Jeg har en starter, men der må du lodde jordingsledningen
-Volvo 240 Turbo (sommerbil)
-Volvo 740 Turbo (brukis)
-Volvo 142 Turbo (banebil)
og hatt 20++ andre volvoer
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Nei, det er ikke vanlig. Men på et bilprosjekt (som vi EGENTLIG snakket om, ikke hvor håpløse nye mercedeser er), hvor man virkelig bruker såpass mye penger på å sette istand bilen, lakkere innvendig og utvendig, bytter dyre plåtdeler, og slikt, så ser jeg ingen grunn til å ikke bruke syrebading. For det er kun det som fjerner rust 100% sikkert. Sandblåsing er greit det og, men det er nok tryggere med syrebading.
Sandblåsing har ulemper det også, som f.eks bulking på store plåtbiter. Uansett om man bruker sand, kalk, glass, plast, eller hva man måtte finne på å bruke i blåsern.
Men er vel sikkert ikke noe Kødja vil ha i tråden sin.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
begrens trykket ved blåsing så går det bra![]()
merkelig at jeg får masse respons på ting som er helt random og uviktig men sjelden på ting som går direkte på prosjektet og det jeg faktisk gjør... merkelig...
vellvell. her er nå da en liten oppdatering! bilen går igjen! var startern som ikke funka som den skulle så var på huggern å kjøpte ny til 600kr og bytta i dag. da startet den med en gang
arbeidsforholdene. is under, småkaldt, pittelitt vind og sabla trangt. original saksejekk og et par plank under. TOPP sikkerhetstiltak må jeg si!!! hehe
nye startern. skitten som fy.
måtte jo selvfølgelig rengjøre godt før montering
"ny"\-brukt til venstre. godt brukt og defekt til høyre. gjett om det ble litt mer liv i startern nå når jeg vrei rundt på nøkkelen!!
gjett om det funka å tørke opp malinga med en liten oljeovn. bare muttern i bunnpanna nå som må sveises inn over helga en gang å så er det å male opp den et par strøk før sammenskruing her nå. digg! synes nå resultatet så langt er fint jeg da!!![]()
Blei bra med blåmaling jaMen du må hugse på å bytte den temp sensoren i toppen da
![]()
Er vel nytypen starter det der, så du slipper den seige stønninga fra gamletypen starter også?
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Angående tempsensor så har jeg en til 240 et eller annet sted som jeg kan sende mot at du sender meg den til 940Jeg får aldri bruk for 240 typen uansett. Bare la meg finne den først! (Om du har tid da)
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
er utrolig hvor mye et malingsstrøk gjør også på motordeler ja.blir inspirert av dette arbeidet, men har dessverre ikke noe motor å slippe ut arbeidslysten på selv enda..:(
får håpe du får motoren i bilen og alt til å funke uten store problemer nå da.
Blir bra dette her Kodja! Har du noen frist for når prosjektet skal være ferdig?Blir gøy å se når det er ferdig! Men jeg lurer fortsatt på hvordan du skal få inn spilleren og skjermen, for hvis du finner en god løsning, skal jeg kanskje adoptere det selv
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
hadde satt en liten frist på å få motor i bilen innen januar. men venter på deler fra sverige som avgjør litt hva jeg mangler og må handle inn. så det står og faller litt på at de kommer fort nå. men det blir når alt er klart. bruker heller litt ekstra tid og penger og får det helt sånn jeg ønsker det nå så det ikke blir en halvveis løsning på ting.
spillern og monteringbder er under prosjektering når denne motoren er i bilen og det igjen er plas i bua så vet ikle mer.før.den tid![]()
Torra: 200 kr ja, det var ikke værst.
Kodja: B21 motoren har vel ingen tempsensor til innsprut. Men godt mulig du kan bruke den til instrumentet.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
sånn ja. ja var den sensoren til instrumentet jeg tenkte kanskje gikk å vruke om? men er ikke verre enn at vi ev bytter tempsensorer til instrumentet på motoren om du hadde til 240n.
Var ikke det grell farge kombo på motoren?litt spes men smaken som baken
![]()
-Volvo 240 Turbo (sommerbil)
-Volvo 740 Turbo (brukis)
-Volvo 142 Turbo (banebil)
og hatt 20++ andre volvoer
Litt kvasse farger på motoren ja![]()
Hvor mye skal du hente ut av den? Blir det 200 "trimmen"
97`945 Bruksbil
73`142 T5 Søndags cruiser
91` 745 Vrak
99`v70 Solgt
96`850 Vrak[
fargene er ikke så kvasse som på bildene. mobilen gjør de litt skarpere enn de er. blir ecotrimchip fra viking til å begynne med. skal ikke hente ut så mye pga 16v skal bygges. så da må mptoren her være i god stand til jeg ev skal selge eller bruke den i 945n som.også trenger ny motor egentlig. får se hva man gjør når den tid kommer.