Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Toppakning

  1. #1
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard Toppakning

    Kass toppakning ambefaller dere meg og kjøpe? Gjerne link til sider B230 turbo
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  2. #2
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Forsterka Elring fra Pedersens med ARP bolter.

    www.pedersens-racing.no/bil
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Innlegg
    91
    Antall takk

    Standard

    Kjører selv med elring skjærkant pakning og det fungerer fint

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    88
    Antall takk

    Standard

    holder med orginal hadde du mappa bilen skikkeli!!! e jo noko so e i ikje skikkeli innstilt når du har smelt pakningen to gonger!
    COS it`s not WORTH it
    91 Volvo 954 carbon
    91 Volvo 965 fk,m90,ss kloster,coilovers +++

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2010
    Sted
    bjørkelangen
    Innlegg
    438
    Antall takk

    Standard

    jeg bruker Elring skjærekant på min, ellers så kan du bruke MLS

  6. #6
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard

    kjøpt mls

    4life: toppen var skeiv
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  7. #7
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    kjører forsterka Goetze jeg

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2010
    Sted
    Vormsund Nes på Romerike
    Innlegg
    824
    Antall takk

    Standard

    Orginal f-motor pakning fra Volvo og nye orginalbolter. Bremsa 280 Hk og 434 Nm
    på ei skikkelig rulle. 1,4 i trøkk på orginale ft dyser og pumper.

  9. #9

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.338
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jan turbo Vis post
    Orginal f-motor pakning fra Volvo og nye orginalbolter. Bremsa 280 Hk og 434 Nm
    på ei skikkelig rulle. 1,4 i trøkk på orginale ft dyser og pumper.
    Justert opp bensintrykket en del da?
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2010
    Sted
    Vormsund Nes på Romerike
    Innlegg
    824
    Antall takk

    Standard

    Nei faktisk ikke. Men har jo datasprut med riktig map, ellers går det jo ikke.

  11. #11
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Ja, jippi..

    Du må ha andre dyser enn B230FT dyser for den effekten, ellers må du jo opp i 130% duty cycle, og det går jo ikke.. Står dysene først åpne hele tiden, kan de jo ikke åpne mer?



    Med 550cc/min dyser hadde saken vært en annen..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2010
    Sted
    Vormsund Nes på Romerike
    Innlegg
    824
    Antall takk

    Standard

    Må nok ikke det skjønner du,var hos Trond Stensbøl på Roverud og finmappet den bilen
    på rulla hans for 2 år sia . Så de tallene er riktige de. Vi kunne ikke skru høyere trykk
    pga for små dyser og pumpe. Har papirene her jeg.

  13. #13
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    vet fler som har fått effekt ut av ft dyser.



    sjøl har jeg fått 298 hk med t5r dyser (315cc el 320 el hva f... dem ga) på min 6er turbo på 0,5 i turbotrykk.


    anna godt eksempel er cosworth. der gir orginaldyser 337cc, og alikevel med chip og 1,7 i ladetrykk 330hk på di dyser.


    men nå er vel detta avsporing fra hva tråden egentlig handler om
    Sist endret av R.G; 07/05/11 kl 21:28
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  14. #14

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.338
    Antall takk

    Standard

    Joda, god avsporing. Men å ta drømme hester som god fisk er jo aldri bra
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  15. #15

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.338
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av G;328021R.
    vet fler som har fått effekt ut av ft dyser.



    sjøl har jeg fått 298 hk med t5r dyser (315cc el 320 el hva f... dem ga) på min 6er turbo på 0,5 i turbotrykk.
    Og det går supert det, på 80% dutycycle og.

    Sitat Opprinnelig postet av G;328021R.
    anna godt eksempel er cosworth. der gir orginaldyser 337cc, og alikevel med chip og 1,7 i ladetrykk 330hk på di dyser.


    men nå er vel detta avsporing fra hva tråden egentlig handler om
    Her er det som er vanskelig og få til. Får å nå 330 h.k. på 337 dyser må de justere opp bensintrykket til noe over 4 bar, og bruke 100% dutycycle. Og da må de og ha pumper som klarer å bygge ett stabil og godt trykk med flow nok på nesten 6 bar.

    dysecc x dutycycle x antall dyser
    ------------------------------------------------
    10.2 * bsfc

    bsfc for en standard b230ft ligger på rundt 0.6, og i talla ovenfor har jeg vært litt snill og sagt 0.5.
    Sist endret av Riff; 08/05/11 kl 08:29
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

Lignende tråder

  1. Toppakning B230FK motor.
    By Bear in forum Motor og gir
    Svar: 8
    Siste post: 25/10/10, 15:04
  2. Toppakning!
    By v70dude in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 31/07/10, 22:04
  3. Toppakning
    By Mr. Crepsley in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 11/05/10, 17:46
  4. Toppakning!?
    By Amundsen T5r in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 9
    Siste post: 16/01/10, 01:47

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •