Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  24
Side 12 av 40 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 22 ... SisteSiste
Viser resultater 276 til 300 av 979

Tråd: VolvoR-Sport's 242 Turbo - solgt!

  1. #276
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    "kabel er kabel"
    (trenger ikke noen ekstrem sjeldne rare tilfeller/eksempler her nå :P)

    50mm2 bilstereokabel er ikke noe dårligere enn annen 50mm2 kabel.
    hvis du fløtter batteriet baki så går det skkert fint og legge eks 35mm2 framover.
    selv har jeg 50mm2 da jeg dreiv noe med anlegg i "gamledager"
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  2. #277
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    stemmer det ja.. hadde også 50mm2 liggende fra stereo anlegg :P

    har bestillt custom turbo kam fra Jens Gustavsson, kommer vell iløpet av neste uke tenker jeg.. ny kam, hardere ventilfjærer og justerbart kamdrev med firkant knugg

    skal også bytte ventil tetninger i forbindelse med kam bytte, tenkte å gjøre dette med toppen på! noen som har gjort det med toppen på før?

    tenkte å kjøre trykkluft i hver sylinder hvertfall...

  3. #278
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vanvikan
    Innlegg
    143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    skal også bytte ventil tetninger i forbindelse med kam bytte, tenkte å gjøre dette med toppen på! noen som har gjort det med toppen på før?

    tenkte å kjøre trykkluft i hver sylinder hvertfall...
    Er en enkel metode og bruke det ja, men husk og ha stempelet på topp da, for er du uheldig og mister trykklufta og stempelet er i bunn så faller ventilene ned, og da må du skru av toppen for og få dem opp...

    Bare og lage seg et rør med riktige gjenger på og hansen kobling i enden, hvisst du ikke kjenner noen som har slikt liggende da.

    Kan være litt trøblete og finne punktet der stemplene står iro på topp, men er bare og sette den på tenningsmerket så har du i allefall 1 & 4 på topp, så roterer du til 2 & 3 er på topp etterpå.
    Kan kjenne med et skrujern nedi på toppen på stempelet for og se når det er på topp.
    85 mod. VOLVO 765 omb. til V90 m/230Ft & M90.
    89 mod. TOYOTA Corolla glx STV 1.6L 16V. (konebil)
    X-77 mod. VOLVO 264 B21 A.
    X-88 mod. VOLVO 760 m/230Fk & M90.
    X-91 mod. Ford Scorpio Cosworth 24V 2,9i ghia.

  4. #279
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    det er klart :P

    tenkte å bruke starten av en plugg å sveise luftkobling på

    er vell enklest å ha den på tennings merke ja, en runde av gangen

  5. #280
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    har kjørt bilen inn i garasjen igjen nå, blir nye ventil tetninger, jens gustavsson custom kam, harder ventilfjærer (henger med til 7000), nytt grenrør blir bygd slik at turbo havner lengst mulig ned

    har bestillt slipesett til toppen, så håper at dette kommer i morgen, usikker på når kammen kommer, men håper også den kommer fortest mulig

    har også kjøpt aussie locker av Mr. Crepsley her på forumet, så denne blir montert når den kommer

    kommer med bilder etterhvert som ting skjer

  6. #281
    Registrerte brukere Ollimo sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Nettopp lest igjennom tråden, og dette ser bra ut! Tipper denne kommer til å gå bra etterhvert
    Må gjerne kjøre på med bilder når du bygger grenrør!

  7. #282
    Registrerte brukere volvo240v8 sin avatar
    Medlem siden
    03. jan. 2010
    Sted
    Rygge/Østfold
    Innlegg
    384
    Antall takk

    Standard

    hvorfor firkanta knug?

  8. #283
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    takk for det det jeg også håper på
    fikk slipesettet til toppen fra Cylmo i dag, venter enda på kammen, sperra kommer vell snart den også

    skal få tatt noen bilder under bygging, kameraet er nettopp topplada.. mangler litt bend enda, har rett rør men skulle fått laget bend av det. blir veldig kompakt grenrør tror jeg, men jeg skal se hva jeg får til av det

    Ole: Firkant knugg fordi det er det på motoren, gidder ikke å leite opp rundknugg til alle dreva :P

  9. #284
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Er jo en fordel med rundkugg da..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  10. #285
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    joa, det er sant.
    men har aldri hatt annet enn firkant knugg, og det har aldri hoppet over

  11. #286
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    har fått sperre og slipesett til toppen nå
    venter på rørbend, så blir vell grenrørs bygging iløpet av uka...
    snakka med Jens også, og han hadde mange kammer på gang nå sa han, men håper han sender min snart

  12. #287
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    har begynt på grenrøret nå, men kommer ikke unna å bruke mange krappe 90graders bend for å få det sammen :P
    får vell bare bygge det sammen og prøve det, lik rørlengde blir og vanskelig å få til da jeg vil ha mulighet til å ta ut pluggledninger osv uten å plukke av grenrør :P

  13. #288
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Bygg om til 16v så slipper du å lage grenrør etter pluggledningene

  14. #289
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    hehe, det er sant ;D
    men mye arbeid da hehe.. blir veldig kompakt å bare krappe vinkler da jeg ikke har store plassen å strekke rørene på :P

    hadde vært MYE enklere med singel entry der ja

  15. #290
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Surnadal, Møre og Romsdal
    Innlegg
    340
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Han kan stille ut sammen med han her da, neste gang det er treff i Trønderlag...


    batmon ja, gobil, men er nå parkert får godt visst nok, skal ikke på mer treff med den sier han, har kommet en ny batmo nå, han fikk tillatelse av han som har denne. står også en supermann inni her...står stille nå pga motorbygging.
    78mod 244DL
    78mod 242L
    87mod 240GLE

    Volvoguttn@hotmail.com

  16. #291
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    har punkta sammen grenrøret nå, mangler bend til å få begynt på wastegate rørene..
    skal få kjøpt en 5kg rull med sveistråd før jeg begynner å helsveise tenkte jeg

    ang wg rør, jeg tenkte å dra port en og to slik at de møtes tidligst mulig, så gå med rør + skillevegg derfra og til wg flens.. dele røra i to og sveise mellom vegg.. hva tror dere?
    eller skal jeg gå med to rør så langt fram som mulig, så splitte rett før wg flens?

  17. #292
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Høres bra ut, legg gjerne opp bilder av prosessen ^^

  18. #293
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    har ingen bilder av bygginga, glemte det :P
    men kan ta fra som det står nå til hel sveist og bandasjert..

  19. #294
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    773
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    har punkta sammen grenrøret nå, mangler bend til å få begynt på wastegate rørene..
    skal få kjøpt en 5kg rull med sveistråd før jeg begynner å helsveise tenkte jeg

    ang wg rør, jeg tenkte å dra port en og to slik at de møtes tidligst mulig, så gå med rør + skillevegg derfra og til wg flens.. dele røra i to og sveise mellom vegg.. hva tror dere?
    eller skal jeg gå med to rør så langt fram som mulig, så splitte rett før wg flens?
    sveiser med mig?
    Ingenting er umulig, bare vanskeligere.

  20. #295
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    stemmer.

  21. #296
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    har rota meg til å sveise ferdig grenrøret nå, mangler bare wg uttakene og div så er det klart Jens skal også ha sendt kammen, så går bare å venter på den, da slipesettet ligger klart

    pics:














    bakre hullet til wg skal sveises igjen og det nye skal brukes

    litt deler, eksos bandasje, stål strips og locker

  22. #297
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Så da bra ut det der
    Litt langt rør på syl.4 kanskje?

    Masseproduksjon neste!

  23. #298
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    takk for det
    vet, er LANGT fra optimalt! men det er alt jeg har plass til, er jævla trangt med det montert også..
    skal ta bilder når den tid kommer, har 1cm klaring til demper tårn..

  24. #299
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Funker nok bedre enn et 940-rør uansett

  25. #300
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    ja, det vil jeg tro
    er krappe vinkler, men langt fra et 940 rør

Side 12 av 40 FørstFørst ... 2 10 11 12 13 14 22 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •