http://www.scandicshine.no/nettbutik...roducts_id=190 denne synes jeg er veldig grei på sideruter, får også opp litt glansbruker den før voks på lakk også, lukter veldig godt
![]()
http://www.scandicshine.no/nettbutik...roducts_id=190 denne synes jeg er veldig grei på sideruter, får også opp litt glansbruker den før voks på lakk også, lukter veldig godt
![]()
Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE
Ja, der sa du noe. Har lest advarslene, men gikk litt i glemmeboken. Jeg har naturligvis volvo sin spylervæskekonsentrat på tanken, men har ikke fått sjekket om den inneholder tensider.
Kan forøvrig ikke huske når jeg brukte spylervæske sist, men det kan ha vært februar eller mars...Men greit å ikke ødelegge forseglingen hvis jeg plutselig trenger spylervæske i et knipetak.
Fikk tid til en liten rens av bagasjeromsgulvet i dag... jeg har jo et teppe oppå dette igjen, men det har plaget meg at det er merker der :(
Ble ikke helt perfekt, men fikk ihvertfall bort de veldig tydelige merkene etter skitne dekk
Før:
Etter:
Som med innertaket; GreenClean 1:15, børste og tørk med microfiber. Hadde jeg hatt en våtstøvsuger (eller flere microfiberkluter...) kunne jeg sikkert fått tatt sidene også. Men det får bli neste gang![]()
utrolig bra resultat da!! ser ut som ett utrolig bra stoff du bruker. Hvor får du kjøpt "greenclean"?
edit, så linken over!! :P
2007 Volvo C30
2000 Volvo C70 - Victorias Secret - Til salgs
Bra jobba
A
nevermind![]()
Sist endret av mrstfu; 23/05/11 kl 06:21 Begrunnelse: MEGET feilposting:D
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Har litt sporadisk rykking i girkassen når den settes i D eller girer ned til andre gir (tror jeg), og da er motorfester på agendaen men først byttet jeg lokket over B4-servoen nå i helgen...
Dette er noe jeg har forstått er relativt uvanlig å bytte på 1. gen V70 (han på delelageret hos Volvo ante ikke hva jeg snakket om), men gjerne mer vanlig på andre biler med den 5-trinns adaptive automatkassen som kom i 2000 (S60, V70N, etc).
Men da skal vi altså opp i dette umulige arbeidsområdet innenfor innerskjermen, like over hjelperammen:
Etter utallige forsøk med modifiserte låsefjær-tenger kom endelig lokket ut... nesten. Stoppet i dette motorfestet som heller ikke er helt A4 (kom visst kun på disse bilene med denne girkassen). Kan skimtes bakABS-ledningen litt over midten av bildet.
Så da måtte motorfestet ut, og det var gjerne like greit å inspisere dette grundig, for her har 80% av gummien sluppet taket i foten av festet.
Lokket kom endelig ut, sammen med stempelet... Og hvis noen nå tenker "hey, det der vil jeg også gjøre til helgen", så vær klar over at dette lille stempelet som veier kanskje 100 gram er kalibrert til akkurat DIN girkasse og er ganske følsomt for hakk, riper, etc. Mister du det i gulvet og skader det så heter ikke reservedelen "nytt stempel", men "ny girkasse"...
Gammelt lokk til venstre, nytt til høyre. Det gamle var ikke synlig skadet, men greit å få eliminert det som feilkilde ihvertfall.
Og her sitter nye skiten på plass igjen. Jeg skal aldri mer kombinere ordene "bilmekaniker" og "overbetalt", for denne operasjonen var en @#! drittjobb. Volvo har kanskje et spesialverktøy som gjør det lett, men med vanlige tenger og verktøy var det noe forbanna dritt
Volvo selger et ferdig reperasjonskit med nytt lokk, låsefjær og tre o-ringer (to til lokk, ett til stempelet) for like under 200kr, så dyrt var det ihvertfall ikke.
Og så på søndag ble det vask
![]()
Herlig skue. Merket du noe forskjell på automaten etter B4-lokkbytte da?
---Tore---
Nåværende kjøretøy X'er fra Volvo 2015 Volvo XC60 D4 Summum 2005 XC90 D5 Summum 2018 Volvo V40 T2 Inscription 1998 Volvo V70 2.5T AWD
Om kassa slår, så er det greitt å starte med girkasseopphenget i hjelperama i fronten.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Det er gjerne greit å ta med ja
Nja, nå sitter jeg jo og kjenner etter hver gang jeg setter den i D eller jeg skjønner den kommer til å gire ned, og jeg merker det fremdeles men det er ikke like kraftig. Usikker på om jeg hadde trodd noe var galt hvis jeg ikke satt og følte på det...
Adapsjonen gjør vel også at det kan ta litt tid før det går seg helt til, så det er mulig det forsvinner mer etterhvert?
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
De fem minuttene inkluderer ikke minuttene det tar å gå ned og hente bilen, kjøre 1km for å komme opp foran huset, bære jekken på 35kg ut i bilen + verktøy, og så jakte rundt på et sted under tak hvor det går an å stå i fred :(
Selv små ting (er vel fire bolter av og fire bolter på) blir fort store prosjekter, og GJETT hvem som ønsker seg garasje...
Ja, helt til jeg står der ute på kanten og motoren henger for langt ned til at det nye festet går påKlok av skade tar jeg med ALT jeg har av verktøy og løfteutstyr før jeg løsner noe som kan sette bilen i ikke-kjørbar stand...
Dette festet er vel bare for å hindre motoren/gir å vri seg, og skal ikke være bærende på noe vis, men med min flaks kan du banne på at ting siger ned og ikke går like lett på som det gikk av![]()
Så ut som en skikkelig drittjobb der der du holdt på med..
Har du noen spennende planer fremover da?
btw, bilen så flott ut på bildene over![]()
2007 Volvo C30
har tak du kan stå under her, men du må påregne 35 minutters kjøring.. tilgang til vann og høytrykk er det også, billigere enn gjør-det-selv-vaskeanlegg![]()
Spennende planer, tja... nei egentlig ikke enda. Bare bytte litt småting egentlig. De to motor/gir-festene som er nevnt over, LMM, kupéfilter...
Neste steg blir å finne en liten oljelekkasje, eller kanskje to små. Da jeg hadde oppe bilen så jeg at det var litt oljefilm under bunnpannen, og litt på et rør som jeg tror er oljen til turboen. Den siste der er vel en gjenganger for oljelekkasjer. Tørket vekk det som var vått, så får jeg se hvor det kommer igjen. Ser nivået på motoroljen har sunket litt på peilepinnen, men det virker ikke veldig dramatisk
Byttet luftfilter i dag forresten, liten miniupdate...
Sånn på sikt sikler jeg litt på nye fjærer og dempere foran. Vet ikke helt hva det er som står på nå, men føler ikke det er helt "premium feeling" når forhjulene treffer ujevnheter i veien. Enten er de originale og litt slitne, eller så er det satt på noe pinnestive greier. Må bare innrømme at jeg ikke alltid kjenner forskjellDemperene er ihvertfall bra rustne.
Da har du no litt og ta deg til ser jeg. Fått på den ett BSR filter eller KN?
Sendte fårespørsel på Coilovers til RaidoPowers på c70'en i gårkveld, ikke så alt for gale pris igrunn.
""Ksport Racing har coilovers i sin PRO STREET-serie till volvo 850/V70/C70 (samma) och priset är 7995 SEK inkl moms (6396 SEK exkl moms).""
Noe for deg og vurdere gjerne? Jeg har selv tenkt litt på bilstein, men Ksport koster omtrent det samme og det er vel høyde og hardhets justerbart tror jeg, noe bilstein i samme prisklasse ikke var.
Sist endret av Hans!; 23/05/11 kl 20:22
2007 Volvo C30
Takk for tilbudet, men det største problemet er faktisk ting som skal herde noen timer før det får regn på seg. Regner med du ikke serverer mat og underholdning mens jeg venter?
Tror gjerne jeg fortsetter å bruke yr.no til å planlegge lakkrens og voksing...
Eller, den statoilstasjonen i fjøsangerveien leier jo ut mange parkeringsplasser til bedrifter i nærheten, og låser dørene kl 23 om kvelden. Hvis jeg rett og slett lar bilen bli låst inne der så står den vel trygt... Bare passe på å hente den med en gang de åpner igjen dagen etter![]()
Bare kjedelig originalfilter... blir eventuelt k&n innsatsfilter på sikt, har ikke lyst på noe mer fancy..
På demperfronten blir det nok enten originale R dempere eller kanskje et par öhlins hvis jeg får tak i noen uten å sette meg i gjeldMen blir nok ikke bytte bak så lenge nivåmatene gjør jobben. Synes bilen er akkurat riktig høyde nå
![]()
öhlins er jo drømmen da, men syns Ksport bydde på en grei pris så lenge det ikke ruster sønder. Men ja skjønner hva du mener. Blir fort dyyyyrt dessverre... Vi kan muligens skaffe KN innsatsfilter via mekonomen om det skulle være av interesse![]()
2007 Volvo C30