Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
hehh? var det ikke det jeg skreiv da?
altså når jeg lå i 4de gir og clutcha og trykte inn knappen til overdrive, såå kom lampa på når jeg kjørte den bilen i 14 timer nesten i strekk og helvete![]()
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
overdrive lampa lyste når jeg Kobla den INN\kjørte i overdrivegiret hos meg i alle fall.
mener jeg leste at man "burde" men ikke må clutche ja. men tar vell ikke skade av å clutche heller tenker jeg. uansett: overdrivekasse skal ikke jeg bruke![]()
Har hatt flere 740 tic med OD, der lyser lampa når den er innkoblet.
Femmer skal være rettstillt
ja er jo det jeg sier. lyser når innkoblet
flott med bekreftelser![]()
Lyser når OD er koblet inn på manuell ja.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Stemmer, bare på automat at det er for å indikere at overdrive/4 gir er koplet ut..![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
ok. case closedOverdrive lys indikerer aktivisert overdrive på manuell og ikke aktivisert på automat
kan vi gå over til Bilen her nå?hehe
Du får seie i frå om du skal ha tråden din rydda, men kjenner eg deg rett, så syns du all oppmerksomheit er god oppmerksomheitMen til seinare, så syns eg du skal ta ting som ikkje er relatert til prosjektet direkte, i separate trådar, så slepp du så mykje off-topic. Men dei siste sidene her har jo ikkje vore så ille.
Snasent med hvite hydra felger![]()
97`945 Bruksbil
73`142 T5 Søndags cruiser
91` 745 Vrak
99`v70 Solgt
96`850 Vrak[
jotakk det er trivsel hver gang bilen blir vasket det
Så til prosjekt dimmer\justering av nightvision på fremtidige ryggekameraet som skal handles inn snart og monteres i samme slengen som nyspillern kommer i drift en gang.
det ryggekameraet jeg skal bruke har jeg testa før i 740n jeg hadde, og da var det litt praktisk å kunne justere spenningen på strømmen for å få ønsket bilde. kvaliteten på bildet var ok uansett ned til en viss spenning, men nightvision lyset ødela mye av sikten ved høy spenning på dagtid. så derfor måtte jeg være i forkant og lage meg en dimmebryter.
kunne brukt reostaten som er fra før i 200serien. men ønsket ikke en stor rund bryter å skru på. fant derfor fram en 7\900 dimmebryter som jeg fikk fra Kilroy sist gang det kom deler til gards. mangler bare kontaktstykket bak for å koble ledningene i før dette kan taes i bruk når alt kommer til alt. for all del kan man også gjøre dette for å bytte ut defekte originale 200 dimmere\reostater om det er en kjennsgjerning at disse er svake!?
alt dette krever er f.eks. en nødblinkbryter, bakrutevarmebryter e.l.
du tar bare to flate gjenstander og vipper ut bryteren i framkant, så tar du å vipper ut sokkelen i bakkant og finner fram stikksaga el.l. geniale verktøy og sliper ut innmaten i brytern så 7\900 dimmeren passer rett inni uten store moods annet enn på selve 200 bryterns plastik.
200 serie bryter demontert.
7\900 serie dimmebryter demontert for moro skyld. trenger ikke å gjøre det i det heletatt men ville se åssen den så ut innvendig!
slipa ut med stikksaga så brytern går mest mulig likt over og under. i alle fall så ingenting stikker utenfor originalplastikken...
dette kontaktstykket mangler jeg foreløpig å skaffe samt hva som går til hva inni der...
swish done! tar ca 30 minutter å kose seg med.
så har du ny dimmer eller justering av spenningen til noe. skal bli moro å se om det fungerer som jeg håper på kameraet og ikke minst over tid hvordan det fungerer. men så langt er jeg fornøyd med modsen her. vil tro den blir ganske clean og diskret i dashen også når ferdig montert. må vell flytte bagasjelokkåpneren for å kunne sette inn denne...
Gaupe: du hadde rett.. jeg har for lite plasser for brytere :(
skal se om jeg får brukt litt tid utti bua også å slappa av litt med FK'n... godt å slappe av litt for har vært så sinnsykt mye stress på jobb at jeg har fått streng beskjed "hjemmeifra" at nå tar du deg en 3dagers eller mer så du ikke konker helt før innspurten til jul... jaja greit å være hjemme å la hodet få litt avslapping! selv om det blir mye mer å ta igjen når jeg kommer tilbake igjen
edit:
glemte stemningsbildet
Casa De Hydra nr.16![]()
![]()
Har fått sansen for det du gjør med 242en, så fortsett med det, selvom jeg har et lite ønske for tråden din, og det er om du kunne gjøre som JoakimG_R nemlig å linke til hver oppdatering i første posten, slik at vi slipper å bla gjennom 80 sider for å finne en spesiell oppdatering!Ellers liker jeg at du tar masse bilder av alt mulig, da får jeg en litt dypere forståelse av hvordan tingen virker
![]()
Så en liten off-topic: Den bakfangeren på 945'en din var mindre penSkal du ha twinpipe, som er skikkelig kult, må du få deg en ordentlig fanger!
Ellers, flott bil, fin farge, fin tråd, og fine oppdateringer. Nå gidder jeg ikke skrive mer, bare stå på, blir gøy når bilen er ferdig!![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Litt mere off-topic
Hvordan gjør man det i tråden slik som JoakimG_R har gjort med linker til oppdateringer?
Ellers så må jeg bare si at man får litt lyst på 242 når man ser hvordan din begynner å komme seg utvendigBare får på litt ny farge så blir det bra (litt mere senk etter min mening da :P)
Volvo V70 D5 02' Konebil
Volvo 940 D24tic 93' Bruksbil(rullende prosjekt)
Volvo 145 72` Veteran prosjektet
Volvo Amazon 69' Taksenk storposjekt
https://www.facebook.com/CustomGarasjen
Daniel V: bilen er moro allerede dentrenger ikke å være ferdig før man synes det er moro
godt å høre at tråden faller i smak i alle fall!
Volvo_S90R: joda den er grei bare man får pussa bort rust og lakket opp snart nå... passa godt med hvite felger og blå lakk foreløpig. men må si at den blir litt degradert nå pga funksjon framfor form...
Hella Rally 3000 Blue lykter er nå montert. må ha mer lys! + har fulgt Morgis sin guide for å endre og koble opp nytt hovedlysrele slik at det som står der originalt blir et styrestrømsrele istede. spent på å se hvordan lyset blir i morgen kveld når jeg kjører hjem igjen. Volvo-Power sin eminente Ranch er holdeplass for arbeidet nå...
har også fått sandblåst litt av rusta så den skal få godgjøre seg til i morgen ettermiddag før blåsing og påføring av grunning og lakk igjen. så håper jeg det holder seg fram til opplakkeringen. bilder kommer selvfølgelig når jeg er hjemme igjen![]()
har fått så godt som angst mot løse kabler her og der så her brukes krympestrømper med en gang. mye mer ryddig og lettere å legge inn og ta ut et kabelnett som eventuelt ikke trengs hele tiden slik som langlysene som skal være på kun halve året.
den sorte boksen der er det ledige stikk for flat hunn kabelsko under. bare å vippe den sorte kanten i toppen litt tilbake og dra lokket rett Opp så ser du. ingen vits i å koble masse ringkabelsko på selve batteripolen. skal gjøre om det jeg allerede har prestert å gjøre det med senere...
originale rele brukt for oppkobling av lys. koblet også om hovedlysrele slik som på morgis sin guide her inne. tror det hjalp litt, men vanskelig å si. alt er egentlig i veldig god tilstand på det meste så skal ikke si jeg ble revolusjonerende overrasket av lysbedringen, men avlasting av hovedlysrele blir nok sikkert ikke et minus!
Volvo-Power aka min private bilelektriker\mekaniker\bitch m.m. se det på måten man vilright love?
PS: han har bursdag i dag!!!!
fikk også et lys for motorromet fra Volvo-Power. greit å ha, men det funka plutselig ikkehehe får se om vi bytter det eller noe senere.
ferdig fikset. er lagt opp signalkabel fra bryter inni bilen som styre strøm til et rele som slår av å på langlysa på bøttene med signalstrøm fra hovedlysrele... ja noe i den duren...
skal hilse fra "shølen" å si du må ta vare på bilen, å fortsette påkostningene! ikke hver dag han sier noe slik![]()
Aaaalt for mange biler. Allt selges..
kjøpte også noen osram nightbreaker plus pærer. litt dyrere enn vanlig nightbreaker pærene bare med litt lenger levetid. synes det er crappy levetid på de vanlige. tror de varte knapt noen mnd i fjor. men må teste og se. ellers blir det ordinære pærer framover. er uansett som natt og dag nå med Hella Rally 3000 lysa montert!
kjøpte to Nye deksler for elspeil også. fint å få det på plass.
og så skal jeg tilgi æren for disse bildene til Tholandsli som rett som det er forespørr hvordan bilen min ser ut fordi det er så lite bilder av BILEN og bare duppedingser stort sett... var i surnadal på jobb i dag en tur, kjørte meg en snartur nedom en stikkvei nedme sjøen for å få tatt noen bilder. vært enda kulere om det var mer frostrøyk som lå over sjøen"out comes the 242 from -the MIST-!" off den filmen er crappy ending på altså!!
glad i bildet <3
endelig fikk Volvo-Power til å koble opp tåkelysbrytern min også. og da erstattet jeg da 21wattspærene med 5watts pærer så jeg har 3lys på hver side. det er pent i mine øyne i alle fall. skulle fått til en sideveis pære også i lykta om jeg ikke hadde trengt å borra Volvo-Power!!men karrosseriinngrep pga et lite lys skal jeg ikke ta
glad i bilde <3 ooooh jeg liker bilen her altså. hvor har den vært hele mitt liv til i fjor?
konton var neesten helt tom før jeg la ut på kjøreturen i dag... stoppa på tilbaketuren på orkanger og fylte bensin med kortet... se hva konton stoppa fyllinga på daer det magisk eller er det magisk???
![]()
takkerblir vell fler kvelder tenker jeg
![]()
Aaaalt for mange biler. Allt selges..