Jo men er ikke så vanlig med B21A i en 78 240 med det utstyret.
Jo men er ikke så vanlig med B21A i en 78 240 med det utstyret.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
B21A i flere versjoner? 1) Forskjellige versjoner av B21A? eller 2) B21A i forskjellige versjoner av 240-serien?
Begge deler er rett hvis en ser på forskjellige årsmodeller og markeder. Men hvis vi ser på 78-modellen og går ut fra at det er en svensk bil, bør B21A ha 100 hk og sitte i en 244DL.
Og den gangen var det stort sett en relativt sterk binding mellom modellbetegnelse, motortype og utstyr. Likevel kan det nok i en viss grad være aktuelt med ekstrautstyr, selv om dette kan virke litt i overkant...
Men jeg mener at jeg et eller annet sted har lest at det på et tidspunkt dukket opp en bedre utstyrt versjon av 244DL. Husker ikke årsmodell og har ikke klart å finne det igjen. Kanskje dette er en slik?
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Motor var uavhengig av utstyr, stasjonsvogn brukte å ha b21a og sedan b19a, men trur ikkje det var ein regel. Vart meir effekt i 79 modellen trur eg. Uansett så vart det nytt innsug på 78 modellen, med tomgangsventil.
Det fantes ein 244 DLi på denne tida, i Tyskland, med B21E.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
At motor og utstyr skal ha vært helt uavhengig av hverandre kan være å ta litt hardt i, men likevel delvis rett kan en si når det gjelder 245. 242/244L 76-78 hadde B20A/B19A, mens 245L de samme årene hadde B21A. Akkurat da må det ha vært vurdert slik at de mindre motorene var mindre egnet til stasjonsvogn... DL uansett karosseritype skal ha hatt B21A.
Men sant nok, andre kombinasjoner har i varierende grad forekommet på forskjellige markeder, så en skal aldri si aldri.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Hm 75 245L hadde iallfall samme motor som 244L, B20A, men det stemmer sikkert som du sier fra 76
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Og min 1980 245DL (det fantes jo ikke "L" lenger da) hadde B19A. Den gikk som et uvær med sine 90 hester.
1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T
I nabolandet levde L-betegnelsen videre flere år etter Men nå skulle vi vel snart startet en egen tråd om tidlige 240-spesifikasjoner.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
L-betegnelsen skal nok ikke være særlig vanlig etter 1978, men den forekommer, jo da.
Skal ikke den 80-modellen med B19A egentlig ha hatt 97 hk...?
Når det gjelder modellendringer og detaljer og slikt, har jeg under utarbeidelse et litt omfattende og rimelig researchet skriv som jeg lovte gaupe for noen uker siden. Det kommer snart nå, satser jeg på. Jeg setter det i en ny tråd under 100/200-serien.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=27730472
Billig og bra eller er det ikke noe å satse på?
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...RT&tabNumber=2
Skikkelig godbit! rundt regna 300 000 på norske skilter, ikke ille det vel?
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Godt poeng kan nok leve uten elektrisk passasjerstol men det kan jo ordnast...
Ellers poster jeg denne igjen: http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=27730472
Innspill anyone?
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Men - jeg har kjørt 170hk manuell S60 tilsvarende denne, og jeg trivdes overraskende godt tross sterke fordommer i retning det Gaupe var inne på med trehjulssykkelen. På normal kjøring på tørt føre er det faktisk lett å ikke legge merke til. Dessuten er den ganske frisk i forhold til hva jeg forventet (dvs i forhold til min 2,5L 170hk 960).
1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T
Hehe, ja fort for å vri inn der - men jeg synes det smaker litt vondt når de ikke presenterer seg ved navn en gang når de skal selge en bil.
Men grunnen er sikkert at mange lar være å ringe hvis det står Muhammed, og det må jo være dritkjipt. Har ikke noe i mot noen på grunnlag av hva de heter eller hvordan de ser ut, men det finnes en god del mindre seriøse aktører på det norske bruktbilmarkedet som typisk heter "selger".
1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Sånne annonser skulle ikke vært lov.
Kunne like gjerne skrevet: "Hei, denne bilen vil vi ikke selge"
Ligger en noe pen 960 me 5er ute nå
97`945 Bruksbil
73`142 T5 Søndags cruiser
91` 745 Vrak
99`v70 Solgt
96`850 Vrak[
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)