Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 18 av 115 FørstFørst ... 8 16 17 18 19 20 28 68 ... SisteSiste
Viser resultater 426 til 450 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #426
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Er det bare å bytte rundt to ledninger altså? ja venter til etter jeg har fyra den Hvordan forskjell merket du ved polvende?
    Kjører du med pysventil eller strammere fjør i wastegate? merker du noe til ustabilt turbotrykk?

    I morgen kommer chippene og dysene!! Også er forhåpentligvis downpipen ferdig sveist

  2. #427
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Moro å bla igjennom gamle bilder

    Når jeg kjøpte bilen så det slik ut under panseret:


    Så fikk jeg ordna litt første sommern:


    Så ble det vinter:



    Så begynner jeg å bli fornøyd:

  3. Takk R.G takket for denne posten
  4. #428
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    forandring ja

    oppstart snart el?
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  5. #429
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av R.G Vis post
    forandring ja

    oppstart snart el?
    Montere chipper i hjerner og plassere de, montere dyser, skru til en topplokksbolt med moment, handle inn olje og fylle opp, gå over alt av ledninger å se om alt ser ut til å være ok, så tror jeg nesten det begynner å nærme seg lurte litt på å bruke Valvoline VR1 Racing SAE 20W50 olje. Men første oppstart på Biltema 5W40, for den har jeg endel av fra før.

  6. #430
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. mars 2011
    Sted
    Birkeland
    Innlegg
    46
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut dette Pål.

    Blir spennende å se om du får start på kassa

  7. #431
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Er det bare å bytte rundt to ledninger altså? ja venter til etter jeg har fyra den Hvordan forskjell merket du ved polvende?
    Kjører du med pysventil eller strammere fjør i wastegate? merker du noe til ustabilt turbotrykk?

    I morgen kommer chippene og dysene!! Også er forhåpentligvis downpipen ferdig sveist
    Jepp er bare å skjære opp ledningen, så bytter om på de(husker ikke i farta fargene på dem), å få ledningen tett igjen ja merket forskjell i bunndraget før turboen begynner å ladde. Kjører med 1.5 bars fjøra i nå, tjapt og 100% stabilt ladetrykk var det mulighet for å kjør trykk inn på denne wg'n eller?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  8. #432
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Åpner dere ikke heller kontakten til hjernen og bytter der? Da slipper dere å kødde med skjermingen også..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  9. #433
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    Jepp er bare å skjære opp ledningen, så bytter om på de(husker ikke i farta fargene på dem), å få ledningen tett igjen ja merket forskjell i bunndraget før turboen begynner å ladde. Kjører med 1.5 bars fjøra i nå, tjapt og 100% stabilt ladetrykk var det mulighet for å kjør trykk inn på denne wg'n eller?
    Ok! Ja er mulighet for å kjøre inn trykk i toppen også, er 2 uttak i toppen, men disse skal bare gå til friluft nå da jeg ikke skal kjøre med pysventil, kjører på det trykket som fjæra er på (1,6 bar) har hørt man oppnår mye mer stabilt trykk ved å gjøre det slik, altså ingen pysventil

  10. #434
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Åpner dere ikke heller kontakten til hjernen og bytter der? Da slipper dere å kødde med skjermingen også..
    Bra tips får se på det når jeg skal polvende etterhvert! Etter å ha fått testa den litt

  11. #435
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Men fortsatt ikke funnet ut hvilken olje jeg skal bruke... Redd 20W50 blir for tykk (?), er jo ikke en løpsbil som kjøres hardt hele tiden..

  12. #436
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Mottok en hyggelig presang i posten idag



    Montert spesialchippene i begge hjernene, veldig enkelt å greit!




    Nye Bosch -968 dyser vs. orginale FK dyser



    Nye dyser montert



    La nye ledninger og koblet til coilen i LH 2.4 motornettet + den hvite som er til turteller.



    Fikk tak i 6mm pneumatikk slange på Tess, blå tilogmed, 15 kr kosta den! hoho



    Byttet cd-spiller med en fra i bruksbilen, ville ha iPod i bruksbilen så da ble det slik, koblet opp instrumentene ferdig, bortsett fra Bredbåndslambdaen.



    Slik står bilen nå:





    Men sliter litt med å få lufta clutchen?? Fyller i tanken, medhjelper trykker inn clutchen, jeg åpner ventilen på slavesylinderen, lukker, han slipper.. osv osv. Men blir aldri noe bedre. Kommer væske, av og til litt luft. Hva gjør jeg feil?

  13. #437
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Jeg pleier å lufte på denne måten.
    åpne - trykk inn - lukk - slipp opp - åpne - trykk inn - lukk - slipp opp, ehlt til det ikke kommer mer luft.

  14. #438
    Registrerte brukere Lithander sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2011
    Sted
    Sarpsborg, Østfold
    Innlegg
    683
    Antall takk

    Standard

    Likte Redbull effekten, hehe!
    Ettersom det er energidrikke + at denne sparker vel litt fra seg når den er ferdig
    Kamerat av meg hadde sånn på KTM'en sin
    '66 Volvo Amazon 121
    '95 Volvo 945 - 18 årsvogn! /solgt


  15. #439
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Jeg lufta clutchen min ved å pumpe væske inn ifra slavesylinderen..
    Kjøp en sånn en:
    http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Ve...ett/Oljekanne/

    Fyll den med bremsevæske
    Sett på en slange fra kanna og til luftenippelen, åpne nippelen og pump til du ikke ser luftbobler i ekspansjonstanken mer. Funka fint for min del

  16. #440
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Slik som crazyclomp nevner har jeg prøvd, uten å lykkes. Kan godt være jeg gjør noe feil, har aldri luftet clutch før, fulgte bare haynes boka

    Men skal prøve det som du sier Torra, pappa snakket også om det med å kjøre inn væske i fra bunnen, sikkert ikke dumt det

    Red Bull er viktig ja, haha til KTM kan du få kjøpt alt av Red Bull ting, har hatt to KTM'er selv

  17. #441
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    husk at uttaket til clutchen på selve tanken er nesten helt i toppen av tanken, så er den ikke peise full vil du aldri klare å lufte systemet
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  18. Takk Trond D., Frigstad Racing takket for denne posten
  19. #442
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    husk at uttaket til clutchen på selve tanken er nesten helt i toppen av tanken, så er den ikke peise full vil du aldri klare å lufte systemet
    Der tror jeg vi har svaret til at jeg ikke har klart å lufte den!! Skal prøve en gang til å passe på at tanken er full hele tiden, så får vi se

  20. #443
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    906
    Antall takk

    Standard

    gjord den feilen jeg i vinter. Lufta og lufta men ble aldri bra. Svaret var å fylle nok oppi, så ble den bra

  21. #444
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Skal prøve å få med meg en medhjelper i kveld eller i morgen å prøve å få lufta den.
    Idag skal jeg kjøpe olje fortsatt usikker på hvilken.. Første oppstart går hvertfall på 5W40 helsyntetisk, har så mye av den, skal vist være fin "rense" olje. Tenkte gå for Castrol olje, men vet ikke hvilken enda. 10W40 eller 10W50 eller noe, tror 20W50 blir for tykt.. Noen meninger? Hva kjører dere andre FK maskinene på?

  22. #445
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    906
    Antall takk

    Standard

    Tror jeg skal ha den castrol edge 10-60 på min

  23. #446
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Var inne på Torshov å så på anbefalingslista til Castrol på B230FK motorer, 0W-35 var anbefalt. Whaaat. Denne må jo være alt for tynn. Hvertfall hvis det skal kjøres litt

    Castrol TWS Motorsport 10W60 fullsyntetisk kan vell også være ett alternativ?

  24. #447
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    906
    Antall takk

    Standard

    var den sist nevnte jeg mente

  25. #448
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Ok FK-maskin eller? Gjort noe med den? Er den olja jeg også tenkte å handle inn, får jo 10% VCCN-rabatt på Torshov så

  26. #449
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Om du prøver min metode så husk å kjøp helt ny oljekanne, vil ikke ha gammel motorolje i systemet
    Ellers så kan du prøve å kjøpe bremseluftern til 50-lapp på biltema, funket knall når jeg lufta bremsene mine! Aldri vært så lettvindt før!

  27. #450
    Registrerte brukere s4nd3r sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Fjørå (ålesund)
    Innlegg
    1.549
    Antall takk

    Standard

    Eg kjører på Castrol Magnatec
    Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3

Side 18 av 115 FørstFørst ... 8 16 17 18 19 20 28 68 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •