Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 79 av 206 FørstFørst ... 29 69 77 78 79 80 81 89 129 179 ... SisteSiste
Viser resultater 1.951 til 1.975 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hehe moro
    jeg har et instrumenthus som Dave Barton ALDRI har sett maken til før i sitt 10 årige liv med instrumentskiver...
    sneeedig at det skal være så mye forskjellige slike... eneste kule jeg fant ut i går var at det huset som står i bilen har 3 pærer for belysning og ikke 2 som jeg har satt inn og som står i de nyere mener jeg.
    Fikk nemlig tilsendt en ny instrumentskive i går fra Dave pga den jeg fikk i utgangspunktet ikke passet, men da jeg skulle montere den igjen så passet det ikke da heller... tok å skannet skiva og sendte han samt bilde av temp\tankmålerene og heller ikke de har han noen gang sett maken til.
    jeg VISSTE at denne bilen var spesiell hehehe.....

ja de var forskjellige merkelig altså!!

meeen det greie er at antageligvis i løpet av kort tid nå så har jeg EL speedo instrumentet up and running. fant ut at på den runde kontakten så står det jo små tall som merker possisjon som jeg ikke har lagt merke til enda, og da må jeg få tak i en kontakt som stammer fra 89+ så jeg får talla på riktig plass og bare flytte over ledningene fra 82 kontakt til 89+ kontakt. da er det mest sannsynlig done og up and running ganske fort. alle de små pinnene inni der er jo bare å vippe ut med ei lita nål og så sette i ny kontakt uten noe kutting av kabler og kabelsko!!! bilder og dokumentasjon vil komme asap når jeg får gjort dette!

venter Enda på KSR sitt svar på mailen... synes det tar litt lang tid...

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

bilen med gamle 15" Draco felger. utslitte piggfridekk. Volvo-Power mente de dekka der ville vært det beste vinterdekka han hadde kommet til å kjørt på så langt men det er nå så hehe

nylakkerte hydra 16" med 205-55 conti 5 piggfri. sitter som støpt på veien synes jeg så langt!

skruen som holder spacere og skive mot hverandre montert... jada totalt unødvendig med bildedokumentasjon men sånn er jeg. derfor dere kikker innom er jeg sikker på!

nyfelg vs gammelfelg foran... ble liiiitt annen look eller?

fra blekka til originalspacerene. anbefales og kappe ut i hjulbuen bak. og det er gjort men mer må taes. skraper litt i høyresida enda :(

nammis med original spacer!

eneste bildene jeg har prestert å få tatt av bilen i dagslys med felgene på uten at den er drittskitten... går på 1 time så er bilen møkkette... og det er jo mørkt når jeg kjører hjem om dagene. får prøve å vaske bilen i helga å ta noen bedre bilder av bil+felg <3

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Antall takk

Standard

æ likte di kvitefelgan der
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)

nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Ble et stort løft det ja, selv om felgene er hvite
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

1janerinar: takker! ble virkelig overbevist jeg også. Volvo-Power som overtalte til å ta hvite, selv om jeg var skeptisk til å begynne med. er jo originale 940 turbofelger (Hydra) som er lakkert opp med Skips Coating dette. så håper de tåler bruk i lakken.

The Sven: jotakk hvitt er det nye vettu

monterte britisk førerspeil på passasjersida så jeg vikk dødvinkelsone i speilet der også. bare å koble opp elstyringa nå så... eller rettere sagt. bare legge kabelmatta...

fant ut jeg skulle gå over relestyring og plassering på bilen i fronten til kjølevifte og ekstralys, biltema hadde noe slikt genialt for å bygge sammen flere relesokkler. perfekt tenkte jeg!! Torshov hadde også innkapslet sikringsholder. enda mer perfekt!
    fant også fram hullborret mitt og en pulsbryter fra Torshov for å få kobla til bagasjelokkåpneren ENDELIG. har jo leita etter en for meg "godkjent" bryter til formålet og fant da endelig en. blank og fin...

laget meg en singelplass sigarett tenner... og da en plass for åpneren. borra bare hull og skrudde fast. ble pent og ser ikke uoriginalt ut heller synes jeg.

plasserte så trykkbryteren helt til høyre der.

men her var det ikke plass til å erstatte den svære unødvendige sigarettenneren... er jo ikke avtagbar den fant jeg ut. noen som vet om det finnes modeller der denne er utskiftbar på noe vis?

Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Antall takk

Standard

Begynner å bli bra nå Kodja !!

Kan ikke si noe annet enn at jeg er imponert over framganger du har hatt med denne
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Hvor skal du montere elspeil-justeringene?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

så var det tur for kabelmatte for elspeedon... ferdig lagt i krympestrømper. den ene for blå og sort kabel til speedosensoren. den andre for tankmåler og strøm til bensinpumpe. den som da ligger ekstra for tankmåler i matten der ble brukt til elåpner bagasjelokket. i og med at jeg ikke fjernet den originale kabelmatta i bilen fra før men la denne ekstra. fin med et par "signalkabler" liggende klare.

blå til speedosensor, sort til jording. rødsort til + på tenning.

la selvfølgelig kabelen bak sidepanelet der den skal være og under setet og fram.

disse gikk til->

denne kontakten som ble lagt inn for å ha kontroll på hvor ting ligger. viktig og ha system og beholde originale kontakter i bilen når man skal shine alt tur for tur.

denne halvmåneformede og den store runde som er bak på hovedinstrumentet måtte jo sjekkes hvordan jeg får kobla rett.

små stikka her på halvmånen og den store runde på hovedinstrumentet har en mothake rett fram for splitten i kabelskoa der, som må dyttes inn før du kan dra kabelen rett ut og sette korrekt plassering. De store som i den blå kontakten jeg herpa bevist, hadde ekstra med kabler i for dette formålet!!, har to mothaker på kl 3 og 9 i forhold til splitten i kabelskoa, som må inn litt før du drar ut kontakten! bruker bare simpelten en tegnestift eller tynn nål til formålet istede for å begynne og klippe og styre med kabelsko som jeg misstenker noen gjør når det egentlig er så enkelt som dette her...

s
    er halvmånepinnene og den runde med små pinner på der.

disse iconplatene er forskjellige på ulike modeller!

som nevnt over. enkelte ting er forskjellige på iconplatene. ikke bare bare å kjøpe nytt hovedinstrument.

dekkpinne for hullet til klokka når du skifter til stor turteller.

settes bare der. ingen liming eller noe!!

speedometer kontakten dit hen.

obs! to forskjellige sokkler for pærebelysning på to av instrumentene jeg har liggende.

da var det bare å sjekke hva som lyste opp hva når man kobler til kontakten. slik er det på 82 modell.

da jeg kobla til stikkene, den runde og halvmånen til 88+ modell instrumentet ville den ikke vise noe. når jeg derrimot koblet strøm på kontakten for elspeedogiveren, den rødsorte kabelen over her så kom dette på instrumentet. her var det bare å koble av og begynne å lese skjemaer... noe som kommer i neste innlegg nå!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Begynner å bli bra nå Kodja !!

Kan ikke si noe annet enn at jeg er imponert over framganger du har hatt med denne
    jotakk!! er man nøye og tar EN ting av gangen så går det jo framover riktig vei samt man kommer i mål pga man ikke stresser med alt på en gang

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Hvor skal du montere elspeil-justeringene?
    aner ikke enda. er mest på G med å finne en Switch bryter fra anne bil som man kan bruke en bryter til begge speila på istede for to store joysticker som det er på 240 i utgangspunktet. får se. c70 har jo bryter som dette men vet ikke hvor jeg skal sette det enda

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

ettersom hovedinstrumentet var koblet anderledes på enkelte modeller som jeg nevnte så måtte jeg ta dette:

en diger bunke med koblingsskjema og streker og tall og gjøre om til noe forståelig for menigmann i gata.... forhåpentligvis kan flere enn meg finne dette interessant og hjelpsomt når man endrer instrument i bilen sin så arbeidet ikke bare kommer meg til nytte!
    dette var da resultatet som jeg delte med David Barton også som takk for den gratis tilsendte ekstra instrumentskiva jeg uansett ikke fikk brukt som nevnt øverst på sida her

her! værsegod verden... nå er det bare å koble om hovedinstrumentene deres så det virker og lyser der det lyser skal hehe

tok også nå som jeg kommer på det og Polerte opp glass inn og utvendig på det ferdige R-Design hovedinstrumentet. ble nesten nytt i utseendet.
    zalo og turtle emerald polish og polerduk gjorde susen!!
    det var alt for nå. neste update blir når kabler blir koblet om over helga eller noe på instrumentet. ny kontakt type den 12polede runde er bestilt fra 93 modell 240 og koster 5 kr på volvo

Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Stavanger
    Antall takk

Standard

va er driten i lakken på felga? for mye lakk?

Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Trond D. Vis post
    Porer etter glass\sandblåsinga ?
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    svedala/skåne/sweden
    Antall takk

Standard

snyggt o bra jobbat m mätare

Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Antall takk

Standard

ikke for mye lakk nei. grovt sand fra blåsing. kjører med 8bars trykk, så noe spor i myk lettmetall blir det..
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Antall takk

Standard

Skulle nesten hatt penger for jobben du har gjort med ledningskaoset
    Veldig bra jobba!

Ang instrumentlysene du har oppi her så er vel den øverst til venstre/nest helt mot høyre nede, parklysindikator. Og den tredje fra venstre oppe/nede er choke indikator ja
    -88 240 hobby bilen

Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Kilroy Vis post
    snyggt o bra jobbat m mätare
    takker

Sitat Opprinnelig postet av Aartun Vis post
    Skulle nesten hatt penger for jobben du har gjort med ledningskaoset
    Veldig bra jobba!

Ang instrumentlysene du har oppi her så er vel den øverst til venstre/nest helt mot høyre nede, parklysindikator. Og den tredje fra venstre oppe/nede er choke indikator ja
    parklysindikator? har aldri sett den lyse opp ved parklysinstillingen på noen 240, men kanskje noen andre kan bekrefte også? hvordan kobles den opp?
    ang cash for ledningskaoset: pm sendt med kontonr hæhæhæhæ

Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Antall takk

Standard

Eneste jeg kan tilføre der er at jeg mener den har lyst på min, skal starte den opp snart så da kan jeg ta bilde/bekrefte
    -88 240 hobby bilen

Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Antall takk

Standard

Den indikerer at lyset er skrudd på. Lyser på hakk 1 og 2.
    Står den i hakk 0, altså kjørelys, lyser den ikke.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

det må jo være veldig bortkastet å vise at lyset er på der? skjønner jeg ikke har sett det før, da sikkert folk har kobla ut pæra for å slippe den...

Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Aartun Vis post
    Eneste jeg kan tilføre der er at jeg mener den har lyst på min, skal starte den opp snart så da kan jeg ta bilde/bekrefte
    på ene 240'n æ hadd så lyste parklys indikator bare man slo på tenninga. men den var det automatiske psrlklys på. om det er orginalt ana æ ikke

va vertfall ett ganske iriterans lys som fort mista sin pære

edit: 88mod
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)

nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Korfor brukar ikkje du den orginale knappen på bakluka? Såg ganske nyleg eit slikt sett på ebay. På US-bilar (muligens kun california, og muligens kun på LH 3.1) er det ein shift indikator på manuell-bilar, dette er ein lampe som euro-instrumenta ikkje har.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Stavanger
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Power Vis post
    ikke for mye lakk nei. grovt sand fra blåsing. kjører med 8bars trykk, så noe spor i myk lettmetall blir det..
    Ser ikke ut som porer men rester som ikke er blåst vekk :( Men bedre enn det var

Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Antall takk

Standard

Ser ikke ut som porer men rester som ikke er blåst vekk :( Men bedre enn det var
    var vell egentlig det jeg mente^^
    litt hast idet felgene skulle blåses, så tar dette på min kappe. fortalte Kodja det før under og etter lakkering, men han er vell fornøyd med resultatet

vises ikke på 1m avstand. kun om du bøyer deg ned å ser etter nøye du ser det..
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Korfor brukar ikkje du den orginale knappen på bakluka? Såg ganske nyleg eit slikt sett på ebay. På US-bilar (muligens kun california, og muligens kun på LH 3.1) er det ein shift indikator på manuell-bilar, dette er ein lampe som euro-instrumenta ikkje har.
    har ikke sett noen originale knapper til det så har ikke leita så veldig etter det men gjerne send meg link så kan jeg ev skaffe meg original, selv om denne ser bra ut i mine øyne også. koster jo også knapt 80 kr eller hva det var.
    du får belyst den grønne pila via noen stikk på instrumentet ja. men er det noe annet elektronikk som skal styre den? ev om det ekstra stikket som er på turtelleren i bunn der er noe som skal gå inn til noe slikt, eller via noe for å gi lampa et signal om å slå seg på?

Sitat Opprinnelig postet av Volvo-Power Vis post
    var vell egentlig det jeg mente^^
    litt hast idet felgene skulle blåses, så tar dette på min kappe. fortalte Kodja det før under og etter lakkering, men han er vell fornøyd med resultatet

vises ikke på 1m avstand. kun om du bøyer deg ned å ser etter nøye du ser det..
    godt fornøyd med felgene ja. så lenge lakken er hard og tåler bruk så har det ikke så mye og si om det er litt porer i den. den var jo så flassete og stygg fra før uansett så dette er 10 gang bedre

Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    har ikke sett noen originale knapper til det så har ikke leita så veldig etter det men gjerne send meg link så kan jeg ev skaffe meg original, selv om denne ser bra ut i mine øyne også. koster jo også knapt 80 kr eller hva det var.
    du får belyst den grønne pila via noen stikk på instrumentet ja. men er det noe annet elektronikk som skal styre den? ev om det ekstra stikket som er på turtelleren i bunn der er noe som skal gå inn til noe slikt, eller via noe for å gi lampa et signal om å slå seg på?
    Shiftlight blir styrt via bensinhjerna. På automaten, så er overdrive-lampen oransje, denne vert styrt via reléet til overdriven.

Knappen til å opne bakluka skal stå i forhøgninga som er til venstre i hanskeromet?

Fann ingen bileter akkurat no, heller ingen som var til sals på ebay.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

Side 79 av 206 FørstFørst ... 29 69 77 78 79 80 81 89 129 179 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •