aaaah, var så mye frem og tilbake ang rør dim. Jeg tror jeg endte på 42mm utv.
aaaah, var så mye frem og tilbake ang rør dim. Jeg tror jeg endte på 42mm utv.
var det ikke 42 innvendig vi endte opp på da? men fordi noen har adhd så ble det fuck med eksoshus å noe sånt (haha). Men selv med det største eksoshuset til kkk27n (husker ikke nret) så lada bilen ved 4500 rpm.. noe sent allså.. men det merklige var at grenrøret dreit i wgn... antagelig pga "null" mottrykk... Men har vell et grenrør du kan prøve på en helg nå v3gard
men kanskje legge ut turbon for salg å få en med litt mindre hus :P ser egentlig ut som om du har en hybrid turbo av noe slag :/
One Ring to rule them all
hvordan er det best å lage grenrør til en v8 med single turbo? er det bra å ha så like rør som mulig på hver side av motoren eller er ikke det så nøye? jeg tenkte ha turboen rett forran motoren hvis jeg får plass, for å få likest mulige rør. noen sånn som dette http://www.gurneyflap.com/Resources/...THXFE-2274.jpg
jeg tenkte også å ha to wastegater plassert slik som på den motoren, for å få god kontroll på ladetrykket slik at jeg kan kjøre bilen til daglig uten å bruke så mye dekk
og en annen ting jeg lurer på, som kansje ikke passer helt inn her, men hvor mye forskjell i spool tid blir det om man kjører ett slikt oppsett på trykkrørene som på den motoren vs å kjøre med lengre rør og intercooler. jeg lurer litt på å få til en intercooler på høykant, med inngang på bunnen og utgang på toppen, slik at rørene blir kortest mulig, men er det merkbar forskjell?
Med mindre du har en v8 med flatplane veiv så er ikke grenrør lengden sååå nøye...
grunnen til at den bilen der har 2 wg plassert slik er fordi de kjører med utrolig lite ladetrykk.
du har ikke noen bilder av et omsveist sugisgrenrør TBO? altså turbogrenrør![]()
tenker du på manifold?
Jeg har bilder av det ja.. men finner ikke igjen nå :P
Jeg kan prøve å få tatt bilder av de nye jeg laget. enda enklere. brukte bare rørbøyer så jeg slapp å sveise.. wg ble plassert et annet sted også..
Men billig og enkelt...
(sveisene ser ikke ut.. men det er fordi jeg har lagt over MYE for at det ALDRI skal sprekke)
Erre noen som selger flens til 8v topper her i norge?![]()
TBO: du kunne ha lagt flere tynne strenger på siden av hverandre så hadde det blitt enda bedre, da hadde de anløpt hverandre, du hadde fått nesten "nøytralt" stål og det hadde blitt penere....
i allefall sikrere mot sprekking i følge sveiseteorien jeg tok i forbindelse med jobbet.
Tror jeg må prøve meg på noe sånt selv. men jeg tror nok jeg prøver en "ny" vri. skal legge ut bilder. når jeg omsider har fått rævva i gir![]()
liker budgett, svenske mekk![]()
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
Det er nok fult mulig. men som du ser så var dette litt "test og kjør"glad i å prøve nye ting og måtte bare bevise for litt folk at porta FK manifold er til original bruk
![]()
(men ikke faen om det skulle bli lekasje så jeg la på larver :P).
den "nye" typen tok jeg bare noen få bend og resten bøyd rør. men det jeg skal lage neste gang skal bare bli av hele rør.
tenkte lage en "sats" som folk kan kjøpe for en billig penge.. er så mye morsommere å hjelpe folk når man slipper å måtte kuke med original manifolder :P
koster 300kr kontra 1000kr også
Yngste Haugerud: Kl racing sender til norge.. skal du ha noe spesielt så kan du si i fra![]()
har du prøvd å sammenlikne det med ett skikkelig grenrør?
joda.. har det også hehe... Men ikke prøvd 2 stk helt like oppsett med kun grenrør som forskjell.
Men sånn erfarings messig så syns jeg den typen grenrør var bedre en mange andre grenrør jeg har prøvd. men man får ikke like stor plass til en stor turbo på dette grenrøret.
Men slik jeg dro rørene her så fikk jeg brukt stor DP med pene overganger ( ikke 90 gradere etc som mange grenrør byggere gjør at du må bruke..).
Hadde vært moro å prøvd en test en gang mellom en slik løsning og KLxtreme / aiden grenrør..
Hvor mye vil du ha for å laga en hvis du kjeder livskiten ut av deg en kveld TBO?
Fant/hadde du en cad på den?
prisen hos kl er jo fin den men det koster like mye å sende den + moms.
vet ikke om jeg får noe tid.. driver å monterer samme litt m90 kasser og div motorer... Men hvis vi har programmet klart og noe stål så kan jeg sikkert høre med han som styrer fresen.
men vet den er litt opptatt for tiden. Skulle hatt vannskjærer![]()
Det er mye fint man skulle hatt
Får nesten bare kjøpe en derifra.
Inspirasjon for dere med god plass
![]()
hvis man vil være alternativ ja![]()
Oj, de grenrøre til tbo såg virkelig ikkje bra ut...
Er nok skikkelig bra flow i den løsningen ja..
Den andre der, i den Amazonen, det kan være et spennende rør. Om jeg husker rett så er det vel laget for høye turtall.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Om man sammenligner 240 turbogrenrør med adaptergrenrøret tror jeg faktisk jeg ville ha valgt adaptergrenrrøret, vurderer å lage meg ett slikt til "reservemotoren" jeg skal kjøre med denne sesongen, kunne ha vært morsomt å sett hvordan det fungerer !![]()
de meste funkermen sikkert ikkje like optimalt. el vel bedre flow med eit orginalt grenrør.
skulle jeg valgt ett grenrør ville det nokk blitt detta
skjønner ikke helt hvorfor alle skal bygge så enrome grenrør som gjør at turboen butter i pansret hvorfor opp å frem når man kan gå ned og bak(ja jeg skjønner at visse folk ikke får plass til lastebil turboen sin neddi der)
som dem sier det enkleste er ofte det beste!!