håper du drar med denne ned på vccn skal ha treff på rudskogen.hadde vært moro og sett den i virkeligheten en gang.
klasse 1a i rallycross kjøre nesten alle med 17 " dekk så budre være muligheter for og få tak i slicks dekk...![]()
håper du drar med denne ned på vccn skal ha treff på rudskogen.hadde vært moro og sett den i virkeligheten en gang.
klasse 1a i rallycross kjøre nesten alle med 17 " dekk så budre være muligheter for og få tak i slicks dekk...![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Flyfaen: Du ligger nok mange hakk over meg når det gjelder understellsteoriBilen vår er stort sett original med unntak av bedre foringer og litt stivere stabstag. Skal prøve å få på topplagringen fra SAM før Sommertreff så får vi se om vi får forandret camber litt.
Dekkene kommer rett fra STCC. Om de duger der så er de bra nok til en gammel 740Eneste minuset med dem er holdbarheten.
Mr. Crepsley: Takk skal du ha. Bilen begynner å se godt brukt ut nå da. Om ikke alle planer går i vasken så blir det kjøring på første sommertreffet. Regner med å se Bygdestyggen suse forbi da?
Moseby: Hadde vært gøy å tatt en tur sørover men tiden strekker ikke helt til. Er det samme gummiblandingen i slicksene de bruker i rallycross og til vanlig baneracing? Hadde i såfall vært interessant å fått vite hvor de skaffer og priser på nye slicks.
740BTCC
Prosjekttråd
Om jeg rekker det, så er det fare for Bygdestyggen skal få kjørt seg ja!
Bilen den skal se brukt ut, gjør bare alt mye kulere![]()
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
Er jo en en mulighet å kjøpt justerbar caster/momentstag frå mekonomen, justerbare kyllingbein og topplagring fra kaplhenke og nedbygger av bærekuler og endeledd fra mpre.se. Vil kanksje endre egenskapane littegrann iallefall
Hadde vore stilig å sett bilen live en dag, spes visst du reiser sørover.
Sist endret av oar83; 21/04/11 kl 13:38
[Tråd - 740 turbo '86] 245DL, 850 97', V70 Classic 08, 240GL 90' [Tråd - 945 96' bruksbil]
[X -v70R awd '98] [X - Xc70 D5 '04][X -Tråd - V70II 2,0D '08] X - S60 2.0T '02, X - S80 00' 2,0T, [X -Tråd - V70 2,5TDI '99]
Jeg tror det er endel å hente på rene racingslicks, fra Toyo R888, de er jo "budsjettdekk" og gateslicks, selvom de er ganske myke og fester godt.
Det som er ganske morro er hvor mye du må opp i bredde, for å øke veigrepet betraktelig, med samme dekktype. (felgstørrelse og profil)
Typ dobling av bredde øker bare veigrepet med rundt 10% eller slikt, fritt etter husken. Så et diagram for en stund siden når jeg undersøkte endel om understell og slikt, husker ikke hvor det var. Rejsa muligens?
Ang nye slicks, så kjører vel Porschecup og slikt på rene slicks? Dog i 18" vel.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
her har du en link til et firma i norge som leverer dekk til stcc![]()
http://www.yokohama-motorsport.no/index.html
http://www.motorsportservice.no/index.htm#
er to linker men samme firma![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Årets banekjøringssesong fikk seg et skudd for baugen da bilen skulle hentes i går. Svinghjulet fant plutselig ut at det ikke ville være med på leken lenger og forlot åstedet med et brak. Med seg på ferden tok det både styring og bremser. Splintene forårsaket store skader på bla. motorrommet. Har ikke fått helt oversikten enda og får vel ikke det får man får demontert motor og restene av girkassen.
Heldigvis gikk det bra både med passasjer og fører og det er tross alt det som teller. Vi slapp unna med skrekken og noen timer med øresus.
Mangel på tid gjør at årets sommertreff antageligvis går føyken. Skal prøve å få fraktet bilen hjem på henger etterhvert så får vi ta det derfra.
![]()
740BTCC
Prosjekttråd
Uff da, så ut til at det gjore bra med skader ja. Skummle greier!
Uff dette var triste greier. Men veldig bra dere er uskadd. Regner med godt brukte svinghjul/klutsjdeler blir kastet fremover og at det brukes loctite og rikelig moment på svinghjulsboltene.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Shit, kan gjøre stor skade på mennesker det der :s Bra det gikk bra med dere i bilen!
OI! Ja slik blir det da seende ut når noe og 20tonn sentripetalkraft kaster store stålbiter rundt om! Bra det gikk bra med dere... motor og div. kan kjøpes nytt... det er ikke så lett med folk...
Trasige greier altså :(
Nå må dere vel vrake både bunndel av motor og hele girkassen kan jeg tenke meg...
Smidd, lettet og kuleblåst "billet" svinghjul neste?
Er vel en grunn til at racebiler ikke har svinghjul på ala 20kg... og det er ikke bare for hurtig giring sin del heller tenker jeg
Får håpe du får fikset det uten for store problemer... tilogmed revet opp delelinja i torpedo!
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Fulgt med lenge her uten å si noe, herlig prosjekt!
Var synd med svinghjulet, ser at det er store krefter i sving! Heldigvis er alle i god behold. bilen kan bygges opp like fin, det gjelder ikke føtter til sjåfør/passasjer..
Lykke til videre!
Nytter ikke med locktite og moment når svinghjulet går i oppløsning. Clutchen var ikke gammel heller men antageligvis litt for svak. Da jeg kjørte til banen i fjor var bilen nedlastet med dekk og bagasje. Da ble den så tung at det sluret på 4. gir. Det er antageligvis da svinghjulet har fått det.
Flyfaen; Har motor og girkasse liggende så det er på G. Er mangel på tid som er det største hinderet. Er litt jobbmessig og litt pappa-messig som kreves og da må man bare ta bil sånn innimellom. Ser for meg at det blir karrosserijobben som blir størstedelen av jobben. Til og med kanalen på førersiden fikk seg en trøkk. Sideskjørtet ble revet av. Frontruta sprakk også.
Letting av svinghjul var med i planene i fbm. motor/gir-bytte så om det skulle skje en annen gang får man bare håpe det blir med litt mindre kraftDet skal også sveises inn forsterkning i karrosseriet for å hindre at svinghjulet kommer inn i kupeen før bilen tas i bruk igjen. Viktig å være etterpåklok
![]()
740BTCC
Prosjekttråd
OKDu får sende neste svinghjul til kuleblåsing (shotpeening) det fjærner alle eventuelle stresspunkter (som slike sprekker starter i som oftest) Men som du sier angående clutchen.. var jo blånet det svinghjulet, så spørs vel om det gammle hadde slått seg bølgete etter den seansen :/
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Kanskje en ide med sprengkåpe på clutch huset nå da ? fort gjort å amputere bena når slikt skjer gitt
Det skal helt klart forsterkes neste gang enten det blir på denne bilen eller en annen.
Et par bilder til av havariet:
![]()
740BTCC
Prosjekttråd
kjipe greier dette :( bra det gikk bra med persjonene i bilen dakunne fort blitt manko på føtter osv der ja :S
men satan det er tydligvis krefter i det dærre når det løsner![]()
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Det er jo bare sykt! at det kan ha sånn kraft.. mulig man må begynne og forsterke rundt der på bilene bare for og være føre var... når man har ute kassa..
242 1,9l 78
X: 5x 7serie
Høvåg Blårøyk Forening
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Her er det berre ein ting å gjere, montér automatkasse![]()
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Uffda den var lei. Men man får jo prise seg lykkelig over att bein og andre kropsdeler fortsatt er inntakt daEn bil er trossalt bare en bil og kan erstattes mens det er noe vanskligere med mennesker. Lykketil videre med bilen skal følge med videre også
![]()
Ser ille ut. Trasig dette!
Rart at boltane står igjen, rett og slett svinghjulet som har gått i oppløysning!
Håpa du får til bilen igjen og kan få køyre litt denne sesongen også![]()
[Tråd - 740 turbo '86] 245DL, 850 97', V70 Classic 08, 240GL 90' [Tråd - 945 96' bruksbil]
[X -v70R awd '98] [X - Xc70 D5 '04][X -Tråd - V70II 2,0D '08] X - S60 2.0T '02, X - S80 00' 2,0T, [X -Tråd - V70 2,5TDI '99]