Dette blir bra!
ikke lenge til det spinner på begge hjula nå da?
Dette blir bra!
ikke lenge til det spinner på begge hjula nå da?
Demontert gamle bakstilling og bensintank
Har fått skrudd av alt av stag osv og fått heiset ned akslingen, gikk fint selv om jeg var alene!
Ble vist mye plass her nå!
Endelig ute..Fjøra på venstre sia satt på (muttern altså) så helt sinnsykt så kappet bare orginalfjøra sånn jeg fikk tak lettere i muttern..Orker ikke å bruke endelig med tid på ting som jeg aldri blir å bruke igjen
Kun jeg som syns det er lite digg å ligge nedi reservehjulsbrønna å skru? :P
Orginal bensintank på vei ned
Tanken nede! Måtte bytte om armaturet til 960 tanken, og lodde noen ledninger, siden at tanken til 960 er litt "kortere" i ene enden enn 940n sin, blir ikke plass til 940 armatur..Noen som vet hvordan av pumpene som leverer mest bensin? er vell 033 og 037 pumper, 037 er til 940turbo
Ble sykt mye plass under her nå, pluss null rust
960 til venstre og 940 til høyre, må få fikset med slange til nippelen som sitter på venstre siden på 940 tanken, da den sitter noe lengre unne på venstre siden av 960 tanken, men enkel jobb
Regner med å få tank på plass i morgen, samt få på lakk til delene som skal sveises på, da halvparten er sandblåst Skal sveise loddet til slyngdiffen også, trur ikke jeg blir å justere fjøra til slyngene med det første..Får se hva man får tia til
Se her ja På tide du bynte og gjøre noe ^^
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Liten update..Fått skjært vekk panhardfestet, samt litt ellers som måtte bøte for å få plass til aluramma..
Skal pusse å behandle det asap
Prøvemontert fremfre brakett, passer som sagt kun på et av skruhullene, så må sveises fast..
Satser på å få de sveiset ferdig i dag, får se hva tiden viser. Ellers må jeg vente med å montere bensintanken, da jeg ikke fikk med alle festene, må lage noe lurt som holder den oppe på et slags vis!
Nice nice, blir bra dette
Volvo 240 classic 1992
xVolvo 940Turbo 1992 mod -019 black
x Volvo 740 GLE 1987 Belgia Import
x Volvo 240 DL 1978
x Volvo 240 GLE 1988
x Volvo 240 GL 1984
uff, nå henger jeg virkelig etter med montering av min MK2
men sørg for og få med masse bilder, og få med hva som må endres! hva du gjør me armaturet og slikt, er det jeg gruer meg mest til
Hehe.. Jepp tar nå bilder støtt og stadig, som du sier med armaturet, er verden enkleste jobb, det som er forskjell på 960 armtatur kontra 940, er at selve armaturet er noen cm kortere på 960 grunnet grunnere tank, men flytter bare over den der hvite plastikktingen (d som måler bensinnivået?), må skøyte ledningen eller lodde dem da de sitter fast easy shit
Fremfre brakettene ferdig sveiset Forbanna tectyl som er et problem å få vekk, men ble nå rent nokk til å få det sveiset. Har også fått lagt beskyttelse over de plassene der det er bart metall, pluss pusset ned litt rust som kommer av at tanken gnir vekk lakken, og fått lakk på
Ser bra ut! fått på aluramma, eller sitter fast i framkant, og hviler på de to bakre brakettene (De som passer på org "fjørskruhull" ) Usikker på om jeg sveiser mutter inn, eller om jeg bare går for å legge mutter på innsiden og teiter til med en svær skiver mellom
Ting tar nå tid, er egentli ikke store jobben, må bare grave etter motivasjon
Slenger ut et bilde jeg tok før jeg satt inn bilen til skruving spent på høyden bak når jeg er ferdig
Ganske så fin bil!
Jeg vil anbefale å legge ei svær skive/plate inn, det er den beste løsningen. Får meget godt anleggsområde til mutter.
Takk
jepp, høres ut som en smart ide, har lyst å evt lage ei plate å sveise mutterne fast i den, men er usikker på hvordan jeg skal få den inn i vangen..Hvordan gjorde dere det med chrml sin bil? tredde dere bare skiva å muttern inn det lille, ovale hullet i hjulbuen ?
Tredde plata inn først (et helvete etter det jeg husker ) også la muttern bare oppå
Er nok ganske lett med et sveiseapparat. Bare å sveise mutter til plata først over et hull i plata. Kappe den til sånn at du akkurat får tredd den inn og lagt den riktig inni vangen. Så bare skru til . Evt sause Tec7 på undersiden av plata og skru fast midlertidig, la herde, så skru på multilinken.
Så lager du bare en plate med to mutre til de bakre og gjør det samme . Det jeg har tenkt å gjøre på min neste gang den skal av.
Eventuellt en liten ide jeg fikk nå. Ikke store punktet som skal til for å holde plata på plass på innsiden så den ikke roterer... Bor et lite hull vedsidenav på hver side og nest fast plata fast i kanalen unnenfra .
Er nok mer til å stole på enn Tec 7 løsningen avhengig av hvor mye hulromsolje og annen dritt det er inni der .
Begynner å bli sugen på multilink selv når jeg ser du også er i gang nå...
Sugen på LAV bil med MASSE camber!!!
haha, må gjøre ferdig bilen først :P Samt bytte motor :P
Har jo sånt evighetsprosjekt jeg vettu :P
Liten update!
Har fikset nesten "hele" festet bake nå. Ganske genial måte, så slipper man å holde igjen muttern også, da den ene mutteren og plata "låser" den andre mutteren Tenke å borre 2 ekstra hull å sette skru igjennom, men må igjennom selve brakette da, tenke jeg skulle unngå det, men med denne som skal stå helt bakerst så går det fint at den ligger løs.
Har borret hull i vangen til de to boltene også!
Uff uendelig med tectyl under bilen! Slik som dere ser så passer 1 av skruhullen orginalt, altså "fjørholderskruen"
Fått lakkert og montert demperstopperne også, skruhullene står der org
Satser på å bli ferdi løpet av morradagen/helga, eneste som blir skikkelig bekymring er den jævla bensintanken, fikk ikke med org 960 fester, så må mekke noe selv der...
Skal få lakkert kalipterne i gult, samme som senterringen på felgene
Tøft bra du tar bilder av operasjonen! Gleder meg til å se resultatet, er den multilinken du har den som er av aluminium?
Har ikke vært borti dette selv. Men er det disse bakstillingene som har fjærer i komposittmaterial? Parabel eller bladfjær?
- 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018