Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  15
Side 10 av 13 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 226 til 250 av 308

Tråd: Grenrør inspirasjons tråd - Tips og Triks

  1. #226
    Registrerte brukere V3gard sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Innlegg
    25
    Antall takk

    Standard

    aaaah, var så mye frem og tilbake ang rør dim. Jeg tror jeg endte på 42mm utv.

  2. #227
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    var det ikke 42 innvendig vi endte opp på da? men fordi noen har adhd så ble det fuck med eksoshus å noe sånt (haha ). Men selv med det største eksoshuset til kkk27n (husker ikke nret) så lada bilen ved 4500 rpm.. noe sent allså.. men det merklige var at grenrøret dreit i wgn... antagelig pga "null" mottrykk... Men har vell et grenrør du kan prøve på en helg nå v3gard men kanskje legge ut turbon for salg å få en med litt mindre hus :P ser egentlig ut som om du har en hybrid turbo av noe slag :/
    One Ring to rule them all

  3. #228
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    hvordan er det best å lage grenrør til en v8 med single turbo? er det bra å ha så like rør som mulig på hver side av motoren eller er ikke det så nøye? jeg tenkte ha turboen rett forran motoren hvis jeg får plass, for å få likest mulige rør. noen sånn som dette http://www.gurneyflap.com/Resources/...THXFE-2274.jpg
    jeg tenkte også å ha to wastegater plassert slik som på den motoren, for å få god kontroll på ladetrykket slik at jeg kan kjøre bilen til daglig uten å bruke så mye dekk

    og en annen ting jeg lurer på, som kansje ikke passer helt inn her, men hvor mye forskjell i spool tid blir det om man kjører ett slikt oppsett på trykkrørene som på den motoren vs å kjøre med lengre rør og intercooler. jeg lurer litt på å få til en intercooler på høykant, med inngang på bunnen og utgang på toppen, slik at rørene blir kortest mulig, men er det merkbar forskjell?

  4. #229
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Med mindre du har en v8 med flatplane veiv så er ikke grenrør lengden sååå nøye...
    grunnen til at den bilen der har 2 wg plassert slik er fordi de kjører med utrolig lite ladetrykk.
    One Ring to rule them all

  5. #230
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    du har ikke noen bilder av et omsveist sugisgrenrør TBO? altså turbogrenrør
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  6. #231
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    tenker du på manifold?
    Jeg har bilder av det ja.. men finner ikke igjen nå :P
    One Ring to rule them all

  7. #232
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    tenker du på manifold?
    Jeg har bilder av det ja.. men finner ikke igjen nå :P
    Jepp tenker på manifold, har en kompis som skal til å sveise om sitt om ikke lenge
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  8. #233
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard













    Jeg kan prøve å få tatt bilder av de nye jeg laget. enda enklere. brukte bare rørbøyer så jeg slapp å sveise.. wg ble plassert et annet sted også..
    Men billig og enkelt...
    (sveisene ser ikke ut.. men det er fordi jeg har lagt over MYE for at det ALDRI skal sprekke )
    One Ring to rule them all

  9. #234
    Registrerte brukere Yngste Haugerud sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    151
    Antall takk

    Standard

    Erre noen som selger flens til 8v topper her i norge?

  10. #235
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    TBO: du kunne ha lagt flere tynne strenger på siden av hverandre så hadde det blitt enda bedre, da hadde de anløpt hverandre, du hadde fått nesten "nøytralt" stål og det hadde blitt penere....
    i allefall sikrere mot sprekking i følge sveiseteorien jeg tok i forbindelse med jobbet.

    Tror jeg må prøve meg på noe sånt selv. men jeg tror nok jeg prøver en "ny" vri. skal legge ut bilder. når jeg omsider har fått rævva i gir
    liker budgett, svenske mekk
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  11. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  12. #236
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Det er nok fult mulig. men som du ser så var dette litt "test og kjør" glad i å prøve nye ting og måtte bare bevise for litt folk at porta FK manifold er til original bruk
    (men ikke faen om det skulle bli lekasje så jeg la på larver :P).
    den "nye" typen tok jeg bare noen få bend og resten bøyd rør. men det jeg skal lage neste gang skal bare bli av hele rør.
    tenkte lage en "sats" som folk kan kjøpe for en billig penge.. er så mye morsommere å hjelpe folk når man slipper å måtte kuke med original manifolder :P
    koster 300kr kontra 1000kr også


    Yngste Haugerud: Kl racing sender til norge.. skal du ha noe spesielt så kan du si i fra
    One Ring to rule them all

  13. #237
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    har du prøvd å sammenlikne det med ett skikkelig grenrør?

  14. #238
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    joda.. har det også hehe... Men ikke prøvd 2 stk helt like oppsett med kun grenrør som forskjell.
    Men sånn erfarings messig så syns jeg den typen grenrør var bedre en mange andre grenrør jeg har prøvd. men man får ikke like stor plass til en stor turbo på dette grenrøret.
    Men slik jeg dro rørene her så fikk jeg brukt stor DP med pene overganger ( ikke 90 gradere etc som mange grenrør byggere gjør at du må bruke..).

    Hadde vært moro å prøvd en test en gang mellom en slik løsning og KLxtreme / aiden grenrør..
    One Ring to rule them all

  15. #239
    Registrerte brukere Yngste Haugerud sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    151
    Antall takk

    Standard

    Hvor mye vil du ha for å laga en hvis du kjeder livskiten ut av deg en kveld TBO?
    Fant/hadde du en cad på den?
    prisen hos kl er jo fin den men det koster like mye å sende den + moms.

  16. #240
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    vet ikke om jeg får noe tid.. driver å monterer samme litt m90 kasser og div motorer... Men hvis vi har programmet klart og noe stål så kan jeg sikkert høre med han som styrer fresen.
    men vet den er litt opptatt for tiden. Skulle hatt vannskjærer
    One Ring to rule them all

  17. #241
    Registrerte brukere Yngste Haugerud sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    151
    Antall takk

    Standard

    Det er mye fint man skulle hatt
    Får nesten bare kjøpe en derifra.

  18. #242
    Registrerte brukere mik4oj sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    262
    Antall takk

    Standard

    Inspirasjon for dere med god plass
    2000 Volvo V70 Turbo

    X: 1996 Volvo 940 Turbo - x90 front ++ Worklog
    X: 1989 Volvo 740

  19. #243
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    hvis man vil være alternativ ja

  20. Takk mik4oj takket for denne posten
  21. #244
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Førde, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    305
    Antall takk

    Standard

    Oj, de grenrøre til tbo såg virkelig ikkje bra ut...

  22. Takk volvobrage takket for denne posten
  23. #245
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av samuel Vis post
    Oj, de grenrøre til tbo såg virkelig ikkje bra ut...
    nai, sånn jeg prøvde på rekke6ern først å, pga fikk noe tips om dt, men det ble kassert, så så j....tragisk ut. skulle ha ting til å se mest murlig årleit ut
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  24. #246
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Er nok skikkelig bra flow i den løsningen ja..

    Den andre der, i den Amazonen, det kan være et spennende rør. Om jeg husker rett så er det vel laget for høye turtall.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  25. #247
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Om man sammenligner 240 turbogrenrør med adaptergrenrøret tror jeg faktisk jeg ville ha valgt adaptergrenrrøret, vurderer å lage meg ett slikt til "reservemotoren" jeg skal kjøre med denne sesongen, kunne ha vært morsomt å sett hvordan det fungerer !

  26. #248
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Førde, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    305
    Antall takk

    Standard

    de meste funker men sikkert ikkje like optimalt. el vel bedre flow med eit orginalt grenrør.

  27. #249
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Om man sammenligner 240 turbogrenrør med adaptergrenrøret tror jeg faktisk jeg ville ha valgt adaptergrenrrøret, vurderer å lage meg ett slikt til "reservemotoren" jeg skal kjøre med denne sesongen, kunne ha vært morsomt å sett hvordan det fungerer !
    2/740 rør er dårlig sammenligning, 940-røret er bedre.

    Men optimalt er hverken 2/7/940 eller "adapterrør".
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  28. #250
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    skulle jeg valgt ett grenrør ville det nokk blitt detta
    skjønner ikke helt hvorfor alle skal bygge så enrome grenrør som gjør at turboen butter i pansret hvorfor opp å frem når man kan gå ned og bak (ja jeg skjønner at visse folk ikke får plass til lastebil turboen sin neddi der)

    som dem sier det enkleste er ofte det beste!!

Side 10 av 13 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •