Såg fint ut det her. Hadde du også problemer med å få bandasjert grenrøret helt også eller:P?
Såg fint ut det her. Hadde du også problemer med å få bandasjert grenrøret helt også eller:P?
Samme problemet hos meg (intern wastegate though) - Måtte bare bandasjere der det gikk
finn.no = billig ic som oftest. fikk min store der for 500kr en lørdags morgen
One Ring to rule them all
Er nesten helt ferdig nå, trenger bare å få handlet olje, å få start
MEN, jeg vil være helt 200% sikker på at wastegaten funker som den skal, hvordan tester jeg dette? har prøvd å satt trykkluft på nippeln oppe, men vilt ikke åpne, man må ikke åpne en eller annen skru til på kinagreia?
skal få lagt ut litt bilder osv imorgen
må sette luft "under" wgn
One Ring to rule them all
FERDIG MED GRENRØR
Har endelig blitt ferdig med monteringen, mangler bare å få koblet på dp på resten av eksosanlegget, få fikset en ac-cooler og få på luftfilter, da det ikke går på med vanlig cooler :(
har bare et stk uklart bilde, resten ligger på en sperret mailkonto...make my day..
MEN får som sagt faen ikke start på bilen, den tenner 1 gang akkurat i det jeg vrir tenninga, så stopper gnisten... hva kan forårsake det?
Har byttet plugger, coil, svinghjulsensor og tenningsmodul.
sykt kjedelig å ikke få start når det klør noe sykt i foten akkurat nå ..
Så du har ikke vært å henta nå dela idag?
Volvo V70 T5 99`
Volvo 940 LT 97`
ble bra med nytt grenrør.
har du prøvd og koble på + strøm rett fra batteri og til coilen?
bare ble den sån eller byttet du noe deler når den ble sån?
Volvo 240 Turbo prosjekt sommer bil. selges
volvo 740 Turbo Prosjekt sommer bil
volvo 850 2,0 turbo 180hk+- selges i deler evt hele bilen
prøv å koble i fra LMM (har du satt den riktig vei? noen biler er kresne på dette. andre ikke)
Prøv å lade batteriet. lite strøm kan gjøre mye rart. kablene fra coilen til fordeleren er helt?
Hører du at bensinpumpa jobber opp noe trykk?
One Ring to rule them all
ja til alt :(
- lmm har stått rett helt siden jeg satt den på for ca halvt år siden, har koblet den ut uten hell :(
-Batteriet er fult laddet og har strøm, kabelen fra coilen KAN det være noe galt med, men ser hel ut, skal prøve å bytte.
-og bensinpumpa pumper som bare juling, hører den, kjenner den, og ser at pluggene er våt.
men så iste når jeg var ute en tur, kan se ut som registeret har hoppet over 2 tenner, men skulle vell ha fyret uansett? Hele problemet kom jo under pådra på ca 4000 i 2.gir, så var litt påkjenning akkurat da
er pluggene veldig våte da? den kjører ikke på formye bensin så gnisten slukker?
4000. på 2. gir? så du har fått bilen til å gå?
One Ring to rule them all
Nei gnisten gnistrer bare akkurat i det jeg turner nøkkelen, så stopper den. Pluggene er ikke søkkvåte, men akkurat passe ser det ut som.
Nei det jeg mente var at problemet KOM når jeg ga på i 2.giret, så stoppet den.. så startet den igjen og var frisk ca 2 min etterpå. SÅ dagen etterpå kvelda den helt Men hadde den i gang i ca 2 min her i forrige uken, så daua den av igjen. Trur jeg skal prøve en annen tenningsboks å?
kan hende coilen mister spenning på 15 idet du turner starteren
Volvo fantast?
ja. noe mister strøm / signal. kan være dårlig kontakt i kontaktmunnstykkene til hjernene også.. prøv å sett strøm rett på coilen å sjekk om det hjelper
One Ring to rule them all
Prøv å bytt svinghjulsensorn du
- Volvo 245 (b230, hx35, haltech ++)
- Volvo s60 2,4 turbo
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=747
Så trangt ut. Kjøp deg en alu intercooler og senk den ned litt så du får innløpet til IC lenger ned, så får du mer plass til rørgaten til luftfilteret
Er det 3" LMM fra 960 og S60R dyser du kjører med?
Artig å lese, denne må i mine innlegg..
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Du har akkurat samme grenrør som jeg har lyst på selv!
Er det pulssplitt grenrør? Er det rustfritt stål?
Hvordan lakk brukte du på det? Hvor mange grader tåler den?
Hvor mye måtte du gi for grenrøret ferdig levert?
Sa du bare hvilken turbo du skulle bruke så fikk du ferdig med riktig flens, bolt on?
Har du HKS-kopi 50mm wg? Kan du ta bilde å vise hvordan wg er plasser på grenrøret?
ser bilde av grenrøret løst åssen wg sitter, men tenkte på åssen du ser wg i motorrommet når grenrør er montert?