Kass toppakning ambefaller dere meg og kjøpe? Gjerne link til sider B230 turbo
Kass toppakning ambefaller dere meg og kjøpe? Gjerne link til sider B230 turbo
Volvo 740 2JZ GTE-VVTI
Takk Til:
Bcb og L-m-r
Forsterka Elring fra Pedersens med ARP bolter.
www.pedersens-racing.no/bil
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Kjører selv med elring skjærkant pakning og det fungerer fint
holder med orginal hadde du mappa bilen skikkeli!!! e jo noko so e i ikje skikkeli innstilt når du har smelt pakningen to gonger!
COS it`s not WORTH it
91 Volvo 954 carbon
91 Volvo 965 fk,m90,ss kloster,coilovers +++
jeg bruker Elring skjærekant på min, ellers så kan du bruke MLS
kjøpt mls
4life: toppen var skeiv
Volvo 740 2JZ GTE-VVTI
Takk Til:
Bcb og L-m-r
kjører forsterka Goetze jeg
Orginal f-motor pakning fra Volvo og nye orginalbolter. Bremsa 280 Hk og 434 Nm
på ei skikkelig rulle. 1,4 i trøkk på orginale ft dyser og pumper.
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Nei faktisk ikke. Men har jo datasprut med riktig map, ellers går det jo ikke.
Må nok ikke det skjønner du,var hos Trond Stensbøl på Roverud og finmappet den bilen
på rulla hans for 2 år sia . Så de tallene er riktige de. Vi kunne ikke skru høyere trykk
pga for små dyser og pumpe. Har papirene her jeg.
vet fler som har fått effekt ut av ft dyser.
sjøl har jeg fått 298 hk med t5r dyser (315cc el 320 el hva f... dem ga) på min 6er turbo på 0,5 i turbotrykk.
anna godt eksempel er cosworth. der gir orginaldyser 337cc, og alikevel med chip og 1,7 i ladetrykk 330hk på di dyser.
men nå er vel detta avsporing fra hva tråden egentlig handler om
Sist endret av R.G; 07/05/11 kl 21:28
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Joda, god avsporing. Men å ta drømme hester som god fisk er jo aldri bra
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Og det går supert det, på 80% dutycycle og.Opprinnelig postet av G;328021R.
Her er det som er vanskelig og få til. Får å nå 330 h.k. på 337 dyser må de justere opp bensintrykket til noe over 4 bar, og bruke 100% dutycycle. Og da må de og ha pumper som klarer å bygge ett stabil og godt trykk med flow nok på nesten 6 bar.Opprinnelig postet av G;328021R.
dysecc x dutycycle x antall dyser
------------------------------------------------
10.2 * bsfc
bsfc for en standard b230ft ligger på rundt 0.6, og i talla ovenfor har jeg vært litt snill og sagt 0.5.
Sist endret av Riff; 08/05/11 kl 08:29
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.