Må nok mappe om etter kambytte regner jeg med ! Måtte legge på 30% bensin på samme ladetrykk når jeg byttet fra Garrett T3'n til T3\T4'n..Mappe bensin kan du vel til nå, så det burde ikke være noe problem !
![]()
Må nok mappe om etter kambytte regner jeg med ! Måtte legge på 30% bensin på samme ladetrykk når jeg byttet fra Garrett T3'n til T3\T4'n..Mappe bensin kan du vel til nå, så det burde ikke være noe problem !
![]()
det må sikkert gjøres ja, er litt forandring på hvordan motoren er så
okei, hehe.
bensin mapping skal jeg vell få til ja![]()
plukka ut motor i dag, monterte nytt ratt å starta montering av 4 punkts selene, så det gjenstår bare å montere bak.. men jeg er ikke sikker på hva som blir den enkleste å beste måten
skal demontere å se innvendig i morgen..
bilder:
syl 3
varme som gjør at ventilene er hvite???
like høy nå uten motor som en 240 med lesjö
SKAL få fiksa kameraet nå, iphone bilder suger!
Sist endret av VolvoR-Sport; 19/02/11 kl 18:16
skal demontere innsugsventiler også å kontrollere at ventil tetningene er skikkelig på plass, eksosen var full av olje..
demontering av motor idag tenkte jeg, så kontroll måling av ring gap osv![]()
Tørk av stemplene og ta ett nytt bilde =) Har nok vært endel tenningsbank der ja!
kan ta et senere, har fått ordna kameraet å nå
var et gåent rådelager, og stygt thrust lager, stemplene er greie bortsett fra tenningsbank merkene.. stygge riper på syl 3.. :/ lurer nesten på å borre, men er ikke helt sikker på om det trengs?
lurer på å kjøpe EGT måler å montere på 3'ern! samt lage uttak til måling av baktrykk..
bilder:
papir å tetning lå faktisk på i oljepumpa..
rådelager..
lager på veiv mot svinghjul..
syl 3..
![]()
Ser ut som dene ene cylinderen med hvit eksosventil har gått rimelig magert ? Har du flødestestet dysene dine ?
kan være det som har skjedd ja?
nei, kan se på jobb om vi har måleglass der for flødes testing.
eller er et dl mål bra nok??
tok ei lita økt i kveld også
deler..
hona blokka
veiv montering.
montert råder og stempel..
et bedre bilde av stempelet på syl 3. (det som har mest skader av tenningsbank)
![]()
Får håpe det blir litt bedre nå da etter overhalingen din, er det dype riper i sylindervegen din eller??
1997 Volvo V70
1969 Oldsmobile F-85 Sports Coupe
Fat people are harder to kidnap
bør bli det ja..
har ikke målt, men kjennes de på toppen av sylinderen ja. er pga tennings banken tror jeg.. har fjernet grader osv på stempel nå.
Er tenningsbank det at den får for lite bensin?
tenningsbank kan komme av for mager blanding, feil tenning blant annet (som regel for tidlig)
så bensin/luft blandinga antennes mens stempelet fremdeles er på tur opp, og komprimerer, blir bra trykk på stempel, råder, ringer osv av det.
det oppstår pga veldig høy temperatur så bensin luft blanding selv antenner..
Dess tynnere måleglass med mest mulig høyde på gir best inntrykk av hvor godt de matcher hverandre ! =)
var en tur i garasjen i kveld, og det var bare helvette!! :P
først så jeg på feil skala på moment nøkkeln å dro av en rådebolt, så skal kjøpe et nytt sett ARP bolter..
så knakk sporet i reg reim drevet på veiva så det bare snurrer.. PM hvis du har til overs!
så skulle jeg kontrollere ventil tetninger, tok av alle og 1 havna inni toppen og jeg fant den ikke igjen :S de tre andre så bra ut hvertfall![]()
et bedre bilde av stempelet på syl 3. (det som har mest skader av tenningsbank)
[/QUOTE]
Dette er ikke merker etter tenningsbank,dette er fremmedlegmer som har kommet inn i sylinderen og skadet stempel og topp og blitt med eksosen ut igjen.
Når det har vært tenningsbank ser man at kanten på stempelet ser ut som det har blitt glassblåst og man ser antydning til smelting.
Gjerne på eksossiden av stempelet.
Og da er det heller ikke sot igjen der dette har skjedd pga sinnssyk varmeutvikling.
Volvo 945 Turbo-98
Volvo 245 Turbo-93
Volvo 242 16v Turbo-82
"better to be first in hell than second to heaven"
okei, trodde det var pga tenningsbanken jeg..
men takk for info'n
kjørte uten luftfilter i starten pga at jeg ikke hadde et stort nok ett, men skal ikke kjøre uten hvertfall!
Syntes også at det lignet mere på fremmedlegemer som har kommet inn, du ser hvordan tenningsbank skader stempel i tråden min! Selv om min tenningsbank resulterte fra for varme plugger og for mye tenning er det samme skaden som du hadde ville sett med tenningsbank av andre grunner !![]()
skal aldri kjøre uten filter mer hvertfall ^^
ble en liten tur i kveld og, da jeg fikk ARP boltene
ARP i pakning, og innsmurt med fett..
oppdaga litt dritt i område rundt sila på pumpa, og åpna den.. DET er jeg glad for
rengjort!
råder montert og trekt med moment.
oljepumpe og bunnpanne pakning mont.
bunnpanne mont.
svinghjul mont.
clutch pakken mont og sentrert.
motor på tur inn igjen
holdt på alene og gadd ikke å montere motor og gir i kveld, så blir en annen dag!
jobber overtid i morgen og torsdag, så får se når jeg får mulighet til å skru igjen![]()
Liker at du bare lar kjettingen ligge inntil bilen.![]()
Hehe, driter i lakken der jeg ja ^^
vurderer faktisk å lakke opp fronten osv, men litt eget stuk på den nå.. Rat look? ^^
Superman-look![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
i dag satte jeg inn motoren, klart til montering av topp i morgen!
fant også ventil tetninga i toppen etter å ha plukka ut alle ventilene.. så da får jeg montere den i morgen og gjøre klart til montering av topp osv..
bytta turbo på en buss her om dagen, og der sto den en holsetolje retur som passa meg perfekt, så den bli kappa litt og montert!
fant også ut at jeg hadde hjul til reg reima, sto på en K motor jeg har liggende
da mangler jeg kun mineral olje til innkjøring.. har org volvo filter på motor og.
5L Castrol Magnatec til etter innkjøring + org volvo filter.
oppstart iløpet av helga da tenker jeg![]()
![]()
monterte topp osv i dag, så skulle jeg montere registeret å oppdaga at aggregat akslinga ikke vil gå rundt!
tok av åndings boksen og sjekka akslinga til oljepumpa, dro den litt opp og pressa den nedi igjen. da fikk jeg turna men det gikk jævli treigt!!
noen som har vært borti dette før???