Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 17 av 115 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 27 67 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 425 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #401
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Dette er strøkent!
    Skulle ønske det så så bra ut under mitt panser også

    Hva har du knekt det "bussgulv" stålet du brukte på radiatorfestet?

  2. #402
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kim74OTic Vis post
    kan jeg sprørre hva du har gjort for å få innsuget ditt så reint/fint? har du fått glassblåst det eller bare vaska det godt?
    Det er sandblåst og lakkert

  3. #403
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av crazyclomp Vis post
    Dette er strøkent!
    Skulle ønske det så så bra ut under mitt panser også

    Hva har du knekt det "bussgulv" stålet du brukte på radiatorfestet?

    Skjært ut med vinkelkutter og bøyd til med skrustikke haha

  4. #404
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Skulle egentlig oppdatere nå men photobucket har klikka..!

    Skal jobbe på bilen i morgen og så en litt større update kommer da

  5. #405
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Du gjorde det enkelt ja
    Gleder meg til øppdæit senere

  6. #406
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Liten oppdatering for gårsdagens og dagens økt:

    -Tilpasset og monterte do88 kjøleslanger, koblet vifte, termostat til vifte og temp føler til instrument. Testa vifte, blåser som f***
    -Montert do88 silikon slange og lite alu rør samt KN-filter. 4"
    -Montert do88 flexslange til veivhusventilasjonen med åndingsfilter på (hadde ikke noe grei plass å plassere catch-tanken så droppet den foreløpig)
    -Montert oljefilter adapter, laget slanger (Aeroquip) med AN10 koblinger, koblet til kjøler og filter (biltema filter er bare til første oppstarten)
    Begynte også å lufte clutch men gikk tom for bremsevæske!

    Litt bilder:



    Den blå adapteren er til temp instrument, kjøpt hos KSR



    4 toms er svæært! KN-filteret er 23cm langt.



    Adapter til termostat til vifte, biltema





    Mocal filteradapter montert.



    Kappet opp noen Aeroquip AN10 slanger etter mål og dytta på AN10 koblinger med passende vinkler.





    Ny økt med påfølgende oppdatering kommer i morgen! Stay tuned

  7. #407
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Montert nytt Sabelt ratt og bygd trykkrør på innsugssida idag, så kan sende vekk noen rør til sveising




    Nye Nuke Performance 50mm dumpventil og røret den skal monteres på.


    Nye røret til tomgangsregulatoren, må bare sveise inn nippel til slangen.


    Går vell greit å ha LMM sånn !?


    Slik kommer dumpen til å stå.









    I morgen skal vi fortsette på downpipen, skal få tatt noen bilder i tilfelle folk syns det er intressant å se åssen den blir

  8. Takk Daruu, turbomann takket for denne posten
  9. #408
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Perfekt! Kan ikke si mer
    Gleder meg til å høre lyden i denne, sikkert helt vill
    Har du bestemt en dato for oppstart?

  10. #409
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Porno
    Har ikke fulgt med helt her så er sikkert nevnt før, men har du gjort noe med topp/kam?

  11. #410
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Ser jammen bra ut
    Gjennomført og stiligt!
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  12. #411
    Registrerte brukere Lithander sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2011
    Sted
    Sarpsborg, Østfold
    Innlegg
    683
    Antall takk

    Standard

    Venter kun på at den skal gå for gull nå snart jeg
    '66 Volvo Amazon 121
    '95 Volvo 945 - 18 årsvogn! /solgt


  13. #412

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Sinnsykt! Hvor mye har du lagt i denne bilen?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  14. #413
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Moro med kommentarer! Tusen takk Kult hvis den hadde holdt til gull ja

    Har ikke bestemt dag for oppstart, venter fortsatt på dysene og chippene + litt jobb og finne ut av litt ledninger og div. Tar det litt på sparket!

    Topp er en standard 530 med A-kam, men har en 531 liggende som jeg har lyst til å porte og større ventiler, med custom kam. Men får bli til vinteren igjen hvis alt går etter planen nå i første omgang!

    Hvor mye jeg har lagt i bilen mja, sist jeg leste kjapt gjennom kvitteringene var det godt over 100 laken, å det begynner å bli en stund siden

    Ny update i kveld folkens

  15. #414
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Fått punkta ferdig downpipen, blir tig-sveiset på Mandag av en kamerat





    Rør til tomgangsregulator og rør til dumpen sveist ferdig. Trykkrør montert.







    Slik ser det ut nå:



    Noen som har tips til hvor jeg kan finne 6mm pneumatikk slange? vet KL-Racing har 8mm, blir for stor for nippelen i Nuke dumpen, Pedersens hadde heller ingenting. Har ikke hørt på Tess enda men..

  16. #415
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Fått punkta ferdig downpipen, blir tig-sveiset på Mandag av en kamerat

    http://i211.photobucket.com/albums/b...1/DSCF0493.jpg

    http://i211.photobucket.com/albums/b...1/DSCF0495.jpg

    Rør til tomgangsregulator og rør til dumpen sveist ferdig. Trykkrør montert.

    http://i211.photobucket.com/albums/b...1/DSCF0494.jpg

    http://i211.photobucket.com/albums/b...1/DSCF0497.jpg

    http://i211.photobucket.com/albums/b...1/DSCF0498.jpg

    Slik ser det ut nå:

    http://i211.photobucket.com/albums/b...1/DSCF0496.jpg

    Noen som har tips til hvor jeg kan finne 6mm pneumatikk slange? vet KL-Racing har 8mm, blir for stor for nippelen i Nuke dumpen, Pedersens hadde heller ingenting. Har ikke hørt på Tess enda men..
    6mm pneumatikk slange får du på nærmeste sjappe som driver med lastebiler ihvertfall
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  17. #416
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    6mm pneumatikk slange får du på nærmeste sjappe som driver med lastebiler ihvertfall
    Da har de sikkert på Tess! Skal innom å høre på mandag

  18. #417
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Angående plassering av dumpen kan det være at du må flytte den til andre siden av intercoolern...Lufta som kommer igjennom intercoolern flower fint helt til den møter ett 5 cm hull i rørveggen rett før lmm, blir turbulens av det, å vil gå litt ujevt/ruskete på tomgang. Merket selv svært stor forskjell på det Men det ser du når du starter den opp, kan være chippen klarer å "overse" det Ellers svært herlig jobb
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  19. #418
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Herlig! Bra jobba!
    Men er fortsatt ikke heeeelt fan av blå slanger

  20. #419
    Registrerte brukere Lithander sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2011
    Sted
    Sarpsborg, Østfold
    Innlegg
    683
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Herlig! Bra jobba!
    Men er fortsatt ikke heeeelt fan av blå slanger
    Blå slanger er porno. Ihvertfall på en gjennomført bil som dette
    '66 Volvo Amazon 121
    '95 Volvo 945 - 18 årsvogn! /solgt


  21. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  22. #420
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    Angående plassering av dumpen kan det være at du må flytte den til andre siden av intercoolern...Lufta som kommer igjennom intercoolern flower fint helt til den møter ett 5 cm hull i rørveggen rett før lmm, blir turbulens av det, å vil gå litt ujevt/ruskete på tomgang. Merket selv svært stor forskjell på det Men det ser du når du starter den opp, kan være chippen klarer å "overse" det Ellers svært herlig jobb
    Hmm, får se hvordan det blir når jeg skal starte den opp. Håper ikke det har så mye å si, må jo lage nye trykkrør isåfall!
    Har hørt at det er bra å polvende svinghjulssensoren? Har du gjort det med din? Takk! Er spent på om alt er i orden når jeg skal starte opp snart!!

  23. #421
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Herlig! Bra jobba!
    Men er fortsatt ikke heeeelt fan av blå slanger
    Takk for det! Fikk plassert olje filteret også til slutt!

    Men da skal du få slippe å ha blå slanger på din, helt greit altså
    Men jeg digger blå slanger, er derfor jeg har det hehe

  24. Takk Torra takket for denne posten
  25. #422
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    dunlop hiflex har 6mm pnaumatik
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  26. #423
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ekren Vis post
    dunlop hiflex har 6mm pnaumatik
    Det var en butikk jeg ikke kjente til fra før, takk for tipset!
    Er vell nesten det samme som Tess og Hydroscand osv?
    Har rabatter på Tess skjønner du så handler helst der

  27. #424
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Lurer på om jeg skal gå for denne oljen? Ser de selger den på Torshov. Hvilken olje går FK motorene på orginalt?

  28. #425
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Hmm, får se hvordan det blir når jeg skal starte den opp. Håper ikke det har så mye å si, må jo lage nye trykkrør isåfall!
    Har hørt at det er bra å polvende svinghjulssensoren? Har du gjort det med din? Takk! Er spent på om alt er i orden når jeg skal starte opp snart!!
    Eneste er at den blir litt mer rufsetet på tomgang, men det ser du nu når du fyrer den opp jepp har polvent min, men vent med det til du har testet og blitt litt kjent med motoren, så bytter du om ledningene i ettertid å ser om det blir noe forskjell
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

Side 17 av 115 FørstFørst ... 7 15 16 17 18 19 27 67 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •