Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  133
Side 9 av 29 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 714

Tråd: Volvo 740R Breddet. Superstar Bügel. TIL SALGS

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Luigi Vis post
    Mye styr og montere V90/965 bakfanger?

Kan sikkert ta det over PM eller no
    Neida. Er ikke så veldig mye styr. Men du trenger en del deler. Eg har en 965 plastikk fanger liggende. Kun ytre delen, den må det plast sveises litt på, om du har hengerfeste er det bolt on, men det er der det har vært skåret ut.

Ellers trenger du alu meien bak plasten, en isopor sak mellom meien og plasten, også må du ha feste brakketene.

Jobben ligger mest i å få feste brakkettene te å passe, du må borre opp noen nye hull. Her er litt jobb. Du må også korte ned litt på bærebjelkene på bilen som fangeren skal festes til. Ellers er det bolt on. "om man skal kalle det det"

Registrerte brukere Volvo_S90R sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Ler, Melhus
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Frode740R Vis post
    Neida. Er ikke så veldig mye styr. Men du trenger en del deler. Eg har en 965 plastikk fanger liggende. Kun ytre delen, den må det plast sveises litt på, om du har hengerfeste er det bolt on, men det er der det har vært skåret ut.

Ellers trenger du alu meien bak plasten, en isopor sak mellom meien og plasten, også må du ha feste brakketene.

Jobben ligger mest i å få feste brakkettene te å passe, du må borre opp noen nye hull. Her er litt jobb. Du må også korte ned litt på bærebjelkene på bilen som fangeren skal festes til. Ellers er det bolt on. "om man skal kalle det det"
    må du modifisere så mye? Monterte 965 fanger på 764n min og da var det like greit som på en 945, bare borre ett nytt hull til hver braket ellers passet resten bolt on
    Volvo V70 D5 02' Konebil
    Volvo 940 D24tic 93' Bruksbil(rullende prosjekt)
    Volvo 145 72` Veteran prosjektet
    Volvo Amazon 69' Taksenk storposjekt
    https://www.facebook.com/CustomGarasjen

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Volvo_S90R Vis post
    må du modifisere så mye? Monterte 965 fanger på 764n min og da var det like greit som på en 945, bare borre ett nytt hull til hver braket ellers passet resten bolt on
    Kan nok gjøre det og ja, men da passet den ikke i bakkant inn mot skjermen på bilen min. Det hadde ikke vært mulig å få det til å passe om eg ikke slipte av. Da hadde eg manglet bort i mot 1,2 cm. Om det har med breddingen å gjøre eller hva det har, er noe eg ikke har satt meg inn i. No vet ikke eg hvilken modell bilen din er, men om Volvo endret litt på karossen der bak etter 1990 er kansje ikke helt umulig, siden de sammtidig endret til 945 bakfanger.

Jeg bygger jo om en Volvo 740 fra 1988.

Men til han som skal bygge om dette her, så er det i allefall ikke noe problem.

Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

Jeg å har en 88 mod, men jeg trengte ikke å gjøre noe, kanskje bore nye hull til brakkettene på siden.

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Ler, Melhus
    Antall takk

Standard

Kan kanskje ha litt med breddinga å gjøre ja, for har idag monter sånn fanger på 91mod 965... Men du har helt rett er ikke store jobben
    Volvo V70 D5 02' Konebil

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Hei. Er nå i min periode hvor eg tenker på å bygge mitt eget eksos anlegg. Klart eg skal bygge det og selv.

Det skal så klart være i syrefast, har sjekket litt opp her i byen, og tildels funnet noen som kan levere, men tykkelsen på godset i røret er for tykt syns eg. 2mm tykt blir alt for villt, og ikke minst tungt.

Planen er å bygge 3" fra turbo og hele veien ut bak, det skal være en potte før bakakslingen, men ingen etter, bilen er godkjent med 3" effekt anlegg, og da med 1 potte og uten katt.

Noen som vet om noen som leverer syrefast eksos rør her i landet, evt i sverige? Helst i Bergen. =)

Jeg vet at KL.racing leverer komplette satser, men ut i fra det lille eg ser på bildet, så tror eg ikke at eg satser på deres produkt, etter som at det missviser litt på passform, slik jeg kan se det. Jeg skal ha en lav bil, og vet at da må eksos anlegget bygges tett opptil karossen, jeg har et JT superflow sport eksos liggende, som eg vet har bra passform, dette kommer eg til å bruke som delvis mal for mitt nye eksos anlegg.

Har du noen tips her, så takker eg kjempe mye for det.

volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

vi kjøper stål frå smiths stål i bergen, trur dei skaffar det meste ein trenger
    du får sjekke med dei om dei skaffar!

også må du komme med masse bilder
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Kan du ikke bruke rustfrie rør som f.eks Simons (BilXtra) eller de blankpolerte hos Torshov?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Hei. Oppdaterer litt jeg. Det har hendt mye i løpet av de siste ukene. Men legger ikke alt ut med en gang.

Har blant annet laget meg en 3" luftmengdemåler. Har sett mangen måter å gjøre dette på, men det er få som ser bra ut, så derfor bestemte jeg meg for å lage min egen. =)

Startet helt i fra bånn, hadde en lmm liggende, slik at eg på en måte hadde råd til å feile. =).

Sett i fra motorrommet ser det slik ut.

Jeg har da også laget et slags stativ som da på en måte holder Luft filteret godt og stødig. =)

Ledninger og slikt har jeg forlenget og flyttet på, og ut i fra de målingene jeg fikk på Bredbåndslambdaen gav dette et meget positivt resultat. =)

Ferdig ser det da slik ut. =)

Så gikk jobben videre til å fikse litt på den platen mellom lyktene. Eg gjorde jo ikke mindre av oppgaven. Så eg har skåret ut det hakket som går te feste av den lille radiatoren. Og limt inn et stykke fra en lik plate. =)

og ferdig sparklet, slipe grunning og lakk så ble resultatet slik.

Så til slutt ser motorromet slik ut. Har ikke giddet å legge mer arbeid i det. Men om man ser litt etter, så ligger det faktisk en goooood del timer.

Gidder ikke ramse opp alt jeg har gjort. Men at det blir en laaang liste, det an jeg kort fortelle. Hehe....

No er store store deler av bilen ferdig. Det nærmer seg seriøst et mål. Og det gleder meg. Siden April i år, har jeg stort sett jobbet i ett på bilen.

Registrerte brukere L.Berntsen sin avatar
    Medlem siden
    23. mai 2010
    Sted
    Fenstad, Akershus
    Antall takk

Standard

Ser veldig bra ut !

Ble pent med den plata

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Ler, Melhus
    Antall takk

Standard

pent!!!

slikt detalje arbeid liker jeg veldig godt, er slik at man må se litt etter for å se de men samtidlig vises det veldig godt for oss som kjenner disse bilene

Ser fram til å se denne ferdig og live...
    Volvo V70 D5 02' Konebil

Registrerte brukere Volvoniføør sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Utrolig flott arbeid du har lagt ned her, jeg er virkelig imponert
    Volvo 940 TIC

Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Volvo_S90R Vis post
    pent!!!

slikt detalje arbeid liker jeg veldig godt, er slik at man må se litt etter for å se de men samtidlig vises det veldig godt for oss som kjenner disse bilene

Ser fram til å se denne ferdig og live...
    Helt enig med deg akkurat der. Har gjort mye samme jobben på frontplata på 245'n min. Fatter ikke at dem ikke bare kunne laga alt slett å fint med en gang på fabrikken
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Vestlandet
    Antall takk

Standard

Skjedd noe mer her ? savner bildene i forrige post, gammelt nytt er likevel kjekt å kikke igjennom når det blir gjort så bra som her hehe
    1988 245 Turbo - " Lungnvagnen "
    1996 945 Turbo - " Brukis "
    68' VW " Bubblan " , 52' Ford Customline
    X Bilar :1985/90 Volvo 245 " Skrotvagnen " , 1995 Volvo 960 - " Lyxvagnen " - saknas*

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Heisann, det er blitt gjort en del, men det er ikke så intresangt og oppdatere med sparkle bilder.

Men nå er endelig en side av bilen slipegrunnet. Det gav god respons. Gøy og få en hel het i karossen. No gjenstår det bare litt på andre siden, også å bygge ny eksos. =) Det starter jeg på så snart eksosen kommer i posten. =) Syrefast så klart. =) ++....

Legger opp et nytt bilde av motorrommet, siden det ser ut som at det har forsvunnet. =)

Hjemme laget luft mendemåler.

Så litt av frontplate dekselet. Det tok eg meg helt ut på, limt med kaross lim osv. =)

også ferdig resultat. =)

Så det utvendige. Fy flate kor mye jobb, hehe.... Har i motsetning til noen breddere prøvd å skjule overgangen mest mulig i knekkene, sparklerene mine har gjort en utrolig bra jobb. Så myke overganger som mulig var målet. =)

Desverre så har eg tatt bilder uten blitz og brukt et fast objektiv på kameraet, og det var litt begrenset plass i lokalet til å ta bilder, ettersom at fast objektivet var på 35mm, men nok om kamera nirding. Hehe.. Men det var kun forklaringen på koffor bildene ble kuttet. =)

Så snart jeg får eksos anlegget, så kommer jeg til å bli litt hyppigere på å oppdatere.

16. Takk kimove, Vollvo takket for denne posten
    Registrerte brukere andreas y. sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    osterøy.hordaland
    Antall takk

Standard

rått gleder meg til å sjå den ferdig
    93 940 gullklumpen langtidsprosjekt
    13 isuzu dmax bruksbil

Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Vestlandet
    Antall takk

Standard

Sinnsykt bra...og så forseggjort sparklet og pusset inni døråpninger osv...respekt!
    1988 245 Turbo - " Lungnvagnen "
    1996 945 Turbo - " Brukis "
    68' VW " Bubblan " , 52' Ford Customline
    X Bilar :1985/90 Volvo 245 " Skrotvagnen " , 1995 Volvo 960 - " Lyxvagnen " - saknas*

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Antall takk

Standard

Dette ser voldsomt bra ut! Det er slik en 740 skal se ut syntes jeg!
    Perfekt!
    Felgen, Reodor Felgen...

2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Antall takk

Standard

Flott arbeid ja, ser virkelig nydelig ut.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Ser veldig bra ut dette her ja Sånn en 740 skal se ut

Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

For en utrolig bra jobb:O Ser jo helt orginalt ut Tommelen opp

Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Antall takk

Standard

Nydelig! Bruk heller flere år enn å sette ett bestemt mål for når bilen skal på veien

Likte den døråpningen bak, ser jo ut som om den er sånn fra fabrikk!
    Femmer skal være rettstillt

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Ler, Melhus
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av OHKorpan. Vis post
    Nydelig! Bruk heller flere år enn å sette ett bestemt mål for når bilen skal på veien

Likte den døråpningen bak, ser jo ut som om den er sånn fra fabrikk!
    Enig med du i den

Har satt mål selv for å få bilen klar, men ser nå når man er mitt inni bygget at det er bare dumt, skal man ha ting bra så tar alt lengre tid, hastverk er lastverk

Men denne får vi vel se på veien og på treff til sommern?
    Volvo V70 D5 02' Konebil

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Ja, det er ikke mye igjen no folkens. Det som kun gjenstår er sparkling av kanal på andre siden, så skal den og slipegrunnes. Også skal eg sveise eksos, det starter jeg på no snart. Planen er å lakke den i midten av April.

Bilen skal også ha 2 lag med slipe grunning, vært lag skal ligge og sige en stund, før de slipes ned, og til slutt lakkes med farge.

Jeg har også innvistert i kjeramisk klarlakk som blir siste topping, men den blir ikke lagt på før om enda et år etter lakkering, dette har med å se etter evt ugjevnheter som skulle dukke opp. =)

Det har tatt meg nærmere 3 år å bygge denne bilen, jeg har gjort en del andre ting og som jeg ikke har lagt ut bilder av, litt innvendig og slikt.

Jeg hadde et budsjett, og det budsjettet er økt med nesten 3 ganger. Jeg har invistert i kun topp utstyr, stort sett. Verktøy er en enorm utgift, i allefall om man skal gå for kvalitet.

Det har vært et kjempe gøyt prosjekt, og jeg gruer meg til det er over, man må en dag gi seg, kan ikke holde på slik hele veien. Jeg ser frem til en sommer som jeg kan oppleve litt, dra på hytte turer, og ha noe som de kaller for sommerferie, det har jeg ikke hatt de siste årene. =)

26. Takk Jonneh, Bolten91 takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. april 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

På tide med litt eksos bygge, jeg bygger alt selv, så det er ikke noe bolt on kit, på denne måten kan eg bygge det nett som eg sjøl ve, det blir i 3" og utstyrt med 1 potte, og planen var å kjøre på med 2 stk V bånds klemmer, men ser no at det sikkert holder med 1. Videre blir eksos anlegget Mig sveiset med syrefast tråd. Og til slutt høyglans poleres hele eksos anlegget, har startet med downpipen i dag, den kommer nok ikke til å holde seg blank så veldig lenge, den blir vel heller blå etter en kort tid, men det er ikke noen unnskyldning for at eg ikke skulle høyglans polere den biten og. =)

Røret er sveist i dette bildet hvor vi ser bildet er i fokus, vet ikke om eg skal si så mye mer, men personlig syns jeg ikke det ser så værst ut. =)

Kommer mer om dette opplegget, takker Realcar for gode rabatter, og god kundeservice. =)

Side 9 av 29 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •