Njash, noen krappe vinkler må man vel regne med uansett...
Men det store spørsmålet: Er det tett i sveisene?![]()
Njash, noen krappe vinkler må man vel regne med uansett...
Men det store spørsmålet: Er det tett i sveisene?![]()
skal fylle med vann tenkte jeg for å teste
skal være tett mener jeg, men det viser vannet![]()
det er sant :P
men uansett, er det en LITEN lekkasje typ 0.mm hull så tetter eksos bandasjen for det :P
er ganske sikker på det ^^
men skal få sett over med vann i grenrøret![]()
vann og gass er vel "litt" forskjellig..![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
joa, men det er en grei måte å teste på uansett :P
Ikke vær så kjip daFyll grenrøret med bensin, om du skal bruke en væske.. Det er mye "tynnere" enn vann og vil finne fram til høl mye bedre enn vann..
Koster bare rundt 12,50 for literen også
Jeg personlig ville helst ha klemt grenrøret fast på en plate og trykktesta med trykkluft, men det er noe mere arbeid![]()
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
okei :P får fylle det med diesel tenker jeg :P
Avgiftfri sådan da er det billig daMen av ting på Bensintsajonen er faktisk Bensin det som er billigst pr liter
0.5l cola 26kr, 1,5l cola 45kr 1l melk 20kr 0.5l Vann 26kr så dere skal ikke klage på bensinprisen dere
![]()
hehe ^^
for meg blir det billigst å bruke diesel sånnsett, og det kryper jo svært bra
får lage blendelokk i en ende av grenrøret, så fylle tenker jeg..
Ser ut til og bli bra!!![]()
Hvor kjøpte du stålstrips??![]()
Forrige brukernavn: TimB
håper det blir det selv også
ksr har i forskjellige lengder![]()
Om man skal pirke er bensin bedre, men nå får det være måte på diskusjon
Gleder meg til å se dette montert! Blir sikkert endel bedre enn før !![]()
hehe, det er godt mulig jamen jeg VET at diesel finner også veien ut ganske så fort
jeg også, ja har trua på at det blir endel bedre respons på turbo nå + at jeg tror jeg får rakt rør fra turbo til cooler også nå, mulig det også hjelper litt?
wg blir plassert så nære kollektor som mulig hvertfall, mangler et rørbend for å få færdi grenrør til lekkasje test..
tror også jeg skal prøve å fjerne støypekanter og slikt i toppen ved bytte av ventil tetninger..
Sist endret av VolvoR-Sport; 13/12/10 kl 21:23
Ang toppen din, så er det jo greit og grave ut litt rundt ventilene, er en kant der. Få det jevna ut litt så blir ting litt bedre hvertfall. Du ser egentlig med engang hvor man bør slipe litt
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
regner med at man ser hvor man kan slipe litt ja
skader ikke å jevne ut litt nei, merker vell sikkert ikke stort men?
NEsj om du merker så mye vet jeg ikke, men du vet hvertfall at du ikke har unødvendig brems
Husker ikke hva jeg ble fortalt ang dette men mener ca 5-10% mer effekt det var snakk om
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
sant det, blir jo litt bedre toppen uansett når du fjerner unødvendig gods :P
okei, skal jo i teorien bli merkbart det og men, vi får se![]()
ble en liten tur i garasjen i kveld også..
laget avstivings brakett fra turbo til blokk, for å være sikker på at ting ikke flytter seg stort.. har også fra flens på topp til turboflens
laget også blendelokk på turboflensen til jeg skal fylle grenrøret med diesel når det blir klart, oppdaget at jeg hadde oversett en skjøt på en syl, så denne + to til må sveises hehe :P
har også kappet av litt på gamle wg utgangen som skal blendes nå, skal kappe til ei plate der en kveld å sveise inn..
bilder...
skal slipes litt på, så lakk tenker jeg..
![]()