Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  384

Vis meningsmålingsresultat: Produsere?

Velgere
414. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • JA! De skal jeg LETT ha!

    372 89,86%
  • Nei, takk.. ellers takk

    42 10,14%
Side 54 av 77 FørstFørst ... 4 44 52 53 54 55 56 64 ... SisteSiste
Viser resultater 1.326 til 1.350 av 1921

Tråd: Nye JP MK18 8,5X18" fra AFL.no BILDER AV FERDIG FELG PÅ BIL

  1. #1326
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Nydeli
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  2. #1327
    Utestengt
    Medlem siden
    18. feb. 2010
    Sted
    Namdalen
    Innlegg
    410
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av MsRacing Vis post
    Nydeli

    Henger meg på her . NYDELIGT, 100% rett senk

  3. #1328
    Registrerte brukere Thomas S sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Verdal'n
    Innlegg
    1.125
    Antall takk

    - VOLVO S70 2.5T 98
    x VOLVO 745 TIC 87mod
    x 3stk 240

  4. #1329
    Registrerte brukere J-A-E sin avatar
    Medlem siden
    05. april 2010
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    293
    Antall takk

    Standard

    Dette så meget bra ut Hva senk kjører du??
    Sist endret av J-A-E; 08/04/11 kl 14:47
    Volvo V70 Summum
    Nissan Leaf Tekna
    Honda Civic Aerodeck

  5. #1330
    Registrerte brukere Mr. Myhre sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Bø, Telemark
    Innlegg
    662
    Antall takk

    Standard

    Riktig høyde dette ja! Som de andre sier, hvor mye har du senket denne?
    Nåværende biler:
    | 1997 BMW E39 520i |
    Tidligere biler:
    | 1989 Volvo 240GL | 1996 VW Vento 1,8CL | 1998 VW Passat 3B 1,8T 20V | 1989 Volvo 745 Turbo Intercooler | 1979 Volvo 244L | 1993 Volvo 945GL |

  6. #1331
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2010
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    thomas s
    er ikke kappet noe. kun brettet innerkanten..




    hvis jeg husker rett så er den senket rundt 8-9 cm eller noe.
    er kappede lesjø fjører

  7. #1332
    Registrerte brukere J-A-E sin avatar
    Medlem siden
    05. april 2010
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    293
    Antall takk

    Standard

    Robert Langerud: Mange ringer har du tatt da??
    Sist endret av J-A-E; 08/04/11 kl 14:48
    Volvo V70 Summum
    Nissan Leaf Tekna
    Honda Civic Aerodeck

  8. #1333
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2010
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    edit: er 10,5 cm lavere enn original.
    er tatt rundt 2,5 av lesjø forran og 3-3,5 bak av løsjø

  9. #1334
    Utestengt
    Medlem siden
    18. feb. 2010
    Sted
    Namdalen
    Innlegg
    410
    Antall takk

    Standard

    Blir jo helt uleseligt om alle skal quote bildene. Går ann å skrive navn : og sin mening !

  10. Takk Luigi takket for denne posten
  11. #1335
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Robert Landerud Vis post
    thomas s
    er ikke kappet noe. kun brettet innerkanten..


    hvis jeg husker rett så er den senket rundt 8-9 cm eller noe.
    er kappede lesjø fjører
    Har du sentrert akselen? Hvis ikke vil nok hjulet på andre siden komme lenger ut, å da må du bort med hele innerkanten
    Slik ble det på min med 1mm lavere innpress og sentrert aksel:

  12. #1336
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    All klaring er god klaring?
    Justerer du slik at akselen er noe mer til venstre når hjulene henger fritt, for når bilen fjærer ned vil jo akselen gå lengre mot høyre (eller karosseriet går til venstre oppå akselen)?
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  13. #1337
    Registrerte brukere KE40155 sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Mjøndalen
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    noen spesifikke mål til dette? eller må en ha justerbare panhardstag.

  14. #1338
    Registrerte brukere solan sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2011
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    258
    Antall takk

    Standard

    Her er ett siste bilde av 242`n inntil den blir tatt fram og bygd ferdig.

    Har aldri vært noen fans av skamsenking, dette holder lenge for meg
    77 Volvo 242

  15. Takk totoåførr, Trangmyr takket for denne posten
  16. #1339
    Registrerte brukere Bear sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Nes i Akershus
    Innlegg
    355
    Antall takk

    Standard



  17. #1340
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Her hersker det ingen tvil, bred kant gjør seg godt på gammel Volvobil

    Vil å ha !!
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  18. #1341
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2010
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    volvoRsport
    har ikke fått sentrert akselen enda men skal lage justerbart panhard stag til uka

  19. #1342
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JørnM_940 Vis post
    All klaring er god klaring?
    Justerer du slik at akselen er noe mer til venstre når hjulene henger fritt, for når bilen fjærer ned vil jo akselen gå lengre mot høyre (eller karosseriet går til venstre oppå akselen)?
    Justerer når bilen står på hjula. Dvs, opp, skru inn, ned, måle, opp, skru inn, ned, måle, og slik holder man på.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  20. #1343
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Justerer når bilen står på hjula. Dvs, opp, skru inn, ned, måle, opp, skru inn, ned, måle, og slik holder man på.
    Eller om man er så heldig å ha 4-søylers løftebukk

  21. #1344
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Eller om man er så heldig å ha 4-søylers løftebukk
    Den står fortsatt på hjula. Har man smøregrav så kan man gjøre det der og.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  22. #1345
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.474
    Antall takk

    Standard

    Eller som jeg gjorde under en tur sørover da ene hjulet subbet nesten konstant borti. Fant noen paller og div rask, rygget oppå å justerte slik. Ble nå bra der og da.

  23. #1346
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Justerer når bilen står på hjula. Dvs, opp, skru inn, ned, måle, opp, skru inn, ned, måle, og slik holder man på.
    Ja ok. Men når bilen står på hjula, så vil jo fortsatt akslingen være lengre til venstre enn ved maksimal nedfjæring, altså den kan subbe når den fjærer langt ned. Derfor jeg lurer på om den ikke skal stå litt lengre mot venstre når den er ubelastet.
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  24. #1347
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Nå vet ikke jeg hvordan vei akselen beveger seg på 900-serien, men det du sier stemmer Jørn. Jeg kommer til å justere den så nære skjermen som mulig på den siden den flytter seg ifra.

  25. #1348
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Nå vet ikke jeg hvordan vei akselen beveger seg på 900-serien, men det du sier stemmer Jørn. Jeg kommer til å justere den så nære skjermen som mulig på den siden den flytter seg ifra.
    Panhardstaget går fra høyresiden på akslingen og opp på skrå til venstresiden i karosseriet. Det vil altså si at jo mere bilen fjærer ned, jo lengre mot høyre går akslingen Har du laget justerbart selv, eller er det IPD?
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  26. #1349
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JørnM_940 Vis post
    Panhardstaget går fra høyresiden på akslingen og opp på skrå til venstresiden i karosseriet. Det vil altså si at jo mere bilen fjærer ned, jo lengre mot høyre går akslingen Har du laget justerbart selv, eller er det IPD?
    Mener å huske at på 240 så var det motsatt, men kan godt hende jeg tar feil
    Eget justerbart ja, ser ikke vitsen med å kjøpe et blått et

  27. #1350
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Mener å huske at på 240 så var det motsatt, men kan godt hende jeg tar feil
    Eget justerbart ja, ser ikke vitsen med å kjøpe et blått et
    Hehe Skal lage mitt justerbart i helga jeg også, om jeg finner meg noe egnet gjengestål. Greit at det er tøft med store hjul, men hjelper lite om man ikke kan bruke dem
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

Side 54 av 77 FørstFørst ... 4 44 52 53 54 55 56 64 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •