Flott prosjekt du har!
Flott prosjekt du har!
- Volvo 940/960 turbo
Fy faen, snart 2000 posterMå passe på så jeg får den
![]()
Har du noen pene vinter bilder av den strøkene bilen din ?![]()
97`945 Bruksbil
73`142 T5 Søndags cruiser
91` 745 Vrak
99`v70 Solgt
96`850 Vrak[
Vanlig elektro grossist?![]()
De har ikke sånt hos grossisten vår. Så du finner ikke nødvendigvis der, er jo ikke noe elektrikere vanligvis bruker mye av. Dette er noe som ble bestillt opp for lenge siden for å brukes til et eller annet, og så har det bare blitt liggende på loftet.
Men litt større grossister som har en del utstyr også til tavlebygging og automasjon har kanskje sånt liggende. Elfa har sikkert.
Ja er elektriker selv, har aldri brukt slike strømper
Nærmeste jeg kommer er jordstrømpe men det blir jo ikke noe fint under panseret
Fins jo krympestrømper du kan få i sort også, men må bare se.
Men kan høre nede på Solar, der vi handler matriell.
Åssen funker bilen nå med dette oppsettet ChrML?
Geir Boman Rinde
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Varamedlem
---
Volvo V90 R-design T8 2020
Tror ikke krympestrømpe er noe triks. Tror ikke det blir noe pent. Er Solar vi handler materiell hos her og, men de har ikke på lager (igrunn ikke så rart). Strømpene er akkurat som jordstrømpe omtrent, bare i svart, så er nok ikke umulig å få tak i hos Solar.
Bilen funker bra den. Er så kaldt og har hatt litt mye å drive med så har ikke skjedd så mye med den i det siste. Den er bare i daglig bruk. Er en del ting som må fikses da, blandt annet ulyd i kupevifte (må byttes), V-band klemma ut fra WG har detti av så må bestille ny og en klunkelyd i bakstilling. Men tar alt til våren tenker jeg
, må begynne å spare penger nå
.
Motoroppsettet funker veldig bra. Helt kurant å kjøre med til daglig og går fælt når man tråkker på.
Det er godt
Porta du toppen selv? Bilder og litt how-to?![]()
Angående PVC slanger er det ingen problemer å skaffe. Otra norge har noe av sortemanget som lagervare:
http://www.otranorge.no/Ehandel/Webk...uct=176#L2-176
Liste pris er ifra 1,50 til 25 kroner meteren.
Ser ajden leverer grenrøret med HKS kopi wastegate flens, som du har. Er denne wastegaten noe å skryte av?
Edit: er det HKS-style 50mm Modell 2?
Sist endret av Frigstad Racing; 02/01/11 kl 05:11
Ajden kan sveise på hva som helst av flens. Men anbefaler å sveise den på sjøl for det er veldig dårlig plass til wastegate hvis du skal ha oljefilteret der det er originalt. Jeg kjøpte min uten flens og fikk sveiset på HKS kopi flensen selv.
Wastegaten er bra den. Er HKS-style 50mm Modell 2, ja. Men man må plukke den frahverandre å bruke Loctite på alle skruer og stramme de. Ellers lekker den overalt og detter frahverandre.
En "DIY-Wastegate" da.![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Adjen har ikke modell 2 flensen, spurt selv om han kunne sveise på flensen, men han hadde bare hks modell 1 flenserMen burde absolutt sveise selv, så blir det lettere med oljeretur, downpipe og som nevt filteret
![]()
DIY-wastegate?
Ja, og da kan man vell bruke den flensen og wg man vill
Hvis man vill ha en annen type mener jeg![]()
Kommer 960 skjørtene på til sommeren?
Må si denne tråden begynner å bli lang, men samtid den mest oversiktlige på forumet![]()
97`945 Bruksbil
73`142 T5 Søndags cruiser
91` 745 Vrak
99`v70 Solgt
96`850 Vrak[
Hadde det ikke vært for at han har lakkert to like, så hadde de vel vært på nå tror jeg![]()
Finner ikke mange bilder av motorrommet ditt :(
hvor har du gjemt de?
Ligger noen her
http://forum.vccn.no/showpost.php?p=...postcount=1079