Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  91
Side 20 av 44 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 30 ... SisteSiste
Viser resultater 476 til 500 av 1099

Tråd: Kalsn's 940 TURBO Godkjent med B5234T T5!

  1. #476
    Registrerte brukere Slettmyr sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.403
    Antall takk

    Standard

    Dette blir bra!
    ikke lenge til det spinner på begge hjula nå da?

  2. #477
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mik4oj Vis post
    Se her ja, bra du er i gang nå
    Du får bare rope ut om du trenger en hjelpende hånd med et eller annet.
    jepp trur det blir bra! Jepp kan hende jeg trenger litt sveisehjelp

    Sitat Opprinnelig postet av Slettmyr Vis post
    Dette blir bra!
    ikke lenge til det spinner på begge hjula nå da?
    Jepp! jepp er ikke svinlenge til, rekker mo neste helg med gode marginer, viss clutchen holder..har bynt å slure med litt folk i bilen i tyngre gir
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  3. #478
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Demontert gamle bakstilling og bensintank

    Har fått skrudd av alt av stag osv og fått heiset ned akslingen, gikk fint selv om jeg var alene!


    Ble vist mye plass her nå!



    Endelig ute..Fjøra på venstre sia satt på (muttern altså) så helt sinnsykt så kappet bare orginalfjøra sånn jeg fikk tak lettere i muttern..Orker ikke å bruke endelig med tid på ting som jeg aldri blir å bruke igjen



    Kun jeg som syns det er lite digg å ligge nedi reservehjulsbrønna å skru? :P



    Orginal bensintank på vei ned



    Tanken nede! Måtte bytte om armaturet til 960 tanken, og lodde noen ledninger, siden at tanken til 960 er litt "kortere" i ene enden enn 940n sin, blir ikke plass til 940 armatur..Noen som vet hvordan av pumpene som leverer mest bensin? er vell 033 og 037 pumper, 037 er til 940turbo



    Ble sykt mye plass under her nå, pluss null rust



    960 til venstre og 940 til høyre, må få fikset med slange til nippelen som sitter på venstre siden på 940 tanken, da den sitter noe lengre unne på venstre siden av 960 tanken, men enkel jobb



    Regner med å få tank på plass i morgen, samt få på lakk til delene som skal sveises på, da halvparten er sandblåst Skal sveise loddet til slyngdiffen også, trur ikke jeg blir å justere fjøra til slyngene med det første..Får se hva man får tia til
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  4. #479
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Se her ja På tide du bynte og gjøre noe ^^
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  5. #480
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Liten update..Fått skjært vekk panhardfestet, samt litt ellers som måtte bøte for å få plass til aluramma..



    Skal pusse å behandle det asap



    Prøvemontert fremfre brakett, passer som sagt kun på et av skruhullene, så må sveises fast..



    Satser på å få de sveiset ferdig i dag, får se hva tiden viser. Ellers må jeg vente med å montere bensintanken, da jeg ikke fikk med alle festene, må lage noe lurt som holder den oppe på et slags vis!
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  6. #481
    Registrerte brukere timmie sin avatar
    Medlem siden
    25. mai 2010
    Sted
    Fauske>Nordland>Norway
    VCCN medlemsnummer
    2805
    Innlegg
    98
    Antall takk

    Standard

    Nice nice, blir bra dette
    Volvo 240 classic 1992
    xVolvo 940Turbo 1992 mod -019 black
    x Volvo 740 GLE 1987 Belgia Import
    x Volvo 240 DL 1978
    x Volvo 240 GLE 1988
    x Volvo 240 GL 1984

  7. #482
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    uff, nå henger jeg virkelig etter med montering av min MK2
    men sørg for og få med masse bilder, og få med hva som må endres! hva du gjør me armaturet og slikt, er det jeg gruer meg mest til

  8. #483
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luigi Vis post
    uff, nå henger jeg virkelig etter med montering av min MK2
    men sørg for og få med masse bilder, og få med hva som må endres! hva du gjør me armaturet og slikt, er det jeg gruer meg mest til
    Hehe.. Jepp tar nå bilder støtt og stadig, som du sier med armaturet, er verden enkleste jobb, det som er forskjell på 960 armtatur kontra 940, er at selve armaturet er noen cm kortere på 960 grunnet grunnere tank, men flytter bare over den der hvite plastikktingen (d som måler bensinnivået?), må skøyte ledningen eller lodde dem da de sitter fast easy shit

    Fremfre brakettene ferdig sveiset Forbanna tectyl som er et problem å få vekk, men ble nå rent nokk til å få det sveiset. Har også fått lagt beskyttelse over de plassene der det er bart metall, pluss pusset ned litt rust som kommer av at tanken gnir vekk lakken, og fått lakk på



    Ser bra ut! fått på aluramma, eller sitter fast i framkant, og hviler på de to bakre brakettene (De som passer på org "fjørskruhull" ) Usikker på om jeg sveiser mutter inn, eller om jeg bare går for å legge mutter på innsiden og teiter til med en svær skiver mellom
    Ting tar nå tid, er egentli ikke store jobben, må bare grave etter motivasjon



    Slenger ut et bilde jeg tok før jeg satt inn bilen til skruving spent på høyden bak når jeg er ferdig

    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  9. #484
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Ganske så fin bil!

    Jeg vil anbefale å legge ei svær skive/plate inn, det er den beste løsningen. Får meget godt anleggsområde til mutter.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  10. #485
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Ganske så fin bil!

    Jeg vil anbefale å legge ei svær skive/plate inn, det er den beste løsningen. Får meget godt anleggsområde til mutter.
    Takk

    jepp, høres ut som en smart ide, har lyst å evt lage ei plate å sveise mutterne fast i den, men er usikker på hvordan jeg skal få den inn i vangen..Hvordan gjorde dere det med chrml sin bil? tredde dere bare skiva å muttern inn det lille, ovale hullet i hjulbuen ?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  11. #486
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Tredde plata inn først (et helvete etter det jeg husker ) også la muttern bare oppå
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  12. #487
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Tredde plata inn først (et helvete etter det jeg husker ) også la muttern bare oppå
    hehe kan tenke meg det ja! Nådde dere mutter og skive til "hovedskruen" også fra det lillehullet?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  13. #488
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Tredde plata inn først (et helvete etter det jeg husker ) også la muttern bare oppå
    Er nok ganske lett med et sveiseapparat. Bare å sveise mutter til plata først over et hull i plata. Kappe den til sånn at du akkurat får tredd den inn og lagt den riktig inni vangen. Så bare skru til . Evt sause Tec7 på undersiden av plata og skru fast midlertidig, la herde, så skru på multilinken.

    Så lager du bare en plate med to mutre til de bakre og gjør det samme . Det jeg har tenkt å gjøre på min neste gang den skal av.

  14. #489
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Er nok ganske lett med et sveiseapparat. Bare å sveise mutter til plata først over et hull i plata. Kappe den til sånn at du akkurat får tredd den inn og lagt den riktig inni vangen. Så bare skru til . Evt sause Tec7 på undersiden av plata og skru fast midlertidig, la herde, så skru på multilinken.

    Så lager du bare en plate med to mutre til de bakre og gjør det samme . Det jeg har tenkt å gjøre på min neste gang den skal av.
    jepp må være mye lettere å lage en slik plate ja, så slipper man å plages viss man måtte demontere, ser for meg at mutteren går rundt inne vangen viss man prøver å skru den ut Spørs om jeg ikke bare punkter på plass den plata med 2 muttere, å bruker tec7 på den andre
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  15. #490
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    jepp må være mye lettere å lage en slik plate ja, så slipper man å plages viss man måtte demontere, ser for meg at mutteren går rundt inne vangen viss man prøver å skru den ut Spørs om jeg ikke bare punkter på plass den plata med 2 muttere, å bruker tec7 på den andre
    Eventuellt en liten ide jeg fikk nå. Ikke store punktet som skal til for å holde plata på plass på innsiden så den ikke roterer... Bor et lite hull vedsidenav på hver side og nest fast plata fast i kanalen unnenfra .

    Er nok mer til å stole på enn Tec 7 løsningen avhengig av hvor mye hulromsolje og annen dritt det er inni der .

  16. Takk Kalsn takket for denne posten
  17. #491
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Eventuellt en liten ide jeg fikk nå. Ikke store punktet som skal til for å holde plata på plass på innsiden så den ikke roterer... Bor et lite hull vedsidenav på hver side og nest fast plata fast i kanalen unnenfra .

    Er nok mer til å stole på enn Tec 7 løsningen avhengig av hvor mye hulromsolje og annen dritt det er inni der .
    jepp enda smartere, er jo nok å ha 2 bittesmå bolter som holder den på plass spørs om jeg ikke prøver denne måten
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  18. #492
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    Begynner å bli sugen på multilink selv når jeg ser du også er i gang nå...
    Sugen på LAV bil med MASSE camber!!!

  19. #493
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Bare å byne da Kim! 20 min så er mye gjort..
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  20. #494
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    haha, må gjøre ferdig bilen først :P Samt bytte motor :P
    Har jo sånt evighetsprosjekt jeg vettu :P

  21. #495
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Det tror jeg de fleste har
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  22. #496
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Begynner å bli sugen på multilink selv når jeg ser du også er i gang nå...
    Sugen på LAV bil med MASSE camber!!!
    Jepp er vell ikke umulig viss man fjerner bladfjøra å peiser på med coilovers

    Chrml: Når du sveisa loddet ditt, la du noe stål mellom diffen og loddet, eller arbeidet du det bare oppover? syns det virket som stor avstand sjønner du
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  23. #497
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Liten update!

    Har fikset nesten "hele" festet bake nå. Ganske genial måte, så slipper man å holde igjen muttern også, da den ene mutteren og plata "låser" den andre mutteren Tenke å borre 2 ekstra hull å sette skru igjennom, men må igjennom selve brakette da, tenke jeg skulle unngå det, men med denne som skal stå helt bakerst så går det fint at den ligger løs.



    Har borret hull i vangen til de to boltene også!



    Uff uendelig med tectyl under bilen! Slik som dere ser så passer 1 av skruhullen orginalt, altså "fjørholderskruen"



    Fått lakkert og montert demperstopperne også, skruhullene står der org
    Satser på å bli ferdi løpet av morradagen/helga, eneste som blir skikkelig bekymring er den jævla bensintanken, fikk ikke med org 960 fester, så må mekke noe selv der...
    Skal få lakkert kalipterne i gult, samme som senterringen på felgene

    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  24. #498
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Tøft bra du tar bilder av operasjonen! Gleder meg til å se resultatet, er den multilinken du har den som er av aluminium?

  25. #499
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Tøft bra du tar bilder av operasjonen! Gleder meg til å se resultatet, er den multilinken du har den som er av aluminium?
    Nei hele er ikke av alu, er bare den delen som skrues fast i bilen, alstå "toppen" av multilinken. Ja gleder meg voldsomt å se hvordan det blir
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  26. #500
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Har ikke vært borti dette selv. Men er det disse bakstillingene som har fjærer i komposittmaterial? Parabel eller bladfjær?
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

Side 20 av 44 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 30 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 1
    Siste post: 23/01/12, 05:21
  2. 740 Godkjent med turbo
    By redline in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 10
    Siste post: 02/02/11, 11:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •