En ting jeg har vurdert når den evt skal av igjen for å bytte til en annen ferdigsammensatt multilink er å lage en liten plate som jeg borer et hull og sveiser fast en mutter på. Smører masse Tec7 på undersiden, legger den på innsiden og skrur inn en skrue for å holde den nede og lar det stå et par dager.
Da blir det samme patenten jeg har nå, bare at Tec7-en vil funke som mothold sånn at det er lettere å montere/demontere.
Okitakk
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Delenr. på ambulansestag hadde vore greit å fått med her ja![]()
Volvo 940: Prosjektbil
BMW e46 m3: Bruksbilen :-)
Skal prøve å finne nr på ambulansestag i mårra.
Har gått litt tregt med prosjektet mitt, har ikke skrudd så mye. Men må få opp farta litt nå, Rudskogen treffet nærmer seg. Men kommer en oppdatering på Mandag/Tirsdag/Onsdag.
Har begynt på det kjedeligste nå. Har tilpasset alle brakettene til oljekjøler og filterholder. Det blir sveiset på Mandag. Ble en rimelig heftig brakett til filterholderen siden den skal stå et sted der det er tilnærmet ingen steder å feste det til karrosseriet. Bare håper de festene jeg fant å skru den til er gode nok, ellers må jeg lage braketten enda litt heftigere.
Det ambulanse staget har IPD på sine sider.
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
jeg har regnet på det og om man kjøper alle de andre stagene ogsåog dempere hele veien så vil det lønne seg
![]()
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
Rundt 10-12 lapper om hode regninga mi ikke svikter helt?
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Fant du dele.nr på det ambulansestaget?![]()
Volvo 940 TIC
Kan det være dette nummeret ?, hadde ihvertfall det på den gamle 940`en min.
Art# 3526694
Det heter stay.
http://www.swedishautoparts.com/shop...1=Start+Search
Det hører med noen bolter og muttere.
Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia
Oppdatering 09.06.2011 - Oljekjøler påbegynt
Finni en fin plass på innsiden av fangeren å montere oljekjøleren. Ikke allverden luftgjennomstrømning, men blir nok bedre enn den originale. Får jeg oljetemp problemer så bare monterer jeg elvifte på den styrt av termostat.
Oljekjøleren sett forfra. Sveiset nye fester på kjøleren da det ble for stort med de som satt på så måtte skjære de av. Skrur de fast i en gjennomgående bolt jeg har satt i plata under spylevæsketangen og de 2 skruene til kræsj-demperen.
Der havner oljefilteret. Har satt det opp-ned fordi det ikke skal renne olje utover hele motorrommet hver gang jeg bytter filter. Det skal være greit å komme til der med riktig verktøy.
Har laget en brakett som går på tvers av hele motorrommet mellom vangene. Braketten er nesten ferdig, mangler bare litt stiving mot vangen til høyre, finskjæring/pussing og lakkering.
Blir pressa oljeslanger fra Tess som er 9.6mm innvendig. Ble ikke dyre greiene med alle fittings og slanger. Slangene er veldig myke og fine å jobbe med.
Fått på vannrøret igjen. Sveiset igjen uttaket til den originale vannavkjølte oljekjøleren.
Du ser også de varmeisolerte Air-Condition røra til venstre i bildet. Flere bilder kommer av dette når jeg har skrudd sammen det siste der.
To av slangene som skal presses. De andre to glemte jeg å ta bilde av. Kommer flere bilder når slangene er presset.
Skal også lage noen festeløsninger på braketten min for å feste oljeslangene som skal til kjøleren så de ikke henger å slenger. Samme med slangene til motoren.
Neste oppdatering kommer iløpet av neste uke.
JIC kopplinger? Blir bra detta... bare kjøleren får litt luft![]()
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt