Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  91
Side 11 av 44 FørstFørst ... 9 10 11 12 13 21 ... SisteSiste
Viser resultater 251 til 275 av 1099

Tråd: Kalsn's 940 TURBO Godkjent med B5234T T5!

  1. #251
    Registrerte brukere kapli sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2010
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    587
    Antall takk

    Standard

    Såg fint ut det her. Hadde du også problemer med å få bandasjert grenrøret helt også eller:P?

  2. #252
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kapli Vis post
    Såg fint ut det her. Hadde du også problemer med å få bandasjert grenrøret helt også eller:P?
    ja har hatt store problemer, var faen ikke plass til noe bandasje enkelte plasser, sykt trangt. Har bare de 2 røreneut til wgn igjen å bandasjere, men ska få det sveiset først
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  3. #253
    Registrerte brukere kapli sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2010
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    587
    Antall takk

    Standard

    Samme problemet hos meg (intern wastegate though) - Måtte bare bandasjere der det gikk

  4. #254
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    finn.no = billig ic som oftest. fikk min store der for 500kr en lørdags morgen
    One Ring to rule them all

  5. #255
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Er nesten helt ferdig nå, trenger bare å få handlet olje, å få start
    MEN, jeg vil være helt 200% sikker på at wastegaten funker som den skal, hvordan tester jeg dette? har prøvd å satt trykkluft på nippeln oppe, men vilt ikke åpne, man må ikke åpne en eller annen skru til på kinagreia?
    skal få lagt ut litt bilder osv imorgen
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  6. #256
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    må sette luft "under" wgn
    One Ring to rule them all

  7. #257
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    FERDIG MED GRENRØR
    Har endelig blitt ferdig med monteringen, mangler bare å få koblet på dp på resten av eksosanlegget, få fikset en ac-cooler og få på luftfilter, da det ikke går på med vanlig cooler :(
    har bare et stk uklart bilde, resten ligger på en sperret mailkonto...make my day..


    MEN får som sagt faen ikke start på bilen, den tenner 1 gang akkurat i det jeg vrir tenninga, så stopper gnisten... hva kan forårsake det?
    Har byttet plugger, coil, svinghjulsensor og tenningsmodul.
    sykt kjedelig å ikke få start når det klør noe sykt i foten akkurat nå ..
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  8. #258
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    856
    Antall takk

    Standard

    Så du har ikke vært å henta nå dela idag?
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

  9. #259
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Romedal
    Innlegg
    480
    Antall takk

    Standard

    ble bra med nytt grenrør.

    har du prøvd og koble på + strøm rett fra batteri og til coilen?
    bare ble den sån eller byttet du noe deler når den ble sån?
    Volvo 240 Turbo prosjekt sommer bil. selges
    volvo 740 Turbo Prosjekt sommer bil
    volvo 850 2,0 turbo 180hk+- selges i deler evt hele bilen

  10. #260
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 940pearl Vis post
    Så du har ikke vært å henta nå dela idag?
    Jopp, var å henta tenningsmodulen din, funka dårlig :( kommer en vakker solskinnsdag å henta coolern din å, men va 18 minus, mørkt og uten klea... så tar det i morrå
    MEN VIL IKKE START :(
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  11. #261
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    prøv å koble i fra LMM (har du satt den riktig vei? noen biler er kresne på dette. andre ikke)

    Prøv å lade batteriet. lite strøm kan gjøre mye rart. kablene fra coilen til fordeleren er helt?
    Hører du at bensinpumpa jobber opp noe trykk?
    One Ring to rule them all

  12. #262
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    prøv å koble i fra LMM (har du satt den riktig vei? noen biler er kresne på dette. andre ikke)

    Prøv å lade batteriet. lite strøm kan gjøre mye rart. kablene fra coilen til fordeleren er helt?
    Hører du at bensinpumpa jobber opp noe trykk?
    ja til alt :(

    - lmm har stått rett helt siden jeg satt den på for ca halvt år siden, har koblet den ut uten hell :(

    -Batteriet er fult laddet og har strøm, kabelen fra coilen KAN det være noe galt med, men ser hel ut, skal prøve å bytte.

    -og bensinpumpa pumper som bare juling, hører den, kjenner den, og ser at pluggene er våt.

    men så iste når jeg var ute en tur, kan se ut som registeret har hoppet over 2 tenner, men skulle vell ha fyret uansett? Hele problemet kom jo under pådra på ca 4000 i 2.gir, så var litt påkjenning akkurat da
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  13. #263
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    er pluggene veldig våte da? den kjører ikke på formye bensin så gnisten slukker?

    4000. på 2. gir? så du har fått bilen til å gå?
    One Ring to rule them all

  14. #264
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    er pluggene veldig våte da? den kjører ikke på formye bensin så gnisten slukker?

    4000. på 2. gir? så du har fått bilen til å gå?
    Nei gnisten gnistrer bare akkurat i det jeg turner nøkkelen, så stopper den. Pluggene er ikke søkkvåte, men akkurat passe ser det ut som.
    Nei det jeg mente var at problemet KOM når jeg ga på i 2.giret, så stoppet den.. så startet den igjen og var frisk ca 2 min etterpå. SÅ dagen etterpå kvelda den helt Men hadde den i gang i ca 2 min her i forrige uken, så daua den av igjen. Trur jeg skal prøve en annen tenningsboks å?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  15. #265
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    792
    Antall takk

    Standard

    kan hende coilen mister spenning på 15 idet du turner starteren
    Volvo fantast?

  16. #266
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    ja. noe mister strøm / signal. kan være dårlig kontakt i kontaktmunnstykkene til hjernene også.. prøv å sett strøm rett på coilen å sjekk om det hjelper
    One Ring to rule them all

  17. #267
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    Prøv å bytt svinghjulsensorn du
    - Volvo 245 (b230, hx35, haltech ++)
    - Volvo s60 2,4 turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=747

  18. #268
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    ja. noe mister strøm / signal. kan være dårlig kontakt i kontaktmunnstykkene til hjernene også.. prøv å sett strøm rett på coilen å sjekk om det hjelper
    Jess skal ta å lirke litt i kontakene, skal prøve å få lånt meg en ny tenningsboks å se også. Skal ta å sette strøm rett på den å se hva som skjer
    Sitat Opprinnelig postet av slevjus Vis post
    Prøv å bytt svinghjulsensorn du
    har prøvd :(
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  19. #269
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Så trangt ut. Kjøp deg en alu intercooler og senk den ned litt så du får innløpet til IC lenger ned, så får du mer plass til rørgaten til luftfilteret

    Er det 3" LMM fra 960 og S60R dyser du kjører med?

  20. #270
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    77
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Artig å lese, denne må i mine innlegg..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  21. #271
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Så trangt ut. Kjøp deg en alu intercooler og senk den ned litt så du får innløpet til IC lenger ned, så får du mer plass til rørgaten til luftfilteret

    Er det 3" LMM fra 960 og S60R dyser du kjører med?
    Jess alucooler er snart på vei, mn skulle funnet en med midtuttak . Men smart ide å senke litt, skal prøve å få orgcoolern litt lengre ned og ja, 012 lmm og bosch 558 dyser
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  22. #272
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Du har akkurat samme grenrør som jeg har lyst på selv!
    Er det pulssplitt grenrør? Er det rustfritt stål?

  23. #273
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Du har akkurat samme grenrør som jeg har lyst på selv!
    Er det pulssplitt grenrør? Er det rustfritt stål?
    Jess er pulssplit og twinentry. Usikker på hvordan stål som er brukt, ikke rustfritt
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  24. #274
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Hvordan lakk brukte du på det? Hvor mange grader tåler den?
    Hvor mye måtte du gi for grenrøret ferdig levert?
    Sa du bare hvilken turbo du skulle bruke så fikk du ferdig med riktig flens, bolt on?
    Har du HKS-kopi 50mm wg? Kan du ta bilde å vise hvordan wg er plasser på grenrøret?

  25. #275
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Lillesand
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    ser bilde av grenrøret løst åssen wg sitter, men tenkte på åssen du ser wg i motorrommet når grenrør er montert?

Side 11 av 44 FørstFørst ... 9 10 11 12 13 21 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 1
    Siste post: 23/01/12, 05:21
  2. 740 Godkjent med turbo
    By redline in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 10
    Siste post: 02/02/11, 11:05

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •