Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 92 av 206 FørstFørst ... 42 82 90 91 92 93 94 102 142 192 ... SisteSiste
Viser resultater 2.276 til 2.300 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #2276
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Jeg har slike spacere som du har på den blå 240 min. Om du finner ut noe om de kan brukes på stv så gi meg et tips. Alt jeg har sett til nå tyder på at det ikke lar seg gjøre.
    Mener det har noe med maks tillatt akselvekt på 245 å gjøre...
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  2. #2277
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Lykke til vidre ang godkjenninga


    ang de spacerne så hadde nå jeg en 242 for mange år tilbake som hadde slike orginalspacere innskrevet i vognkortet..

  3. #2278
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Terje1: takk for det mulig de var godkjent og skrevet inn med stålfelger el noe slikt for godkjenningen sin del da? for det er jo sporvidden som gjør at jeg ikke får de godkjent på bilen. altså pga ET25 på Hydrafelgene så blir det 20mm over grensa på sporvidden. men det rare er jo at selv med ET20 så blir det 10mm over sporvidden som er godkjent. og det er jo ET som er på alle originale alufelger som kom på 200 serien... så rart man i såfall måtte kjøre stålfelger for å kunne bruke spacere og være innenfor sporvidden om det ikke finnes noe ekstra godkjenning på dette. forutsatt at jeg har regnet riktig ang sporvidden med et20 og et25 og da 2x20mm spacere...

    har da endeliiiiig fått fjernet det gamle motorvarmerelementet. for å si det sånn... å ha en motorvarmer rett bak\under grenrøret på en FK motor er sjangsespill uten ev. eksosbandasje for å skjerme slanger\kabler...

    borra så det sang for å få litt å vri det ut med...


    er ikke mye plass til nytt varme element her gitt. så det får bli på innsugssiden eller en slangevarmer.



    men synes det er utrolig dårlig plass selv her... spørs om det blir slangevarmer. vil ikke ha det trangt inni der eller at man må prakkes med ting sånn sett rundt innsugssida som er trang nok fra før når alt er montert av kabler.


    sånn blir det med innsuget på. skal rense\vaske det litt mer før jeg skal skru fast.

  4. #2279
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Ja det kommer da seg det her

  5. #2280
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hehe jotakk. kjente jeg fikk igjen litt motivasjon når jeg fikk ut den skitpluggen bak på eksosida gitt. den har plaga meg...

    tror det er fare for at bilen får snutepanser også fordi jeg under vasking fant ut at det sannelig har ligget og godtgjort seg litt smårust langs falsen under kanten på panseret helt foran... ikke moro. får se om det lar seg gjøre å sandblåse og få fint til våren her nå eller om det bare må byttes før hellakkering. har jo et rustfritt blått snutepanser liggende og chrom snutegrill som i såfall må sandblåses og lakkes sort

  6. #2281
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    er det ikke plass til blokkvarmer bak ojlefella til veivhus vent?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  7. #2282
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    var det jeg kikka litt på i gårkveld, men syntes det var Meget marginal plass... så tror kanskje det blir akkurat for trangt. er ikke så lysten på å slå inn pluggen og se heller, men må sjekke litt først. sette den inn på eksossida og se hvor mye ut den bygger. men Om det blir plass bak der så blir den plassert bak oljeåndinga ja

  8. #2283
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    var det jeg kikka litt på i gårkveld, men syntes det var Meget marginal plass... så tror kanskje det blir akkurat for trangt. er ikke så lysten på å slå inn pluggen og se heller, men må sjekke litt først. sette den inn på eksossida og se hvor mye ut den bygger. men Om det blir plass bak der så blir den plassert bak oljeåndinga ja
    den sto der på gamle bilen min. var ca 1-2mm klaring. men det var en a motor da. vet ikke om det er noe forskjell på biler med insprøytning plassmessig.
    bruk en gammel blokk å prøv på viss du har.
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  9. #2284
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    tja har jo ei f blokk og en ekstra veivhusvetilasjonsboks. kan jo banke ut der og se ja

  10. #2285
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    sifra hvordan det gikk da
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  11. #2286
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    will do

    var inne på MSD ignition og kjøpte meg en MSD Blaster 2 coil til motorn nå
    http://www.shopatron.com/products/pr....0.0.0.0?pp=8&
    ca 500,- med frakt og mva.

  12. #2287
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Motorvarmerelementet kan du plassere i det fremste frostplugghullet på innsugssida, tror det er der Defa mener du skal ha det også. Bakerst på eksosside er vanlig på bilene uten turbo. Har hatt det der før på en turbobil jeg hadde men da smelta kontakten
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  13. #2288
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    har skjedd til meg og. Blir kjøleslange element på meg. Tror den koster drøye 1000 lappen på bilradiospesialisten
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  14. #2289
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Motorvarmerelementet kan du plassere i det fremste frostplugghullet på innsugssida, tror det er der Defa mener du skal ha det også. Bakerst på eksosside er vanlig på bilene uten turbo. Har hatt det der før på en turbobil jeg hadde men da smelta kontakten
    ja der det skal stå i henhold til monteringsanvisningen. men syntes det var så sykt trangt der med tanke på fordeleren... bak der så tror jeg det har smelta fort ja
    rart det stod en sak der fra før... men så var jo kontakten klipt bort når jeg fikk den også så kanskje det var grunnen for på FK blokka jeg solgte til Skulb her så var varmeelementet på 2ern på sugesida.

    slangevarmer koster ca 900kr på bilradion ja

  15. #2290
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Blokkvarmer er det beste.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  16. #2291
    Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    844
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    ja der det skal stå i henhold til monteringsanvisningen. men syntes det var så sykt trangt der med tanke på fordeleren... bak der så tror jeg det har smelta fort ja
    rart det stod en sak der fra før... men så var jo kontakten klipt bort når jeg fikk den også så kanskje det var grunnen for på FK blokka jeg solgte til Skulb her så var varmeelementet på 2ern på sugesida.

    slangevarmer koster ca 900kr på bilradion ja
    billigere på Volvo-Power`s mek verksteder
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

  17. #2292
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    har du det å liggende? sleng over så jeg har til 945n da

    på 242n sin FK blir det blokkvarmer nå som jeg har kjøpt ja

    tror jeg har funnet billigste plass å få tak i bosch -040 in tank bensinpumpe. Torshov har den til 1977 med fordelskortet. ca 2000 med VCCN rabatten!

  18. #2293
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    Terje1: takk for det mulig de var godkjent og skrevet inn med stålfelger el noe slikt for godkjenningen sin del da? for det er jo sporvidden som gjør at jeg ikke får de godkjent på bilen. altså pga ET25 på Hydrafelgene så blir det 20mm over grensa på sporvidden. men det rare er jo at selv med ET20 så blir det 10mm over sporvidden som er godkjent. og det er jo ET som er på alle originale alufelger som kom på 200 serien... så rart man i såfall måtte kjøre stålfelger for å kunne bruke spacere og være innenfor sporvidden om det ikke finnes noe ekstra godkjenning på dette. forutsatt at jeg har regnet riktig ang sporvidden med et20 og et25 og da 2x20mm spacere...


    Mulig jeg bommer fælt nå men...


    stålfelgene har vel ikke noe annet innpress?

    Ser det står i papirene at et 12,5 er max volvo godkjenner.
    om 240 har et 25 og at de godkjenner max et 12,5 så godkjenner volvo
    en endring på innpresset på 12,5mm og totalt en andring av sporvidden på 25mm.

    altså man kan space ut en felg med et25 12,5mm og det er godkjent.

    og dette går jo over hva biltilsynet godkjenner sånn uten vidre:

    "Dersom sporvidden endres mer enn 15 mm – dvs. at felgenes innpresning endres mer enn 7,5 mm – skal kjøretøyet fremstilles for regionvegkontoret for ny godkjenning. Det må fremlegges dokumentasjon for at sporviddeendringen er tillatt. "



    Har hydrafelgene et 25 og du har 20mm spacere så ender vel du på et5?

    12,5-5=7,5mm

    Altså innpresset blir 7,5mm feil i forhold til det volvo godkjenner.

    sporvidden blir 15mm for bred.


    med et 20 som du nevner så blir det jo bare værre da,med 20mm spacere tilsvarer det et innpress på null.
    altså 12,5x2=25mm for bred sporvidde.


    Med andre ord er ingen av volvos alufelger(et25) godkjent sammen med disse spacerne.

    Er de produsert kun for banebruk kanskje?
    Sist endret av Terje1; 19/01/11 kl 17:04

  19. #2294
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Kan jo prøve me 850/x70 felger kanskje? De har et40.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  20. #2295
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Merkelig at det ikke står noe om at man ikke kan få dem godkjent i volvokatalogen. De burde i så fall vært merket med "endast før tevling".

  21. #2296
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Terje1: ang stålfelger: aner ikke, tenkte kanskje de hadde annet impress jeg men.
    som sagt, jeg trodde jeg forstod den utregningen rett, men kan godt være som du sier der ja.
    står ingenting om at det ikke er for "Tävlingsbruk endast" nei kan godt scanne inn bildene fra katalogen. står bare at det gir "sportsligere utseende, samt bedre fremkommelighet om vinteren" og noe slikt som "bakhjulene følger sporene til framhjulene bedre som resulterer i bedre styring"
    men ja, selv med ET20 som er på Gemini felgene som da er solgt til 200 serien i delekatalogen der jeg siterer fra vil det i følge det du skriver bli ut over godkjent, og det er jo helt Merkelig mildt sagt... men venter nå på svar fra Volvo sentralt ang dette. dessverre er en av guruen gådd av med pansjon, men hu jeg sendte mail til skulle gjøre så godt hun kunne. Marita het hun.

    Mr. Crepsley: nah tror ikke det. har ikke råd å skaffe andre felger selv om Det skulle hjelpe... ikke vil jeg ha andre felger heller

    Karl: Ja merkelig!!! trodde det skulle bli sååå grei skuring jeg men...

  22. #2297
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard








    dette er eneste dokumentasjon slik sett bortsett fra monteringsanvisningen som er tilgjengelig som de vet om på Kverneland, de kommer ikke på om det kan ha vært med noe annet for som de sier selv: har aldri vært behov for å vise fram noe papirer på det.


    papiret med godkjente verdier jeg fikk med fra biltilsynet i trondheim.


    utskriften fra Kverneland Bil i trondheim som da bekrefter at caster ikke er justerbar på denne bilmodellen. bør være god nok dokumentasjon for alle og enhver dette.

  23. #2298
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    fikk et annet problem i går\dag nå. ingen unntatt oljelampa av varsellampene i hovedinstrumentet lyser. kun oljelampa. har sjekket at pærene er i orden og sikringene er hele. hva kan det være???
    tok også samtidig som jeg var ute med hovedinstrumentet å sjekket pærene og satte i det VDO hovedinstrumentet for El speedo. gjorde som jeg fikk tips om fra Terje1 og koblet til strøm til speedogiveren i tillegg til alle kablene ellers og da fungerte alt gitt! så da hadde jeg en lykkelig 20 minutter med elspeedo. bortsett fra at da alt annet enn oljelampa ikke lyste når jeg slo på tenningen. så VDO og Yazaki goes good... enn så lenge fant jeg ut. Elspeedoen viste også hele tiden nøyaktig 10kmt over reel hastighet(målt med
    GPS
    ) er det da feil speedoring eller som andre kanskje nevnte i en tråd, mulig å bare bytte polaritet på speedogiveren?

    problemet var at etter en stund så kobla turtelleren ut. strøm til den lille 52mm klokka + belysning til denne forsvant, og det er koblet opp bak på turtelleren. ellers fungerte både temperatur og bensinmåleren. samt langlys og manglende lys indikasjonen lyste når den skulle. Hva kan det skyldes? satte i vire speedon igjen og da funka seff turtelleren og lys+strøm til 52 mm klokka...

  24. #2299

    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard

    tru det motorvarmeelemente står i hull nr 1 på innsugsia. men har en tillkobling som står rett ut. meine å huske at elemente ikke passe i alle hulla fordi det er for trangt mellom blokk å sylyndervegg. bytt elemente i ett med tilkobling som peke rett ut å sett det i fremste hullet på innsugsia.

  25. #2300
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Mitt er slik som Kodja sitt og det passer i hull 1 på innsugssida Kontakten må vel peke oppover tror jeg.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Side 92 av 206 FørstFørst ... 42 82 90 91 92 93 94 102 142 192 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •