Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 85 av 92 FørstFørst ... 35 75 83 84 85 86 87 ... SisteSiste
Viser resultater 2.101 til 2.125 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #2101
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    aha sjønner, kanskje like greit å gjøre det på den måten? bare bruke løs mutter? hvordan kom du til på baksiden av rammevangen da?
    De to små er ganske lette å komme til med fastnøkkel å få holdt igjen igjennom hulla på siden. Den store "hovedmutteren" trur jeg ikke jeg kom til med fastnøkkel på, så den fikk vi sjokkstramma på plass.

  2. #2102
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    De to små er ganske lette å komme til med fastnøkkel å få holdt igjen igjennom hulla på siden. Den store "hovedmutteren" trur jeg ikke jeg kom til med fastnøkkel på, så den fikk vi sjokkstramma på plass.
    Såppas ja, kanskje det er mulighet å komme til fra baksete også, mener R.G kuttet opp der hvor tykk er stålet rammevangen ca?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  3. #2103
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Ekke noe tykkere enn 1 mm eller noe. Syltynt
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  4. #2104
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    En ting jeg har vurdert når den evt skal av igjen for å bytte til en annen ferdigsammensatt multilink er å lage en liten plate som jeg borer et hull og sveiser fast en mutter på. Smører masse Tec7 på undersiden, legger den på innsiden og skrur inn en skrue for å holde den nede og lar det stå et par dager.

    Da blir det samme patenten jeg har nå, bare at Tec7-en vil funke som mothold sånn at det er lettere å montere/demontere .

  5. #2105
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    En ting jeg har vurdert når den evt skal av igjen for å bytte til en annen ferdigsammensatt multilink er å lage en liten plate som jeg borer et hull og sveiser fast en mutter på. Smører masse Tec7 på undersiden, legger den på innsiden og skrur inn en skrue for å holde den nede og lar det stå et par dager.

    Da blir det samme patenten jeg har nå, bare at Tec7-en vil funke som mothold sånn at det er lettere å montere/demontere .
    aha såppas ja, ikke dumt da, kanskje det er måten å gjøre det på !

    Fant bilder fra tråden til r.g, er dette den bakerste mutteren eller? (Sorry for "usaklige" quoter )
    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    da har jeg fått fiksa bakaksel problemet med løs mutter i oppgengsbrakketten hadde mistanke om rust som var årsaken, men var ikke en flekk rust inni der var bare ræva punkting fra volvo to knøttsmå punktinger.




    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  6. #2106
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    aha såppas ja, ikke dumt da, kanskje det er måten å gjøre det på !

    Fant bilder fra tråden til r.g, er dette den bakerste mutteren eller? (Sorry for "usaklige" quoter )
    nei ikke bakerste mutter. det er mutra for bære arm under baksete detta. den løsnet for meg.
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  7. #2107
    Registrerte brukere Andersen00 sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2011
    Sted
    Skjeberg/Østfold
    Innlegg
    204
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Oppdatering 08.10.2010 - Ambulansestag, mellomakselbrakett og coilover-foring




    Lagde et Superflex oppheng i avstiveren til turbo. Dette er plata jeg lagde som ble foret opp på begge sider av plata med disse foringene og skrudd igjennom og i toppen. Så ble gamle støttestaget sveiset på der og skrudd til turboen.

    Dessverre hjalp det ikke noe på resonans- / vibrasjonsproblemet, så nå veit jeg ikke om noe mer jeg kan prøve bortsett fra å sette på vekter på turboen for å se om det endrer seg :(.







    Coiloverene bak har klunket litt i harde dumper en stund nå fordi produsenten har vært så geniale å satt i gummiforinger i nedre feste . Som "merkelig" nok fungerer dårlig når halve bakenden av bilen hviler oppå. Kjøpte 4 stk av disse universalforingene med innerdiameter på 20mm. Da ble det en del bedre da disse ble presset av skruen inn i timeglass hullet i demperen. I senteret som er tredd inn på en tapp som stikker ut av bærebroen fikk jeg dreid til en rustfri hylse i 22mm ytterdiameter og 17.75mm innerdiameter.







    Sånn ser det ut ferdig montert. Bare greaset det opp og skrudde det ihop med senterhylsa i midten. Ble godt med press på den foringen for å si det sånn når skruen ble strammet godt innover i foringen, for å deretter havne inntil senterhylsa og strammes mot den så det sitter! Da ble festet fast og fint uten lyder!







    Fikk endelig tid til å sveise mellomakselbraketten jeg skjærte ut for en stund siden. Tid for å male de!







    Malte siste strøket i dag og monterte i sta! Ble igrunn ganske fornøyd med resultatet. Hvis hardykoblingen ryker nå så tror jeg ikke mellomakselen klarer å komme seg så langt lenger . Passelig stiv den braketten der og veier ikke altfor mye eller! Da slipper jeg å ødelegge hele gulvet og vangen på bilen hvis mellomakselen ryker der!







    Kjøpte et ambulansestag fra Volvo som jeg monterte i sta! Virker som det hjalp en del på hjulvinklene foran i hard svinging. Kjennes litt tightere ut, hjelper en del mer enn det fjørbeinstaget gjør. Men gjør seg med begge deler .
    Hei, hva ga du for staget hos volvo +

  8. #2108
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Andersen00 Vis post
    Hei, hva ga du for staget hos volvo +
    Mener det var ca 7-800 kr

  9. #2109
    Registrerte brukere Andersen00 sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2011
    Sted
    Skjeberg/Østfold
    Innlegg
    204
    Antall takk

    Standard

    Oki takk

  10. #2110
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Mener det var ca 7-800 kr
    var innom hos volvo her og skulle handle et slikt, men dem fant det ikke i systeme sitt
    har du et delenr?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  11. #2111
    Registrerte brukere Volvoniføør sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    396
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    var innom hos volvo her og skulle handle et slikt, men dem fant det ikke i systeme sitt
    har du et delenr?
    Det delenr kunne jeg også tenkt meg å vite!
    Volvo 940 TIC

  12. #2112
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Delenr. på ambulansestag hadde vore greit å fått med her ja
    Volvo 940: Prosjektbil
    BMW e46 m3: Bruksbilen :-)

  13. #2113
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Skal prøve å finne nr på ambulansestag i mårra .

    Har gått litt tregt med prosjektet mitt, har ikke skrudd så mye. Men må få opp farta litt nå, Rudskogen treffet nærmer seg . Men kommer en oppdatering på Mandag/Tirsdag/Onsdag.

    Har begynt på det kjedeligste nå. Har tilpasset alle brakettene til oljekjøler og filterholder. Det blir sveiset på Mandag. Ble en rimelig heftig brakett til filterholderen siden den skal stå et sted der det er tilnærmet ingen steder å feste det til karrosseriet. Bare håper de festene jeg fant å skru den til er gode nok, ellers må jeg lage braketten enda litt heftigere.

  14. #2114
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Det ambulanse staget har IPD på sine sider.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  15. #2115
    Registrerte brukere Andersen00 sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2011
    Sted
    Skjeberg/Østfold
    Innlegg
    204
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Det ambulanse staget har IPD på sine sider.
    Men blir litt Dyrere å få det hjem til Norge
    Volvo 940 Turbo B230FK 1994 mod
    Volvo 940 T5R 1991 mod

  16. #2116
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    jeg har regnet på det og om man kjøper alle de andre stagene også og dempere hele veien så vil det lønne seg
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  17. #2117
    Registrerte brukere Andersen00 sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2011
    Sted
    Skjeberg/Østfold
    Innlegg
    204
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    jeg har regnet på det og om man kjøper alle de andre stagene også og dempere hele veien så vil det lønne seg
    I pris vil det koste da?
    Volvo 940 Turbo B230FK 1994 mod
    Volvo 940 T5R 1991 mod

  18. #2118
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Rundt 10-12 lapper om hode regninga mi ikke svikter helt?
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  19. #2119
    Registrerte brukere Volvoniføør sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    396
    Antall takk

    Standard

    Fant du dele.nr på det ambulansestaget?
    Volvo 940 TIC

  20. #2120
    Registrerte brukere Volvo_960_1995 sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Stavanger området.
    Innlegg
    442
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvoniføør Vis post
    Fant du dele.nr på det ambulansestaget?
    Kan det være dette nummeret ?, hadde ihvertfall det på den gamle 940`en min.

    Art# 3526694

    Det heter stay.

    http://www.swedishautoparts.com/shop...1=Start+Search

    Det hører med noen bolter og muttere.
    Sunt pueri pueri puerilia tractant Dat sensus honores Homo sum humani nil a me alienum puto Nec scire fas est omnia

  21. #2121
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 09.06.2011 - Oljekjøler påbegynt




    Finni en fin plass på innsiden av fangeren å montere oljekjøleren. Ikke allverden luftgjennomstrømning, men blir nok bedre enn den originale. Får jeg oljetemp problemer så bare monterer jeg elvifte på den styrt av termostat.







    Oljekjøleren sett forfra. Sveiset nye fester på kjøleren da det ble for stort med de som satt på så måtte skjære de av. Skrur de fast i en gjennomgående bolt jeg har satt i plata under spylevæsketangen og de 2 skruene til kræsj-demperen.







    Der havner oljefilteret. Har satt det opp-ned fordi det ikke skal renne olje utover hele motorrommet hver gang jeg bytter filter. Det skal være greit å komme til der med riktig verktøy.

    Har laget en brakett som går på tvers av hele motorrommet mellom vangene. Braketten er nesten ferdig, mangler bare litt stiving mot vangen til høyre, finskjæring/pussing og lakkering.







    Blir pressa oljeslanger fra Tess som er 9.6mm innvendig . Ble ikke dyre greiene med alle fittings og slanger. Slangene er veldig myke og fine å jobbe med.







    Fått på vannrøret igjen. Sveiset igjen uttaket til den originale vannavkjølte oljekjøleren.

    Du ser også de varmeisolerte Air-Condition røra til venstre i bildet. Flere bilder kommer av dette når jeg har skrudd sammen det siste der.







    To av slangene som skal presses. De andre to glemte jeg å ta bilde av. Kommer flere bilder når slangene er presset.

    Skal også lage noen festeløsninger på braketten min for å feste oljeslangene som skal til kjøleren så de ikke henger å slenger. Samme med slangene til motoren.



    Neste oppdatering kommer iløpet av neste uke .

  22. #2122
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Blir smudieeez detta Blir vel ikke mye skruing nå som du kjøper deg sykkel
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  23. #2123
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Blir smudieeez detta Blir vel ikke mye skruing nå som du kjøper deg sykkel
    Må jo fortsatt få kjørt på Rudskogen i sommer .

  24. #2124
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    JIC kopplinger? Blir bra detta... bare kjøleren får litt luft
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  25. #2125
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Må jo fortsatt få kjørt på Rudskogen i sommer .
    Hvis du overlever 500'en da
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Side 85 av 92 FørstFørst ... 35 75 83 84 85 86 87 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •