Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  21
Side 10 av 16 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 226 til 250 av 376

Tråd: Mcnugget: Volvo 940 LT prosjekt, vurderer å selge!

  1. #226
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Har ikkje peiling Har igrunn ikkje sett så mykje på det enda, og er litt usikker sjølv enda.. Kva tenker du om det da?
    Usikker, er vell 1/8 NTP, kunne jo ha brukt uttaket under vannpumpa, så hatt en slange derfra til selve giveren, men er ikke bra å ha den slengende ved motoren. Litt kjedelig at man ikke kan erstatte den orginale giveren med denne.
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  2. #227
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    Usikker, er vell 1/8 NTP, kunne jo ha brukt uttaket under vannpumpa, så hatt en slange derfra til selve giveren, men er ikke bra å ha den slengende ved motoren. Litt kjedelig at man ikke kan erstatte den orginale giveren med denne.
    Ja, det greiaste hadde sjølvsagt vore å erstatta den orginale.. hmm, finn vel ut av noko Kor skal du plassere målarane da? I luftekanalen i midten av dasjen?
    Volvo 940: Prosjektbil
    BMW e46 m3: Bruksbilen :-)

  3. #228
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Ja, det greiaste hadde sjølvsagt vore å erstatta den orginale.. hmm, finn vel ut av noko Kor skal du plassere målarane da? I luftekanalen i midten av dasjen?
    tenkte nå egentli under cd-spilleren. Har jo 3 stk som i hoved skal inn, turbotrykk, AFR og oljetrykk, så skal går greit å press 3 stk under spilleren. Har tenkt på luftdysene og, men de er så god å ha når det er 20 minus og du skal ha varme rett ut i bilen
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  4. #229
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    tenkte nå egentli under cd-spilleren. Har jo 3 stk som i hoved skal inn, turbotrykk, AFR og oljetrykk, så skal går greit å press 3 stk under spilleren. Har tenkt på luftdysene og, men de er så god å ha når det er 20 minus og du skal ha varme rett ut i bilen
    Sant det På meg blir det 4 målere så da blir det i midten av dasj, blir ikkje brukt i 20- bilen min, så er ikkje så nøye sånn sett..
    Volvo 940: Prosjektbil
    BMW e46 m3: Bruksbilen :-)

  5. #230
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Kobl olje giverene på med ett t-stykke på sandwichen til oljefilter?
    Enten inn til eller ut fra oljekjøler

  6. #231
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Motor på god vei ut
    Volvo 940: Prosjektbil
    BMW e46 m3: Bruksbilen :-)

  7. #232
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Motor på god vei ut
    hiv ut bilder då!!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  8. #233
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Kjem litt bilder når motoren er festa på stativ og eg har fått roen.. Kun giroverføringa og motorfesta som gjenstår no, so blir bilen sett på hjula igjen, for første gang på mange mnd, og motor løfta ut..
    Volvo 940: Prosjektbil
    BMW e46 m3: Bruksbilen :-)

  9. #234
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard Uppdate!

    Jaja, då er en god del gjort Motor demontert, men "sjølvsagt" måtte det vere slitekant i sylinderane!!! Usikker på kva eg bør gjer, om eg skal tørre å hone, montere og kjøre på med masse trykk (skeptisk) eller om faktisk må bite i det sure eplet å bore til 1. overdim og kjøpe nye stempel... Berre å komme med innvendingar om dette
    Bør eg bytte oljepumpe eller kjøre folk flest med orginal?

    Ellers var det kjekt å få bilen på hjula igjen, om so berre for å kjenne litt på kor stiv den er Neste som skal gjerast innunder er å bytte bakaksling til ein med truetrac og få på bremsene framme.. Manglar skive og klossar fortsatt! lite peng å rutte med for tida.. Kjenne at lommeboka er blitt tynnare sida eg begynte på skule igjen..

    Her kjem litt bilder iallefall Berre å kommentere..!









    Komt på hjula her.. litt høg framme, menmen...







    Motor vel utav bilen..



    Av med girkassa og på stativet



    Clutchen e klar for å bli bytta ut med sinteren eg har liggande.. Sang på siste verset denna..







    Slitne lager!



    Stempela såg ikkje ut, sto leeenge for å gjer dei reine..





    System er viktig



    Slitekanten...



    Ser den sikkert ikkje så veldig godt på desse bilda, men kjenne kanten med fingeren, treng ikkje bruke nagla for å føle kanten.. Så er gjerne litt for risky å sette dette sammen igjen med slik kant?
    Volvo 940: Prosjektbil
    BMW e46 m3: Bruksbilen :-)

  10. #235
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Se her var det pellt i filler ja
    Sett på en oljepumpe med større kapasitet som fløder bedre, olje er viktig!
    Skal du "justere" fjærene foran litt eller?

  11. #236
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Veit du kor eg får kjøpt ny pumpe da? Fjærene må nok justerast litt ja...Men må på bt og godkjenne senk først..
    Volvo 940: Prosjektbil
    BMW e46 m3: Bruksbilen :-)

  12. #237
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Har ikke sjekka, men vet at Sten Parner har som visst nok skal være bra

  13. #238
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    okei, takk for tipset..
    Volvo 940: Prosjektbil
    BMW e46 m3: Bruksbilen :-)

  14. #239
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Fekk begynt sovidt det var på toppen i går Ser at IPD turbo performance kammen er litt kvassare, men ikkje so stor forskjell som eg hadde trudd.. Er vel gjerne ikkje så mykje som skal til som ein kan sjå iallefall..

    Volvo 940: Prosjektbil
    BMW e46 m3: Bruksbilen :-)

  15. #240
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Liten update

    Gjort litt med toppen om ikkje anna, og blokka er i Bergen i skrivande øyeblikk. Blir borra opp til 1. overdim Fått nye stempel og stempelringar, samt kryssbolt.. Her er litt bilder fra toppen iallefall.. Håpar å få blokka heim til helga så eg får begynt å skru det sammen igjen..

    Toppen skitten og fæl!




    Etter ei runde i maskina kom det seg







    Slipt ventilane mot ventilseta med slipepasta, i og med at dei ikkje skal dreiast ned.



    Alle blei tette og fine, dobbeltsjekka med eitt triks det ein brukar sprittusj for å sjå kor mykje som forsvinn om ein tar ventilen ned på setet og dreiar rundt.



    Alt forsvann, det tyder sjølvsagt på god kontaktflate!



    Her ser ein alle seta, ser litt matte ut på bildet, men det er på grunn av slipepastaen



    Var og mykje grums og avleiringar på eksosventilane, så gjorde dei sjølvsagt reine

    Før:



    Etter:



    Alt for i dag Forhåpentligvis kjem det ein ny bilde update etter helga..
    Volvo 940: Prosjektbil
    BMW e46 m3: Bruksbilen :-)

  16. #241
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    looking good
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  17. Takk mcnugget takket for denne posten
  18. #242
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    looking good
    Takk for det har du hatt inne 240en på visning no?
    Volvo 940: Prosjektbil
    BMW e46 m3: Bruksbilen :-)

  19. #243
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    ser bra ut dette...
    blir nok bra motor av dette vil jeg tro
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  20. Takk mcnugget takket for denne posten
  21. #244
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    ser bra ut dette...
    blir nok bra motor av dette vil jeg tro
    Takk for det Vil tru det blir bra nok til mitt bruk iallefall.. Blir nok ny topp når pengane strekke til, men får gå med orginal toppen i år.. Men greit med litt shining uansett, så slepp ein å bli så skjeten på hendene under montering om ikkje anna
    Volvo 940: Prosjektbil
    BMW e46 m3: Bruksbilen :-)

  22. #245
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Takk for det har du hatt inne 240en på visning no?
    Nope, har time neste fredag :P
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  23. #246
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Nope, har time neste fredag :P
    Ok, da må du gje ei tilbakemelding på kossen det går..
    Volvo 940: Prosjektbil
    BMW e46 m3: Bruksbilen :-)

  24. #247
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Skal jeg gjøre
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  25. #248
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    blir bra detta!!såg ut som ein effektiv delevaskar oger det varmt vatn med såpe som går igjennom?

    blir det montering med ein gang blokka kjem igjen?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  26. Takk mcnugget takket for denne posten
  27. #249
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    levert blokken til auto 23??
    husk å be dem legge på olje film på blokken så den ikke ruster!!
    dette er de dårlig til å huske på...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  28. Takk mcnugget takket for denne posten
  29. #250
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Sted
    Ortnevik, Sogn og Fjordane
    Innlegg
    1.673
    Antall takk

    Standard

    såg bra ut den.
    volvo 855 t5
    volvo 940 gl.
    volvo 855 gl.

    prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5

  30. Takk mcnugget takket for denne posten
Side 10 av 16 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •