Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: eksostrimming, b230fb

  1. #1
    Registrerte brukere olemk sin avatar
    Medlem siden
    02. april 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard eksostrimming, b230fb

    hei!, har tenkt å oppgradere eksosen. så jeg lurer bare på hvordan og hva jeg bør gjøre? har sett disse 3" anleggene til motor med turbo, men finnes de til uten også, altså 3" hele veien? eller får jeg bare halvsett om jeg skal ha det på motor uten turbo?

  2. #2

    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    VCCN medlemsnummer
    1079
    Innlegg
    3.339
    Antall takk

    Standard

    Du får hele sett til N/A motor og. Men ikke mye vits å sette på 3" og kun det. Blir for det meste bare lyd.

  3. #3
    Registrerte brukere olemk sin avatar
    Medlem siden
    02. april 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Du får hele sett til N/A motor og. Men ikke mye vits å sette på 3" og kun det. Blir for det meste bare lyd.
    kommer luftfilter, race kat og en mulig chip godt med da? og hva må jeg evt gjøre i tilleg? om jeg setter på filter og chipper den? er vant med på mopeden at så fort man gjorde endringer så var det dysing opp og ned og gasser instillinger :L men en 4-taks motor med insprøytning er vel mye mer stabil?

  4. #4
    Registrerte brukere Frydenberg sin avatar
    Medlem siden
    23. nov. 2010
    Sted
    Engelsviken, Onsøy
    VCCN medlemsnummer
    2695
    Innlegg
    151
    Antall takk

    Standard

    Jeg har samme motor som deg, jeg har satt på et 4-2-1 grenrør og 2.5" eksos. Det hjalp betraktlig. Videre skal jeg bytte kam, chip og høvle toppen.
    940 FD 93 mod. (winterbeater‬/bruksbil)

    Tidligere biler:
    3 stk. Volvo 940 (FB,FD,FK) , Volvo V70n D5 AWD Manuell, Volvo 144 turbo, Volvo 245DL, Volvo 740 Tic, Volvo 360, 2 stk Hiace, WV Golf MK3, E28 518i, Jeep Cherrokee 4,0 H.O

  5. Takk olemk takket for denne posten
  6. #5
    Registrerte brukere olemk sin avatar
    Medlem siden
    02. april 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frydenberg Vis post
    Jeg har samme motor som deg, jeg har satt på et 4-2-1 grenrør og 2.5" eksos. Det hjalp betraktlig. Videre skal jeg bytte kam, chip og høvle toppen.
    hørtes jo bra ut hvor kjøpte du eksosen egentlig?
    takker for svar

  7. #6
    Registrerte brukere Yngste Haugerud sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    151
    Antall takk

    Standard

    har et brukt anlegg jeg kommer til å selge, men det blir ikke før utpå sommeren. det er et 4-2-1 grenrør, 3" hele veien med 2 lydempere og race catalysator fra magnaflow. det kan du få for 3k hvis du vil vente til jeg skal ha det av

  8. Takk olemk takket for denne posten
  9. #7
    Registrerte brukere olemk sin avatar
    Medlem siden
    02. april 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Yngste Haugerud Vis post
    har et brukt anlegg jeg kommer til å selge, men det blir ikke før utpå sommeren. det er et 4-2-1 grenrør, 3" hele veien med 2 lydempere og race catalysator fra magnaflow. det kan du få for 3k hvis du vil vente til jeg skal ha det av
    det hørtes veldig bra ut
    hvor er det du bor i landet da?

  10. #8
    Registrerte brukere Yngste Haugerud sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    151
    Antall takk

    Standard

    Du har PM

  11. #9
    Registrerte brukere olemk sin avatar
    Medlem siden
    02. april 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    hva annen trim kan jeg gjøre på denne motoren, untatt og konvertere til turbo og slike større inngrep, tenker mer på slikt som eksos, innsug, chip osv?
    og hva slags jobb er bak chipping? er det bare å koble ut hjernen og koble i den nye? eller er det annet som må til? og vil det i heletatt lønne seg på motor uten turbo? har hørt tidligere at chipping på disse motorene har ikke noe effektøkning å rope hurra for :P

  12. #10
    Registrerte brukere cossykiller sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Kleppe, Norway
    Innlegg
    927
    Antall takk

    Standard

    du vil ikke få noe skikkelig økning med og bytte chip nei, chippen er inni hjerna, ikke hele hjernen som skal byttes.
    Sugehester koster, er ikke så mye annet og gjøre enn det du har skrevet om du ikke vil begynne og porte osv...

  13. #11
    Registrerte brukere olemk sin avatar
    Medlem siden
    02. april 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av cossykiller Vis post
    du vil ikke få noe skikkelig økning med og bytte chip nei, chippen er inni hjerna, ikke hele hjernen som skal byttes.
    Sugehester koster, er ikke så mye annet og gjøre enn det du har skrevet om du ikke vil begynne og porte osv...
    hvor mye arbeid er det å bytte topp da? vurderte å porte en jeg finner på skroten og heller bytte etter det. men finnes det noen annen topp som yter litt mer? en med flere ventiler f.eks?, eller en kam som legger på noen hk? ser for meg alt annen trim, som i tilleg til luftfilteret og eksosen, om det utgjør større forskjell på annen trim

    men, et annet soørsmål også? finnes det noen oversikt over trimmingsmetoder til sugemotorene, her på forumet f.eks? har leita litt, men finner ikke helt det jeg leiter etter :P

    takker for svar!
    Sist endret av olemk; 18/04/11 kl 22:28

  14. #12
    Registrerte brukere cossykiller sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Kleppe, Norway
    Innlegg
    927
    Antall takk

    Standard

    http://www.bilcross-shop.com
    anbefaler deg og kikke litt der, og bytte topp er ikke noe svære leven, om du har skrudd på moped før så skal det nok gå greit.
    Vil anbefale deg og kjøpe haynes boka, får 16v men det er mer arbeid enn og bare bytte topp, spørs hvor mye du er ute etter, kamvalg er jeg usikker på, men de har jo endel på bilcross shopen, har jo sugetråden som er på avansert trimming.

    om du bytter luftfilter så vil du ikke få mer hester alene, du MÅ passe på at det nye filteret faktisk får kald luft og ikke varm, hvis ikke kan du bytte til kn innsatsfilter, er mer på lyden og følelsen av mer effekt.

  15. #13
    Registrerte brukere olemk sin avatar
    Medlem siden
    02. april 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av cossykiller Vis post
    http://www.bilcross-shop.com
    anbefaler deg og kikke litt der, og bytte topp er ikke noe svære leven, om du har skrudd på moped før så skal det nok gå greit.
    Vil anbefale deg og kjøpe haynes boka, får 16v men det er mer arbeid enn og bare bytte topp, spørs hvor mye du er ute etter, kamvalg er jeg usikker på, men de har jo endel på bilcross shopen, har jo sugetråden som er på avansert trimming.

    om du bytter luftfilter så vil du ikke få mer hester alene, du MÅ passe på at det nye filteret faktisk får kald luft og ikke varm, hvis ikke kan du bytte til kn innsatsfilter, er mer på lyden og følelsen av mer effekt.
    vurderte å legge filteret i den orginale boksen og vri den blæra som ligger fremme ved grillen, slik at det blir som en trykkmata scoop? tror du dette vil gå greit? boksen skjermer vel for motorvarmen og røret foran grillen vil vel få inn kald luft? ulempen blir når det regner, for da presses jo regnvannet rett inn :S

    apropos bytte av, topp, kamm og alt som er tilkoblet kamreima, hvordan får jeg stillt veiv og kamdrev riktig? er litt redd for å smelle i stykker ventilene ved start :P

  16. #14
    Registrerte brukere cossykiller sin avatar
    Medlem siden
    10. feb. 2010
    Sted
    Kleppe, Norway
    Innlegg
    927
    Antall takk

    Standard

    ja, det vil bli bedre enn og brae ta vekk boksen og sette på filteret ihvertfall for og få stilt kam og veiv riktig så er det forskjellige punkter som skal lines opp når registerreima skal på igjen men det ser du når du kjøper haynes manualen, så står det skrevet og tegna og forklart etter du har gjort det, så tørner du motoren en runde og to for hånd for og se om det kræsjer

  17. Takk olemk takket for denne posten
  18. #15
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    og kontrollere at merkene stemmer overens etter tørning

  19. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. april 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Innlegg
    220
    Antall takk

    Standard

    Skal vel i teorien ikke knuse ventiler uansett på denne?

    Med mindre du høvler toppen..

  20. #17
    Registrerte brukere olemk sin avatar
    Medlem siden
    02. april 2011
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    174
    Antall takk

    Standard

    satt på et luftfilter i dag, så jeg måtte jo starte å høre hvordan lyden ble, så jeg rusa den litt, plutselig bang! liknet pottesmell, bare at det var fra innsuget, kom bare et smell og motoren gikk som vanlig etterpå? noen som aner hva det kan ha vært? "/

  21. #18
    Registrerte brukere Yngste Haugerud sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    151
    Antall takk

    Standard

    Hender dette har skjedd for meg også. Regner med det er bensindamp som på et rart vis har greid å anntenne i innsuget Kjenner det greit i gasspedalen iallefall, så det røsker litt i spjeldet når det skjer.

Lignende tråder

  1. B230fb --> b230fb-t?
    By JørnM_940 in forum Motor og gir
    Svar: 24
    Siste post: 05/06/12, 17:37
  2. volvo 940 SE?b230fb/b230fd?
    By Bjørnstad in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 28/02/11, 17:28

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •