Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  77
Side 7 av 20 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 ... SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 494

Tråd: Karl: Volvo 740 BTCC

  1. #151
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    håper du drar med denne ned på vccn skal ha treff på rudskogen.hadde vært moro og sett den i virkeligheten en gang.

    klasse 1a i rallycross kjøre nesten alle med 17 " dekk så budre være muligheter for og få tak i slicks dekk...
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  2. #152
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Flyfaen: Du ligger nok mange hakk over meg når det gjelder understellsteori Bilen vår er stort sett original med unntak av bedre foringer og litt stivere stabstag. Skal prøve å få på topplagringen fra SAM før Sommertreff så får vi se om vi får forandret camber litt.

    Dekkene kommer rett fra STCC. Om de duger der så er de bra nok til en gammel 740 Eneste minuset med dem er holdbarheten.

    Mr. Crepsley: Takk skal du ha. Bilen begynner å se godt brukt ut nå da. Om ikke alle planer går i vasken så blir det kjøring på første sommertreffet. Regner med å se Bygdestyggen suse forbi da?

    Moseby: Hadde vært gøy å tatt en tur sørover men tiden strekker ikke helt til. Er det samme gummiblandingen i slicksene de bruker i rallycross og til vanlig baneracing? Hadde i såfall vært interessant å fått vite hvor de skaffer og priser på nye slicks.

  3. #153
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Om jeg rekker det, så er det fare for Bygdestyggen skal få kjørt seg ja!

    Bilen den skal se brukt ut, gjør bare alt mye kulere
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  4. #154
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Er jo en en mulighet å kjøpt justerbar caster/momentstag frå mekonomen, justerbare kyllingbein og topplagring fra kaplhenke og nedbygger av bærekuler og endeledd fra mpre.se. Vil kanksje endre egenskapane littegrann iallefall

    Hadde vore stilig å sett bilen live en dag, spes visst du reiser sørover.
    Sist endret av oar83; 21/04/11 kl 13:38

  5. #155
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oar83 Vis post
    Er jo en en mulighet å kjøpt justerbar caster/momentstag frå mekonomen, justerbare kyllingbein og topplagring fra kaplhenke og nedbygger av bærekuler og endeledd fra mpre.se. Vil kanksje endre egenskapane littegrann iallefall

    Hadde vore stilig å sett bilen live en dag, spes visst du reiser sørover.
    Ta heller turen nordover du, så får du sett den i action på acr
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  6. #156
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Jeg tror det er endel å hente på rene racingslicks, fra Toyo R888, de er jo "budsjettdekk" og gateslicks, selvom de er ganske myke og fester godt.

    Det som er ganske morro er hvor mye du må opp i bredde, for å øke veigrepet betraktelig, med samme dekktype. (felgstørrelse og profil)

    Typ dobling av bredde øker bare veigrepet med rundt 10% eller slikt, fritt etter husken. Så et diagram for en stund siden når jeg undersøkte endel om understell og slikt, husker ikke hvor det var. Rejsa muligens?

    Ang nye slicks, så kjører vel Porschecup og slikt på rene slicks? Dog i 18" vel.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  7. #157
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    her har du en link til et firma i norge som leverer dekk til stcc
    http://www.yokohama-motorsport.no/index.html
    http://www.motorsportservice.no/index.htm#

    er to linker men samme firma
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  8. Takk Karl takket for denne posten
  9. #158
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Årets banekjøringssesong fikk seg et skudd for baugen da bilen skulle hentes i går. Svinghjulet fant plutselig ut at det ikke ville være med på leken lenger og forlot åstedet med et brak. Med seg på ferden tok det både styring og bremser. Splintene forårsaket store skader på bla. motorrommet. Har ikke fått helt oversikten enda og får vel ikke det får man får demontert motor og restene av girkassen.

    Heldigvis gikk det bra både med passasjer og fører og det er tross alt det som teller. Vi slapp unna med skrekken og noen timer med øresus.

    Mangel på tid gjør at årets sommertreff antageligvis går føyken. Skal prøve å få fraktet bilen hjem på henger etterhvert så får vi ta det derfra.






























  10. #159
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Uff da, så ut til at det gjore bra med skader ja. Skummle greier!

  11. #160
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Uff dette var triste greier. Men veldig bra dere er uskadd. Regner med godt brukte svinghjul/klutsjdeler blir kastet fremover og at det brukes loctite og rikelig moment på svinghjulsboltene.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  12. #161
    Registrerte brukere Janus sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Åfjord, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    722
    Antall takk

    Standard

    Shit, kan gjøre stor skade på mennesker det der :s Bra det gikk bra med dere i bilen!

    "Det er ikke snakk om liter per mil, men kjøreglede per mil!"

  13. #162
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    OI! Ja slik blir det da seende ut når noe og 20tonn sentripetalkraft kaster store stålbiter rundt om! Bra det gikk bra med dere... motor og div. kan kjøpes nytt... det er ikke så lett med folk...

    Trasige greier altså :(

    Nå må dere vel vrake både bunndel av motor og hele girkassen kan jeg tenke meg...

    Smidd, lettet og kuleblåst "billet" svinghjul neste?

    Er vel en grunn til at racebiler ikke har svinghjul på ala 20kg... og det er ikke bare for hurtig giring sin del heller tenker jeg

    Får håpe du får fikset det uten for store problemer... tilogmed revet opp delelinja i torpedo!
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  14. #163
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Fulgt med lenge her uten å si noe, herlig prosjekt!

    Var synd med svinghjulet, ser at det er store krefter i sving! Heldigvis er alle i god behold. bilen kan bygges opp like fin, det gjelder ikke føtter til sjåfør/passasjer..

    Lykke til videre!

  15. #164
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Uff dette var triste greier. Men veldig bra dere er uskadd. Regner med godt brukte svinghjul/klutsjdeler blir kastet fremover og at det brukes loctite og rikelig moment på svinghjulsboltene.

    Nytter ikke med locktite og moment når svinghjulet går i oppløsning. Clutchen var ikke gammel heller men antageligvis litt for svak. Da jeg kjørte til banen i fjor var bilen nedlastet med dekk og bagasje. Da ble den så tung at det sluret på 4. gir. Det er antageligvis da svinghjulet har fått det.

    Flyfaen; Har motor og girkasse liggende så det er på G. Er mangel på tid som er det største hinderet. Er litt jobbmessig og litt pappa-messig som kreves og da må man bare ta bil sånn innimellom. Ser for meg at det blir karrosserijobben som blir størstedelen av jobben. Til og med kanalen på førersiden fikk seg en trøkk. Sideskjørtet ble revet av. Frontruta sprakk også.
    Letting av svinghjul var med i planene i fbm. motor/gir-bytte så om det skulle skje en annen gang får man bare håpe det blir med litt mindre kraft Det skal også sveises inn forsterkning i karrosseriet for å hindre at svinghjulet kommer inn i kupeen før bilen tas i bruk igjen. Viktig å være etterpåklok

  16. Takk Dan Bay-Johansen, JEPS takket for denne posten
  17. #165
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Nytter ikke med locktite og moment når svinghjulet går i oppløsning. Clutchen var ikke gammel heller men antageligvis litt for svak. Da jeg kjørte til banen i fjor var bilen nedlastet med dekk og bagasje. Da ble den så tung at det sluret på 4. gir. Det er antageligvis da svinghjulet har fått det.

    Flyfaen; Har motor og girkasse liggende så det er på G. Er mangel på tid som er det største hinderet. Er litt jobbmessig og litt pappa-messig som kreves og da må man bare ta bil sånn innimellom. Ser for meg at det blir karrosserijobben som blir størstedelen av jobben. Til og med kanalen på førersiden fikk seg en trøkk. Sideskjørtet ble revet av. Frontruta sprakk også.
    Letting av svinghjul var med i planene i fbm. motor/gir-bytte så om det skulle skje en annen gang får man bare håpe det blir med litt mindre kraft Det skal også sveises inn forsterkning i karrosseriet for å hindre at svinghjulet kommer inn i kupeen før bilen tas i bruk igjen. Viktig å være etterpåklok
    OK Du får sende neste svinghjul til kuleblåsing (shotpeening) det fjærner alle eventuelle stresspunkter (som slike sprekker starter i som oftest) Men som du sier angående clutchen.. var jo blånet det svinghjulet, så spørs vel om det gammle hadde slått seg bølgete etter den seansen :/
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  18. #166
    Registrerte brukere Tom K sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Halden
    Innlegg
    993
    Antall takk

    Standard

    Kanskje en ide med sprengkåpe på clutch huset nå da ? fort gjort å amputere bena når slikt skjer gitt

  19. #167
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Det skal helt klart forsterkes neste gang enten det blir på denne bilen eller en annen.

    Et par bilder til av havariet:




  20. #168
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    kjipe greier dette :( bra det gikk bra med persjonene i bilen da kunne fort blitt manko på føtter osv der ja :S

    men satan det er tydligvis krefter i det dærre når det løsner
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  21. #169
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. mai 2010
    Sted
    De indre bygder men veldig ytre
    Innlegg
    295
    Antall takk

    Standard

    Det er jo bare sykt! at det kan ha sånn kraft.. mulig man må begynne og forsterke rundt der på bilene bare for og være føre var... når man har ute kassa..
    242 1,9l 78

    X: 5x 7serie
    Høvåg Blårøyk Forening

  22. #170
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    kjipe greier dette :( bra det gikk bra med persjonene i bilen da kunne fort blitt manko på føtter osv der ja :S

    men satan det er tydligvis krefter i det dærre når det løsner
    Et par tre tusen G sentipetalkraft... så veier biten 1kg veier den ala 3 tonn når den kommer farende...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  23. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  24. #171
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Her er det berre ein ting å gjere, montér automatkasse
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  25. Takk Testdriver, Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  26. #172
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Et par tre tusen G sentipetalkraft... så veier biten 1kg veier den ala 3 tonn når den kommer farende...
    sentipetalkraft? hmm

    men da veier den jo sånn ca myyye når den løsner skummelt
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  27. #173
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    sentipetalkraft? hmm

    men da veier den jo sånn ca myyye når den løsner skummelt
    Ja det er skumle greier, har sett bilder fra andre biler også der svinghjul har "eksplodert" i biter. Tror ikke det er så mange som egentlig er klar over kraften i dette og hvor farlig det er...
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  28. #174
    Registrerte brukere Revell sin avatar
    Medlem siden
    24. sep. 2010
    Sted
    Wild, wild West Bamble
    Innlegg
    4.062
    Antall takk

    Standard

    Uffda den var lei. Men man får jo prise seg lykkelig over att bein og andre kropsdeler fortsatt er inntakt da En bil er trossalt bare en bil og kan erstattes mens det er noe vanskligere med mennesker. Lykketil videre med bilen skal følge med videre også

  29. #175
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Ser ille ut. Trasig dette!
    Rart at boltane står igjen, rett og slett svinghjulet som har gått i oppløysning!

    Håpa du får til bilen igjen og kan få køyre litt denne sesongen også

Side 7 av 20 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •