Oljekjølern/filterflytter får varme og trange omgivelser med et slikt et![]()
kan vel ikke bli værre en det allerede er?er mange muligeter for isolasjon osv vil tro det er generelt mindre varme der nede en oppe ved pansret pga lufta som sirkulerer i motorrommet.
BTW
er det mulig å snu detta opp ned, uten å måtte skjære å tilpasse så mye? noen som har bilder av det montert i bil? oppned da evt
http://www.lgspeed.se/produkter/exb230.jpg
veit ikke hvor relevant folk syns det er men hvor er det mest hensiktsmessig å plassere flexible ekosdeler på DP. begynner å bli litt lei den duringa det blir i bilen av 3''
Sist endret av PVT; 14/02/11 kl 00:23
(sveisene ser ikke ut.. men det er fordi jeg har lagt over MYE for at det ALDRI skal sprekke)[/QUOTE]
Dette kommer til å sprekke da. En sveis er sterkes til mindre grader opp ifra materialet du har. Har har du fort 30-40 grader opp.
Hadde vært hinsides sterkere om du hadde hatt 2-5 grader .
Sier en gammel sveiser![]()
det var det jeg sa til han med at han i stedet kunne legge flere på siden av hverandre. med flere strenger på siden av hverandre på vil de anløpe hverandre og du får bort kantsår ol. som kan gi sprekker. du varmer det også mer forsiktig opp med en liten streng først og flere etterpå når det er først er varmt. så unngår man herdesoner og spenninger.
Sier en sveiser som kun driver med rør.
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Grunnen til sammenligningen er at det eneste jeg har tilgang til akkurat nå er 240\740 rør og har mulighet til å lage adaptergrenrørOptimalt er forresten ett veldig vidt begrep det også
![]()
Kukete å få laget noen holdbar løsning på ekstern wastegate og måling av baktrykk med 240 røret, og enkleste\billigste løsning på dette er adaptergrenrør! Og det er fremdeles snakk om reservemotoren, og overhodet ikke hva som er optimalt![]()
Sist endret av Berg Performance; 17/02/11 kl 12:52
Må det bli budsjettmodellen da? Hvorfor ikke bygge helt nytt rør?![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
Joda, vet det. TIG har lite varmespredning, men blir jo en sterkere sveis (kun tig som er godtatt brukt på flydeler eks.)
Forvarming er jo flottmen steike å tungvindt det er å håndtere alle de bøyde røra uten å brenne seg
Derfor... Normalisering i tempererings/herdeovn (som jeg tilfeldigvis har på jobben, og den er stor nok til å sluke hele eksosanlegget bare det deles ca. midt på)
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
dette er ikke ferdig men
![]()
242 turbo bil oppbygning.
242 1980 B19A veteran kose bil/ bruksbil
Endelig bra det ikke fantes internettforum da de diskuterte om jorda var rund eller flat.
såg veldi bra utmen kanskje litt butt vinkel på kollektoren?
Himla kompakt grenrør fra Be-4-u volvoen !
![]()
Sist endret av Berg Performance; 09/06/11 kl 10:40
litt ot men er det selvlaget ventildeksel på motorn?
er den skjeldene 16v rsport toppen dette, der ser dekslet slik ut
edit: står litt på side 33 herhttp://hacked.free-bsd.org/misc/faq/...atalog%202.pdf
Sist endret av Jan-Einar Jenssen; 09/06/11 kl 11:53
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Noen som har noen meininger om dette?![]()
![]()
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car