Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.756
Side 133 av 613 FørstFørst ... 33 83 123 131 132 133 134 135 143 183 233 ... SisteSiste
Viser resultater 3.301 til 3.325 av 15308

Tråd: Godbiter fra bilannonsesidene

  1. #3301
    Registrerte brukere de_icer sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    541
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Ja, hadde det bare vært ti mil så. Men nå er det i hvert fall sommerføre...

    Når det gjelder nummerskilt av typen opp til 1971, med en bokstav og varierende antall sifre, er det utvilsomt mulig å plukke blant alle de som er ledige. Men er det nå virkelig slik med utgåtte tobokstavsnumre? Trodde ikke det. Har inntrykk av at prinsippet er at de "aldri" skal brukes på nytt, i hvert fall inntil videre. Nummeret på denne bilen ser da heller ikke ut til å være noe "gullnummer" som noen skulle være spesielt interessert i å ha...? Er det noe bestemt som skulle tyde på at denne bilen er importert brukt i det senere?
    De har tatt i bruk enkelte gamle serier/numre med to bokstaver og fem siffer, har sett en del konkrete eksempler på det mtp USA-importerte veteraner med DA-skilter bla.

    Ser de i Arendal også har gjort det, bare se på 262'en med PC29XXX (men nå kan jeg ikke utelukke at dette er en serie de "sparte" back in the day, de dreiv jo med mye rart, hadde egne serier for de som skulle ha høyt skilt osv)
    1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T

  2. #3302
    Registrerte brukere Volvo-turbo sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Bor det noen i osten på himmelen?
    Innlegg
    696
    Antall takk

    Standard

    DA skilter på en 80-tallsbil blir jo feil da var det jo DC og DD som var gjeldene, DA er jo tidlig 70 talls. Min gamle 245 92 modell hadde PC71XXX så PC 29XXX på 81 modell ??? jeg vet ikke om dette blir riktig?
    244 Turbo Intercooler -84 / Chevrolet Bel Air conv. - 56 / Audi A6 Allroad - 13

  3. #3303
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-turbo Vis post
    DA skilter på en 80-tallsbil blir jo feil da var det jo DC og DD som var gjeldene, DA er jo tidlig 70 talls. Min gamle 245 92 modell hadde PC71XXX så PC 29XXX på 81 modell ??? jeg vet ikke om dette blir riktig?
    DC, DD, DE og DF var vel på 80-talet alle saman, DF heilt på slutten, og tok slutt i 92.

    DA kom i påska 71, var eit tidleg slikt skilt som stod på vår 71 145 DL.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  4. #3304
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Tobokstavssystemet skal offisielt ha blitt innført fra 1. april 1971. I mange år var det fast praksis at det ble nye skilt på eldre biler ved eierskifte. Altså var de gamle skiltene i høy grad utryddet innpå 80-tallet.

    Av Oslo-skiltene etter DA: DB antageligvis fra 1973, DC er nok fra ca 1977 og slutter i 1980. DD fra 1980, DE fra 1984 og så skiller nok DE og DF omtrent på 1986 og 1987. DF-serien var i en periode med lavt bilsalg, så den varte relativt lenge. DH fra uti 1992 en gang, DJ fra ca våren 1997, DK fra 2001, tror jeg, de finnes i hvert fall med den gamle typen skilt, DL fra 2005 (?), DN fra høsten 2009. Høres dette rett ut?

    Jeg kjenner ikke til fra før at man har brukt gamle numre fra dette systemet om igjen, og jeg har inntrykk av at prinsippet har vært at det ikke skulle skje. Men mange av numrene har jo vært utgått i over 20 år, så det burde egentlig ikke være noe i veien for litt gjenbruk. Hvis de faktisk har åpnet for dette for bruktimporterte veteraner, er det gledelig. Skulle jeg f eks importere en Volvo 164, vil jeg gjerne ha et nummer på DB eller BL.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  5. #3305
    Registrerte brukere de_icer sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Arendal
    Innlegg
    541
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvo-turbo Vis post
    DA skilter på en 80-tallsbil blir jo feil da var det jo DC og DD som var gjeldene, DA er jo tidlig 70 talls. Min gamle 245 92 modell hadde PC71XXX så PC 29XXX på 81 modell ??? jeg vet ikke om dette blir riktig?
    Neida, så nøyaktig blir det ikke. Tror PC29XXX faktisk ble hoppet over, mener 24-29 ble satt av til kvadrat-skilt, men at de aldri ble brukt opp. De har jo også brukt disse seriene til grønne skilt, vi har hatt mange Transportere med PC27-28XXX rundt årtusenskiftet.

    i 1981 var vi på +/- PC50XXX her.

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Av Oslo-skiltene etter DA: DB antageligvis fra 1973, DC er nok fra ca 1977 og slutter i 1980. DD fra 1980, DE fra 1984 og så skiller nok DE og DF omtrent på 1986 og 1987. DF-serien var i en periode med lavt bilsalg, så den varte relativt lenge. DH fra uti 1992 en gang, DJ fra ca våren 1997, DK fra 2001, tror jeg, de finnes i hvert fall med den gamle typen skilt, DL fra 2005 (?), DN fra høsten 2009. Høres dette rett ut?
    Kan bidra med DC27527, registrert i 1977 og DE11609 registrert i juni 84.
    1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T

  6. #3306
    Registrerte brukere Christer-164 sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    72 har jo plastikkgrill den og
    72 har ikkje plastikk grill nei
    Mvh Christer Haddal
    Mail: Christer_haddal@hotmail.com
    Tlf: 99576758

    1971 Volvo 164 - 3.0 24v Prosjekt

  7. #3307
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av de_icer Vis post
    Neida, så nøyaktig blir det ikke. Tror PC29XXX faktisk ble hoppet over, mener 24-29 ble satt av til kvadrat-skilt, men at de aldri ble brukt opp. De har jo også brukt disse seriene til grønne skilt, vi har hatt mange Transportere med PC27-28XXX rundt årtusenskiftet.

    i 1981 var vi på +/- PC50XXX her.



    Kan bidra med DC27527, registrert i 1977 og DE11609 registrert i juni 84.
    Da bekrefter du vel mer eller mindre mine anslag, men ved nærmere ettertanke ser jeg ikke bort fra at DC kan ha vært påbegynt i løpet av 1976.

    Angående uregelmessigheter og nummersekvenser som har blitt "spart" eller hoppet over - det er enkelte ting jeg har lagt merke til:

    De enkelte "distriktskontorene" må ha hatt nokså frie hender til egne påfunn.

    I Halden tok de (i 1986, må det ha vært) etter alt å dømme en hel tusen-serie, AA32xxx, og satte av til varebiler, altså grønne skilter. Denne serien varte i mange år, til ca 2000 (ikke nøyaktig sikker), mens biler med hvite skilter på samme tid hadde kommet opp til AA43xxx eller noe slikt. Dvs at 245er og 945er m m som ble omregistrert fra varebil til personbil i løpet av årene, likevel er "brennmerket" til evig tid med et nummer som (for kjennere) markerer at det dreier seg om en bil som opprinnelig var varebil.

    I Oslo ble alle eller en del nr på DA40xxx satt av til flyplassbruk, svarte skilter. Dermed finnes det en del lastebiler og tankbiler og slikt, fra i hvert fall godt opp på 80-tallet, som siden har blitt solgt ut på markedet og har reg nr som tilsynelatende tilhører langt eldre biler fra begynnelsen av 70-tallet.

    En del biler fra rundt 1980 har/hadde lave VD-nr (10-11xxx). Vet ikke forklaringen på dette.

    Har inntrykk av at det var noen store forskyvninger av nummersekvenser på NE, men jeg husker ikke og kjenner ikke til detaljer.

    Muligens flere steder i Nord-Norge ser det ut til at de fra begynnelsen (1971) må ha begynt på høye nr, og så fylt på med de lavere senere.

    Og sikkert mer til...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  8. #3308
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Revell: Det er akkurat den bilen gaupe og lansverm har diskutert over her
    En pen bil kan ikke nevnes for ofte

  9. Takk Øygard, Daniel V takket for denne posten
  10. #3309
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christer-164 Vis post
    72 har ikkje plastikk grill nei


    har alltid trodd dette var plastikk jeg
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  11. #3310
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post


    har alltid trodd dette var plastikk jeg
    Var vel kun GL og DL som hadde denne grillen vel? L og Sport hadde sølvgrill tror jeg..
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  12. #3311
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    1971 GL og DL fikk denne grillen. + alle 72 modeller
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  13. #3312
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=28781367
    Her er ein 960 i nabobygda mi. Han såg ikkje so verst ut sjølv om han far ein liten skade på bagasjelokket og litt sånt. Viss nåken vil ha han so kan jo eg ta ein tur og sjå på han viss dåke bur longt vekke. Han har sine skavankar men til gjengjeld er det ganske enkelt å fiksa og so er han forholdsvis rimeleg
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  14. #3313
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Dette må da kalles for godbit


    http://www.blocket.se/skaraborg/Volv....htm?ca=11&w=3

    originale felger ??
    Sist endret av jacobsen; 30/05/11 kl 19:43
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  15. #3314
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  16. #3315
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Store ord i annonseteksten, men sikkert en riktig fin bil. Det står 1983, men det må være tidlig 84, forutsatt at det ikke er noe "tull" med den, og det skal det vel ikke være.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  17. #3316
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Absolutt!
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  18. #3317
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    1971 GL og DL fikk denne grillen. + alle 72 modeller
    Nei, det fins L med den gamle grillen også i 72. Men den er sjeldan.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  19. #3318
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Dette må da kalles for godbit


    http://www.blocket.se/skaraborg/Volv....htm?ca=11&w=3

    originale felger ??
    Den har stått lenge, det er orginale glt-felgar ja. Er eit grusomt interiør på den.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  20. #3319
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  21. #3320
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Fin 740Turbo stasjonsvogn. En designklassiker - fortsatt av "første generasjon" - uten noe tull. Dette er en bil som bør tas vare på. Tror denne var annonsert for noen måneder siden til en noe høyere pris. Og da vet jeg ikke om den har hatt et eierskifte imellom nå, eller om den bare har stått på lager en stund.

    Angående interiøret på GLTen: Er det tilsvarende det på den 81 GLT/V6 vi diskuterte for noen dager siden? Jeg ser ikke strukturen på setetrekket godt nok på disse bildene. Nesten merkelig hvor "simple" de GLTene kunne være i interiør og utstyr sammenlignet med 240SE...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  22. Takk Øygard takket for denne posten
  23. #3321
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Flott bil, og nå til en igrunn ganske fornuftig pris om den er så fin. Men det er en 88 modell, med de fordeler og ulemper det innebærer.

    Minner veldig om min første 740, men det var en 1989 med 230FT i 410 light blue som 240en til gaupe. Ellers var det samme interiøret og samme dårlige utstyrsnivå. Uansett en av de beste bilene jeg har hatt, fikk nesten litt lyst til å handle denne...
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  24. #3322
    Registrerte brukere Christer-164 sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Hareid
    Innlegg
    165
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post


    har alltid trodd dette var plastikk jeg
    Vi snakker om Volvo 160 serien
    Mvh Christer Haddal
    Mail: Christer_haddal@hotmail.com
    Tlf: 99576758

    1971 Volvo 164 - 3.0 24v Prosjekt

  25. #3323
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Ja, det er forskjellige ting. Men hva med den (avbildede) svarte til 140 71-72? Jeg har alltid trodd at det ikke var plastikk...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  26. #3324
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Ja, det er forskjellige ting. Men hva med den (avbildede) svarte til 140 71-72? Jeg har alltid trodd at det ikke var plastikk...
    Det er lakkert aluminium (meinar eg, det er lenge sidan eg har tatt i ein slik), delt i tre delar, grill og lyktesargar.

    BTW: Benny i Broom, har ein 140-grill hengande på veggen i kontaineren sin.

    Plastgrillen kom i 73 på både 140 og 160.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  27. #3325
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Mener jeg har sett slik 140-grill i deformert form som tyder på at det må ha vært lakkert metall - 73-74-typen ville ha brukket.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

Side 133 av 613 FørstFørst ... 33 83 123 131 132 133 134 135 143 183 233 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •