Godt og høre at du er tilbakeGod bedring.. Ser frem imot nye oppdateringer på løpende bånd med masse bilder
![]()
Godt og høre at du er tilbakeGod bedring.. Ser frem imot nye oppdateringer på løpende bånd med masse bilder
![]()
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
jotakkting går riktig vei steg for steg, det har jeg vell innsett etter å ha lest litt av kommentarene her nå og gjort litt forskjellig den\de siste ukene her nå
soltaket blir en drøm å få på ja... alltid manglet soltak så skal bli godt å få det på den riktige bilen, en todørsså får jeg holdt kjeften på Volvo-Power litt igjen også
hehe han har masa i sikkert 2 år om de der soltakene sine nå...så nå er det min tur med full pupp på bilen her
faren hans som skal skifte taket. vært karrosseriarbeider i tja hva det var... 20-30 år?! så skal nok bli i henhold tenker jegblir i alle fall sjarm å kjøre med på sommerstid nå
![]()
Blir rått med soltak da, hellakkering av bilen etter takbytte da? når skal taket byttes?
ja skal få bygd om til turbo og skifta tak samt prøvekjørt en uke eller to før nedplukking og levering til lakk jadet som er plana. tenker å kjøre bilen dit arbeidet skal foregå uken her nå. begynner å bli klar for å starte. mangler bare bensinhjerne til FKn nå!!!!!!!! og så få tak i bensinrør og slanger når vi har det montert og vet hvor mye jeg trenger av slikt
![]()
Okei, synest det er litt morro med akkurat denne bilen, for tror det er den som har stått midt i sentrum av steinkjer i alledi år? en eldre dame som eide tror jeg, var den første 242en jeg oppdaga i livet, altså ved denne jeg oppdaga at det fantes 240'er med bare 2 dører :-p maaaaaange år siden nå
stemmer sikkert godt at det kan være den bilen. er fra bjarne wist på stjørdal denne ble solgt tror jeg det var![]()
å er det denne bilen?husker denne sto i steinkjergatene jeg også, mange som håpa på å få kjøpe denne
![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
hei kodja
håper det går bedre med deg nå, var et slit å lese det du hadde skrevet :( . men du er veldig sterk som kommer deg for hvær dag som går. STÅ PÅ
men lurer på om du fortsatt driver på med byneset customs, skal til med anlegg i v70.
har ønsket at du kunne hjelpe meg litt med planlegginga! bare hvis du har tid,å føler får det. ikke noe stress enda.
Liker bil planene dine, vørre artig å sett bilen din når den er ferdig lakkert![]()
volvo 850 95modSOLGT
volvo v70 xc 99mod
volvo 940 ft classic 97mod
den var opprinnelig fra steinkjer ja tror jeg. så for den nedover til løten tror jeg det var jeg hentet den :-)
driver byneset customs til den dagen jeg dør av alderdomså bare pling på en dag så kan jeg ta en titt å se hva du har planer om
![]()
stange var det ja!!! stemmerbra du følger med
enda ikke funnet noen overraskelser med bilen her enda heller
![]()
ja du får ringe på meg en dag til uka eller noe kanskjenr å alt står på hjemmesida i linken\logoen min
ooooops....
sånn endte min første 244 sitt liv i mitt eie. smalt rett i ræva på en peugot 205 eller noe i den duren. var i 70 sone. så til siden av veien på en syklist som lå å lappa dekk nedi grøfta. snudde hodet fram og så til min overraskelse at dama foran hadde bråstoppa omtrent for å svinge inn til venstre og ventet på motgående bil. klarte å bremse ned litt, smalt i sikkert 50kmt kanskje og peugoten hoppa over på andre sia av veien pga smellen. traff den motgående skoda octavia stv som endte over på andre sia av innkjørslen peugoten skulle inn til sideveis og dama der stod med hendene på førerdøra å lurte på om noen kunne slippe henne ut. dama i peugoten måtte brettes ut fra cupen. jeg og kompisen som satt på åpna bare dørene og gikk ut. ingen personskader å snakke om heldigvis. bilen ble solgt videre til en i bygda å rettet og satt på nye bruktdeler og så ikke ut etterpå. endte vell sitt liv i levanger\stjørdal\steinkjer eller noe i den duren og ble spiker etter hvert som jeg fant ut. har ikke søkt på regnr men mener det var det jeg hørte sist jeg sjekka opp.
Stygg sak! Bildet av bilen din var jo ikke så alvorlig, men beskrivelsen av resten av ulykken var drøy! heldig at det ikke gikk verre enn det gjorde, uten personskader og slikt. Løste det seg rimelig greit, eller var politiet inne i bildet?
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Lenge siden dette? hvor skjedde det. hørtes rimelig drastsisk ut ja :O
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
fikk en bot den gangen for "uaktsom kjøring" tror jeg det var. hadde heldigvis kjørt så lenge at jeg slapp egenandel på forsikringen eller noen tingkjøpte jo den blå 740n min 3 dager etterpå
det der tror jeg var for 6-7 år siden
skjedde på byneset. krysset mot Høstad om noen vet hvor det er nesten på rye om man kjører fra spongdal\heimdalsida![]()
var på tess og skaffa meg overgang til fuelrailen til ca 9,5ich rørstuss så jeg får lagt 10mm bensinslanger hele veien. manometeret skal på strax før den der og så blir det toppers håper jeg.
da fikk jeg endelig do88 slangeovergangen fra turboinnløp og til 3" rør og 3" K&N filteret. ser ut som det kommer litt langt fram men da blir det bare å korte inn røret når man monterer i bilen. videre tilpassing kan godt hende det behøves men det får man ta da. røret som stikker opp er til oljeåndingen. må få tak i ny oljeslange i 15mm for å få på fordi originalslangen går langt fra nedpå ser jeg. enda jeg fikk nabon til å lage den ekstra lang trodde jeg. jaja like greit å dra slangen fra veivhusventilasjonsboksen og til en oljecatchtank og så derrifra til røret her da sikkert!?når man først er i gang...
Ja det er like greit![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Begynner og nerme seg nå ser det ut som!![]()
ja det var plana å begynne i dag nå... men på tur heim fra storlien så gikk clutchpedalen på 945n rett til bunns i det jeg svingte inn innkjørsla mi... så må se litt på det i dag og om jeg ev må bruke master og slave som skulle til 242n på den så jeg har bil å bruke mens jeg skal bygge om :( dårlig timing, men er derfor man alltid skal ha to bilerså blir utsatt til jeg får hjelp til å sjekke hva som er gådd. går fint å mate gir og dra bilen fram og tilbake på startern så må være master eller slave eller en slange tenker jeg. år se når jeg får hjelp i dag...
ellers gjennstår kun nye plugger på fkn, slange til og fra veivhusventilasjon og en ny catchtank og bensinhjerne jeg mangler!!! og det å få tak i rør og slanger til bensin, ellers har jeg vell det meste klart nå
btw... ble oppringt av et vikarbyrå i går åskal på intervju til en stilling som kundemottaker på Din Bil i trondheim nå på mandag. verkstedmottaket. saab og kia tror jeg de selger. så det kan jo være veldig aktuelt. langtids vikariat virka det som. får satse på god arbeidstid og slikt
![]()
Jobber selv på et Kia verksted, og de har blitt fantastiske biler. Over 2005 altså..
Krysser fingra!
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
jaja da blei det ikke startet ombygging denne helga heller da... både master og slavesylinder på clutchen til 945n må byttes... så da flyyr det penger på 2 sett slike... en til 945n å en til 242n ettersom de var defekte de vi prøvde å bytte om nå... crap.
off surt.. typisk at sånt kommer når du minst trenger det. hvor kjøper du nye?
får hå lykke til på jobbintervjuet da!tidligere saab-eier er du jo også
![]()
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
hehe tidligere saab mekker var jegexExdama som kjøpte og eide saaben vettu
godbil det men fy fader som den lakk vann i bagasjerommet og var skakk i forstillinga viste det seg
men dro godt da!!!
ble solgt til ei familiedame etter litt småfiks i orkanger tror jeg. og så kjøpte ho jo den krokan hvite 244n etterpå på egen hånd
haha
har sendt spm til bcb om 2 sett hoved og slave. sjekket ebay men tror ikke det er så veldig mye å spare med tanke på ventetiden det tar og jeg trenger det i forrigårs... snakk om små hundrelapper bare håper jeg.