Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  15
Side 11 av 13 FørstFørst ... 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 251 til 275 av 308

Tråd: Grenrør inspirasjons tråd - Tips og Triks

  1. #251
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Oljekjølern/filterflytter får varme og trange omgivelser med et slikt et

  2. #252
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    kan vel ikke bli værre en det allerede er? er mange muligeter for isolasjon osv vil tro det er generelt mindre varme der nede en oppe ved pansret pga lufta som sirkulerer i motorrommet.
    BTW
    er det mulig å snu detta opp ned, uten å måtte skjære å tilpasse så mye? noen som har bilder av det montert i bil? oppned da evt
    http://www.lgspeed.se/produkter/exb230.jpg

    veit ikke hvor relevant folk syns det er men hvor er det mest hensiktsmessig å plassere flexible ekosdeler på DP. begynner å bli litt lei den duringa det blir i bilen av 3''
    Sist endret av PVT; 14/02/11 kl 00:23

  3. #253
    Registrerte brukere mik4oj sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PVT Vis post
    veit ikke hvor relevant folk syns det er men hvor er det mest hensiktsmessig å plassere flexible ekosdeler på DP. begynner å bli litt lei den duringa det blir i bilen av 3''
    Jeg plasserte flexirør rett etter den siste svingen på dp, der hvor røret retter seg ut og går videre bak. I tillegg festa jeg dp i en av skruene på girkassa. Ble slutt på duringen hos meg da iallefall
    2000 Volvo V70 Turbo

    X: 1996 Volvo 940 Turbo - x90 front ++ Worklog
    X: 1989 Volvo 740

  4. #254
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PVT Vis post
    skulle jeg valgt ett grenrør ville det nokk blitt detta
    skjønner ikke helt hvorfor alle skal bygge så enrome grenrør som gjør at turboen butter i pansret hvorfor opp å frem når man kan gå ned og bak (ja jeg skjønner at visse folk ikke får plass til lastebil turboen sin neddi der)

    som dem sier det enkleste er ofte det beste!!
    Masse fordeler med å velge et slikt hengende design.

    Eneste ulempen er at du ikke får briefet med den blanke fine snurra...
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  5. #255
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Masse fordeler med å velge et slikt hengende design.

    Eneste ulempen er at du ikke får briefet med den blanke fine snurra...
    nettopp er bare fordeler.

  6. #256
    Utestengt
    Medlem siden
    18. feb. 2010
    Sted
    Namdalen
    Innlegg
    410
    Antall takk

    Standard



    (sveisene ser ikke ut.. men det er fordi jeg har lagt over MYE for at det ALDRI skal sprekke )[/QUOTE]

    Dette kommer til å sprekke da. En sveis er sterkes til mindre grader opp ifra materialet du har. Har har du fort 30-40 grader opp.
    Hadde vært hinsides sterkere om du hadde hatt 2-5 grader .

    Sier en gammel sveiser

  7. #257
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 242 Vis post
    http://i652.photobucket.com/albums/uu250/KristofferHelle/volvo/260520091524.jpg

    (sveisene ser ikke ut.. men det er fordi jeg har lagt over MYE for at det ALDRI skal sprekke )

    Dette kommer til å sprekke da. En sveis er sterkes til mindre grader opp ifra materialet du har. Har har du fort 30-40 grader opp.
    Hadde vært hinsides sterkere om du hadde hatt 2-5 grader .

    Sier en gammel sveiser
    det var det jeg sa til han med at han i stedet kunne legge flere på siden av hverandre. med flere strenger på siden av hverandre på vil de anløpe hverandre og du får bort kantsår ol. som kan gi sprekker. du varmer det også mer forsiktig opp med en liten streng først og flere etterpå når det er først er varmt. så unngår man herdesoner og spenninger.
    Sier en sveiser som kun driver med rør.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  8. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  9. #258
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    det var det jeg sa til han med at han i stedet kunne legge flere på siden av hverandre. med flere strenger på siden av hverandre på vil de anløpe hverandre og du får bort kantsår ol. som kan gi sprekker. du varmer det også mer forsiktig opp med en liten streng først og flere etterpå når det er først er varmt. så unngår man herdesoner og spenninger.
    Sier en sveiser som kun driver med rør.
    Eller tigge sammen saken og normalisere hele sullamitten i en herdeovn etterpå Ingen stressområder da, såfremt det ikke er skarpe hakk, kanter osv...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  10. #259
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    2/740 rør er dårlig sammenligning, 940-røret er bedre.

    Men optimalt er hverken 2/7/940 eller "adapterrør".
    Grunnen til sammenligningen er at det eneste jeg har tilgang til akkurat nå er 240\740 rør og har mulighet til å lage adaptergrenrør Optimalt er forresten ett veldig vidt begrep det også

    Kukete å få laget noen holdbar løsning på ekstern wastegate og måling av baktrykk med 240 røret, og enkleste\billigste løsning på dette er adaptergrenrør! Og det er fremdeles snakk om reservemotoren, og overhodet ikke hva som er optimalt
    Sist endret av Berg Performance; 17/02/11 kl 12:52

  11. #260
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Må det bli budsjettmodellen da? Hvorfor ikke bygge helt nytt rør?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #261
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard




  13. #262
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Nam! Pent og kompakt

  14. #263
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Nam! Pent og kompakt
    Bare synd turboen er oppå og ikke hengende under...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  15. #264
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Eller tigge sammen saken og normalisere hele sullamitten i en herdeovn etterpå Ingen stressområder da, såfremt det ikke er skarpe hakk, kanter osv...
    da er det vel egentlig enklere å bare forvarme dritten og la varmen stå på mye spenninger forsvinner også med denne metoden, ikke bare er det bra for stål strukturen men den er også veldig effektiv. TIG er overhodet ikke effektivt. men pent er det!
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  16. #265
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    da er det vel egentlig enklere å bare forvarme dritten og la varmen stå på mye spenninger forsvinner også med denne metoden, ikke bare er det bra for stål strukturen men den er også veldig effektiv. TIG er overhodet ikke effektivt. men pent er det!
    Joda, vet det. TIG har lite varmespredning, men blir jo en sterkere sveis (kun tig som er godtatt brukt på flydeler eks.)

    Forvarming er jo flott men steike å tungvindt det er å håndtere alle de bøyde røra uten å brenne seg

    Derfor... Normalisering i tempererings/herdeovn (som jeg tilfeldigvis har på jobben, og den er stor nok til å sluke hele eksosanlegget bare det deles ca. midt på )
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  17. #266
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Må det bli budsjettmodellen da? Hvorfor ikke bygge helt nytt rør?
    Har vært litt i tenkeboksen angående det, men det ligger vel på tid som alt annet her i verden Får kjøpe meg en kasse med rørbøyer og ta det som det kommer

  18. #267
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Har vært litt i tenkeboksen angående det, men det ligger vel på tid som alt annet her i verden Får kjøpe meg en kasse med rørbøyer og ta det som det kommer
    Ser MYE bedre ut enn den bondetamp-løsninga da, selvom man får spinn på turboen der og.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  19. #268
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Ser MYE bedre ut enn den bondetamp-løsninga da, selvom man får spinn på turboen der og.
    Hehe, som sagt så hadde det ikke gjort noe å hatt grenrør bygd med rette lengder og slikt, men tiden strekker som oftest ikke til før sesongen

  20. #269
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Hehe, som sagt så hadde det ikke gjort noe å hatt grenrør bygd med rette lengder og slikt, men tiden strekker som oftest ikke til før sesongen
    Kjenner til den. Er somregel litt annen knask å drive med også.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  21. #270
    Registrerte brukere vazborris sin avatar
    Medlem siden
    18. feb. 2010
    Sted
    Vestfossen
    Innlegg
    426
    Antall takk

    Standard

    dette er ikke ferdig men

    242 turbo bil oppbygning.
    242 1980 B19A veteran kose bil/ bruksbil


    Endelig bra det ikke fantes internettforum da de diskuterte om jorda var rund eller flat.

  22. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  23. #271
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Førde, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    305
    Antall takk

    Standard

    såg veldi bra ut men kanskje litt butt vinkel på kollektoren?

  24. #272
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Himla kompakt grenrør fra Be-4-u volvoen !



    Sist endret av Berg Performance; 09/06/11 kl 10:40

  25. #273
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    litt ot men er det selvlaget ventildeksel på motorn?

  26. #274
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PVT Vis post
    litt ot men er det selvlaget ventildeksel på motorn?
    er den skjeldene 16v rsport toppen dette, der ser dekslet slik ut

    edit: står litt på side 33 her http://hacked.free-bsd.org/misc/faq/...atalog%202.pdf
    Sist endret av Jan-Einar Jenssen; 09/06/11 kl 11:53
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  27. #275
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Noen som har noen meininger om dette?




    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

Side 11 av 13 FørstFørst ... 9 10 11 12 13 SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •