Men spøler du på 2 hjul ved en burnout?
Jeg? Ja.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Jeg har TrueTrac, hva er TT? Trodde det var forkortelsen på truetrac jeg.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
noen som hvet eksakt hvor mye truetracken må dreies ned for å få på speedokransen?
må man bruke den til org diffen eller funker det med en i fra 1995 940 med b230f?
Du må ha speedoring fra en bil med lamelldiff. Og da med samme antall hull/opphold som sitter i bilen din.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
kompis knuste diffen, så vi satt inn en diff fra 244(dvs uten speedoring) slik vi fikk vekk bilen forløbi å nå funker ikke ABSen.. er de fordi at ABSen trur at bilen står stille hele tiden? fordi at med org diff da ville pedalen slått inn og ut vist du hadde trådd på bremsen når bilen stod stille for da står hjulene stille sant?
du merker ikke forskjell i pedalen på om absn er der eller ikke... absn hans fungerer ikke fordi dere ikke har noe speedoring. det er jo den absn leser av hjula på....
One Ring to rule them all
ok, var de jeg tenke meg
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Bare for å understreke:
Du merker ikke noe forskjell på pedalen, om det er aktiv eller innaktiv abs, når du står stille og trår på pedal.
Men, du vil merke forskjell på pedal, om det er aktiv eller innaktiv abs.
Ved innaktiv: Kun motstand ved nedtrykkning av pedal
Ved aktiv: Motstand og vibrasjon når abs slår inn og begynner å jobbe. (Når det bremses såpass at hul låser seg)
Er det noen som har laga en How to Truetrac tråd, som faktisk viser hvordan man bytter om?
Shimsinga er vel nesten viktigst.
Kanskje noen med vadis kunne funnet det frem?
Tror ikke det står der, tror det kun står i den grønne verkstedboka deres. Jeg hadde den engang, men finner'n ikke igjen. (på pc'en)
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Å.. mente å ha lest at noen sa det sto på vadis.
Sliter med å få til mitt, får virus varsler og error'er bare. Takk, for det...
Noen her som har bilder eller gode forklaringer?
Mener det står en guide på Vadis, kan sjekke i morgen
Lest igjennom hele tråden, og har ikke blitt så mye klokere.
Altså, hva må til for at jeg kan spøle på begge hjulene på min 240 86mod?
Flere alternativer. F.eks:
1. Sveis
2. TruTrack
3. Locker
4. Sellholm lamelldiff
5. Orginal lamelldiff
6. Slyngdiff
7. En annen diff som passer Dana30-type akslinger, f.eks elektrisk locker, airlocker, EZ-locker, el.lign.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Billigste og enkleste løsningen uten å sveise?
Får jeg gjort om min, eller må jeg bytte hele bakakselen?
locker er nok billigere å kansje litt enklere en truetrack, har ikke montert locker noen gang, men har fått intrykket av at det er lettere en å montere truetrack.
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Dette kan jeg montere i min bakaksel?
Holdbart? Hvor får jeg kjøpt dette?
Takker for hjelp.
Så lenge du har en åpen diff - ja.
Hvor holdbart det er vet jeg ikke, om du søker på youtube finner du videoer av folk som knerter lockere/differ, men disse kjører stort sett offroad.
Du får tak i bla på bakaxel.se ellers kan du bestille rett fra produsenten, som da avhenger av hva slags locker du velger.