Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  71
Side 8 av 30 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 728

Tråd: Guide fra A til F/FK/FT (oppdatert 02/03/10)

  1. #176
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    -1 på coilen er variabel i hakk 2 og 3 da det er turteller signal
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  2. #177
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    -1 på coilen er variabel i hakk 2 og 3 da det er turteller signal
    ok men har ikke koblet til turteller ledningen enda, da jeg ikke tror den skal ha noe å si på om den starter eller ikke?
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  3. #178
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    det burde jo ikke ha noe å si så den burde jo ha starta uten den
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  4. #179
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    vet noen om noen måte å sjekke svinghjulssensoren på? kan sikkert få prøvd den på en annens bil, men i først kunne jeg jo prøvd noe her. noen av de stikkene på "svinghjulssensorkontakten" jeg kan måle? tror det er en rød, en hvit og en uten isolasjon?
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  5. #180
    Registrerte brukere vassengen sin avatar
    Medlem siden
    20. nov. 2010
    Sted
    Nannestad
    Innlegg
    251
    Antall takk

    Standard

    Svarte jo på det i den andre tråden din....
    Ingen moro uten ras...

    '87 740 Turbo

  6. #181
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    DA VAR DET START! sviver som ei sjekte da men har 007 lmm og skal ha 016, + at jeg ikke har helt tett slange på sugesiden der dumpventilen har blitt flyttet over

    Takker for all hjelp her feilen var at effekttrinnet/tenningsmodulen ikke fikk strøm på ledning nummer 4 (blå ledning)

    Her er en liten filmsnutt fra oppstart av "sjekta"
    http://s1125.photobucket.com/albums/...t=cdc7c2ff.mp4
    Sist endret av Kim74OTic; 08/05/11 kl 22:33
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  7. #182
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    har 2 spm .. eg har en 740 gle 86 som eg skal ha lh.2,4 i og dere snakker om bilens kontakt på torpedo vegg denne har eg ikkje...noken som har montert i gle før som har noen triks?

    så til neste:
    slik eg har forstått det så skal fk/ft kjøres på 98 bensin ..da mim går på 95
    er det noke farlig og starte opp fk'en som eg skal putte i på 95 for og så bare køyre til bensinstasjon og fylle der me 98?

  8. #183
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Den kontakta sitter ikke på torpedoveggen på 7 serie. Den sitter på innerskjermen, venstre side (i bilens retning)

    Ang. oktantallet så kan du fint kjøre den på 95 hvis den er utrimmet, og 98 hvis du skal hente ut litt.

    Hvis det er 95 på tanken så tar den ikke skade av å kjøre ned til bensinstasjonen å fylle opp med 98 uansett.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  9. #184
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Til alle dere som lurte på dette med "bilens kontakt" på LH 2.4 fra 240 på 740.
    Ved servotanken ligger det en slik kontakt:

    Klipp opp strømpen og legg den på torpedovegg ved svinghjulsføler.

    Så kommer LH 2.4 kontakta, den passer ikke i dette stikket, så istedenfor å klippe/lime så flytter du ledningene over i en kontakt du stjeler fra Motronic nettet du ikke skal bruke:


    Ledningene i 740'n er følgende: (740 med Motronic til LH 2.4 240 nett)
    RØD går til ladelampe (kobles sammen med RØD på LH 2.4 som går til dynamo)
    SORT går til oljetrykkslampe (kobles med SORT på som går til oljetrykkbryter)
    GUL/HVIT går til vanntemp instrument (kobles med GUL som går til tempføler)
    GRØNN/BLÅ går fra tenningslås nr 50 (kobles med GUL/BLÅ som går til starter)
    Det står her

  10. #185
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    ble litt klokere men fargene stemmer ikke og eg har 2 2pol kontakter ikke en 4pol:/
    men den rosa har leiaren eg:P

    edit: her er bilde av løse kontakter eg finner på fører side.





    Sist endret av metrakit; 18/05/11 kl 14:53

  11. #186
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Kanskje det er bare Motronic bilene som har den 4-pol kontakten da, hadde hvertfall den jeg og det ledningsnettet er fra en 1986 mod 740 turbo (Motronic).

    Får finne ett koblingsskjema da og finne ut hvilke ledninger som går inn til dashbordet, er jo bare til varsellamper og instrumenter + den som går til starteren. Hvis du ser litt i haynes boka på skjemaene baki der finner du nok en del

    Eller så kan du vell klippe opp det gamle ledningsnettet og finne de kablene som gikk til de 4 komponentene som nevnt over (oljetrykkbryter, vann temp under innsug, starter nr50, og dynamo) å se hvor disse var koblet inn orginalt så koble ledningene i det nye motornettet inn på disse

  12. #187
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    ja motronic har andre kontakter en lh og a/e og k nett org så derfor frigstad har detta og ikke andre med andre type nett org
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  13. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  14. #188
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Fint å få bekreftet det er egentlig en GLE med E-motor 88 modell jeg har, men hele ledningsnettet er byttet ut med ett fra orginal turbobil 86 modell (motronic), og nå sammensydd med LH 2.4 motornett fra 240 91 modell.
    Men finn koblingsskjema og finn hvilke ledninger som er til hva eller klipp opp orginal nettet som du uansett ikke skal bruke

  15. #189
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    ja får bare prøve men forstår ikkje så alt for mye av el-sjema men:P

  16. #190
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    den 8-pols kontakta sitter på det nettet som sitter i bilen å er tilsvarende 4-pols kontakta på motronic, jeg bygde om en K til F for litt sia å da bytta jeg bare plass på noen av dem i den kontakta å plugga den rett inn den er lik som på LH 2.4 så heller ta ut orginal nettet først å se hva som går hvor å bytt plass der etter
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  17. #191
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    Lurer litt på dette:
    Har en 740 med motronic fra før, men har rivi ut ledningsnettet helt til kontaktene i bilen å satt inn ledningsnettet fra en 90mod 740 Turbo med LH2.4.
    Dette var bolt on bortsett fra lyktekontaktene til hovedlys som ikke stemte helt da det er andre lykter.
    Problemet da. Jo, på denne FT motoren fra 90mod 740 er det en blå kontakt som går til kaldstartdyse?? Tenkte ikke LH2.4 hadde det? Men skal ikke bruke den motoren, bare ledningsnettet. Har FK motor fra 95 som skal brukes, men denne har jo ikke kaldstartdysa.. What to do??

  18. #192
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Får heller ikke gnist. Har prøvd å koble ledning fra + på batteriet til 15 på coilen, fortsatt ikke gnist. Sjekka sikringen på motornettet, ok. Har koblet coilen på blå/15 og rød/hvit/1. Har -124 tenningsmodul.

    Kim740Tic: denne ledning nummer 4 blå? hvor sitter den? kanskje jeg har gjort samme feilen som deg

  19. #193
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Får heller ikke gnist. Har prøvd å koble ledning fra + på batteriet til 15 på coilen, fortsatt ikke gnist. Sjekka sikringen på motornettet, ok. Har koblet coilen på blå/15 og rød/hvit/1. Har -124 tenningsmodul.

    Kim740Tic: denne ledning nummer 4 blå? hvor sitter den? kanskje jeg har gjort samme feilen som deg
    Den blå ledningen er vell på den kontakten som tenningsmodulen sitter på om jeg ikke har helt feil.

  20. #194
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Kaldstartdysekontakten kan du bare la være å kople til, ingen problem..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  21. #195
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Kaldstartdysekontakten kan du bare la være å kople til, ingen problem..
    Så skal bare stripse den? Ingen lask over kontaktene i den?

  22. #196
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Får heller ikke gnist. Har prøvd å koble ledning fra + på batteriet til 15 på coilen, fortsatt ikke gnist. Sjekka sikringen på motornettet, ok. Har koblet coilen på blå/15 og rød/hvit/1. Har -124 tenningsmodul.

    Kim740Tic: denne ledning nummer 4 blå? hvor sitter den? kanskje jeg har gjort samme feilen som deg
    det er ledning nummer 4 som går inn til tenningsmodulen. kun en blå der så kan ikke ta feil men var ikke eneste problemet mitt, fikk ikke riktig signal til coil (ingen svingninger) så ledning nummer 1 på tenningsmodulen er rød/hvit (også eneste rød/hvit). Da jeg allerede hadde trukket ledninger fra org. coilledninger til coilen, så koblet jeg bare rød/hvit sammen på den
    Sist endret av Kim74OTic; 19/05/11 kl 23:02
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  23. #197
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Er det de som er i den lille kontakten ved siden av coil ledningene med en blå og en rød/hvit?

  24. #198
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Er det de som er i den lille kontakten ved siden av coil ledningene med en blå og en rød/hvit?
    hvis du følger ledningene fra tenningmodulen, så skal kabelstrømpa være splittet ca ved coil ledningene bare å lodde den inn der

    Edit: de i den kontakta er rød/hvit til turteller (loddes sammen med de andre rød/hvite) og den blå loddes sammen med den andre blå til coil
    Sist endret av Kim74OTic; 19/05/11 kl 23:21
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  25. #199
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    De blå i denne kontakten som går til tenningsmodul? Egentlig bare koble den blå på + på batteri også til coil da?


  26. #200
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    De blå i denne kontakten som går til tenningsmodul? Egentlig bare koble den blå på + på batteri også til coil da?

    kanskje litt rotete, men en liten pekepinn


    Edit: Har ikke giddet og klippet opp ledningsnettet mitt, men en eller annen plass her skal jo egentlig coilledningene originalt henge sammen med dette, husker bare ikke hvor
    Sist endret av Kim74OTic; 19/05/11 kl 23:40
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

Side 8 av 30 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •