jo være ny sub som tetter igjen der da![]()
Har begynt å tette steinsprut på panser, skjermer og speilhus. Det er et trist trist syn og jeg overdriver ikke når jeg sier at det er tusenvis av dem
Et lite utdrag fra panseret, vanskelig å ta bilde av sånt
![]()
Blir hønnstrøken denne bilen din nå lynet mækviiin![]()
Pirkearbeid, men ned godvilja til så blir det bra![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Fikk litt følelsen av at bakseteryggen ikke sitter helt der den skal når jeg så på det igår, men skjønner ikke at den kan det heller. Rollo'en sitter helt tight i bua på listene der den skal og hullene ble perfekte med malen
Tja, det er som sagt deprimerende å pirke med steinsprut og småskader. Syns bare jeg finner mer for hver gang jeg går over panseretFår lyst til å sette bort alt arbeidet, for jeg blir aldri ferdig... Men så har jeg lyst til å gjøre alt selv også
Godvilja er litt ned nå jaMen det regner så kanskje jeg skal kjøre bilen ut i regnet og våtslipe alle "kvisene" på panseret
![]()
Kjente jeg selv ble litt nysgjerrig med den "gleppa" det var snakk om, så jeg gikk ut for å se hvordan dette var på min egen.
Tror den ikke er like stor som din gleppe?
![]()
Målte sprekken mellom baksete og rollo på min V70 med øyemål i går og det er 4,75 mm..
Min er litt større enn din Erlend, det ser jeg med et halvt øye
Tenker jeg har omtrent 4.75cm slik som deg Nubel, litt mindre på 40% delen av bakseteryggen, denne går litt lenger bak enn 60% delen. Skal ta å måle etterpå, takk for hjelpen. Er ikke unormalt med litt glippe der tror jeg.
Bygge ny sub tetter den glippa er nok den beste løsningen
Lurte litt på å kle kassa til rollo'n med noe stoff, den er litt bulkete og stygg og det plast-belegget som ligger på den er vel umulig å reparere?
Kjørte på litt svart sprittusj der metallet syns igjennom men det ble ikke pent, bare litt bedre![]()
Nå var det vel millimeter og ikke centimeter jeg mente![]()
Det finnes to forskjellige, en som har en slags hattehylle og den lille varianten som er vanligst
Å faen, glemte å måle når jeg var ute i bilen men det er vel en rundt 4cm etter øyemål... Det er jo ikke mulig å få flytta rollo'n lenger forover så jeg får se på seteryggen isteden. Går vel an å få tetta mellomrommet, i verste fall med en ny basskasse
Nei, kom ut litt feil det der gittMen min er ihvertfall størst
![]()
Nå vet jeg at det er det ja. Men jeg skrev dette samme dagen som jeg hentet bilen, og det var ikke så lett å se i nattemørketVet at de finnes i 17" ja. Naboen hadde det før han oppgraderte til 18" Nebula. De stod det Volvo på.
Men det blir R-felger på denne etterhvert uansett, så ingen fare![]()
Men jeg syns fortsatt ikke Nikon gir like gode resultater på mørkere settinger, det er noe med fargene canon gir med lite lys som jeg savner
Til snapshots gir Nikon uten tvil bedre bilder, men det er litt urettferdig å sammenlikne 300D med 80D siden de er litt forskjellige klasser. Så jeg savner 20D fortsatt :(
Og NÅ er jeg lei av regn!
![]()
"Are hadde sittet å ventet på de store guttene i mange timer nå, men det var ingen som ville vaske bilen sin med Are i kveld heller"
![]()
Jeg synes kunstneren fanger ensomhetens forgjengelighet og forventning om sosialiserende renselse veldig bra i dette verket.
Bare sånn til allmenn informasjon så liker jeg å vaske bilen seint på kvelden når det er lite trøkk og man kan bruke så lang tid man vil på å vaskeIkke noe problem å bruke en time eller to på bilvask pluss litt stell
![]()
Tida går fort når man begynner ja. Tilogmed naboen piner bilen sin en time-halvannen med den turtle-svampen fra bilen var ny.. :P
Næ, er vel "bare" en 07-08..![]()