Kom vell i 77 tror jeg?
JA! De skal jeg LETT ha!
Nei, takk.. ellers takk
Kom vell i 77 tror jeg?
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
jeg er med om de lages i 8,5 x 18!!![]()
jeg er ev int og kjøpe 2 sett med 18" vis dere lager de![]()
Blir vel valsing hvis det blir 8,5" ET0, ettersom 8,5" ET13 (SuperDTM) går på kusehåret...
disse blir vel i et6 etter det jeg har sett..
- VOLVO S70 2.5T 98
x VOLVO 745 TIC 87mod
x 3stk 240
lurte på åssen type bakakselsentrering som er best justerbart eksempel fra ipd eller waterlink oppheng? har også hørt at det finnes en brei bakaksel og en smalere type på 240 tidlig serie. vil en av dem passe bedre pga hjulhusa/ skjermkantene bak?
Hvis det blir 1500kr for 8.5x18 skal jeg også ha!
Men kunne jo laget noe større enn 18 når de først er igang![]()
Buoyen: hvis en skulle ha lagd eksemplarer i 19 eller 20-22" vil det sikkert bli dyrere å produsere og designet kan bli litt endret i forhold til 17-18". å dekk til denne dimensjonen er ofte endel dyrere og ikke alle 1,2 ,7,9 serien har plass til 19-22" felger men noen modeller vil det sikkert passe.
Skjønner godt hvorfor de ikke velger å produsere i alle størrelser, men jeg tror de kunne solgt bra med 19 eller 20" selv om prisen hadde blitt litt høyere.
Forresten. Er det vanlig at 8.5" felger med et6 går rett på? Jeg måtte modifisere bak for å få på 8" et 12 på 240n...
uten justerbart panhardstag:P?
Uten justerbart panhardstag ja, men jeg måtte trimme kanten på begge sider, så det hjelper vel ikke stort da?
Eller vent litt. Jeg har alltid trodd at det justerer bakakselen sideveis, men er det fram/bak?
momentstag: justerbart lengderetning på bakakselen
panhardstag: justerbart sideveis påbakakselen (wattlink oppheng sentrering av bakakselen hele tiden hvis dette er riktig)
Coilovers: sammenbygd fjær med demper der en kan justere (fjæren/demperen)
spissing /spredning foran (forstilling)
mulig det finnes en justerings spacer til nedre bærekule (berekulespacere) ved bruk av kortere dempere med fjærer?
rett meg hvis jeg ikke har med alt riktig. hvis alt stemmer og en bruker kortere fjærer og dempere foran og bak+ alt av justerbare stag og grovere stabstag og bedre foringer kan en vel komma langt med utvalg av felger og dekk så lenge det følger bilmodellens toleranser og krav.
Sist endret av KE40155; 11/11/10 kl 23:31 Begrunnelse: skrive feil.
Wattlink heter det nok, ikke waterlink.
JUSTERBAR coilover, coilover vil bare tilsi at demperen er inni fjæra..
Tror IPDUSA har spacer til nedre bærekule
2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES
Men denne nedbyggingen er vel strengt tatt ikke blodnødvendig for oss som senker en 40-50mm? Er vel mere for de som skal ha skikkelige asfaltsnusere..
Er i alle fall ikke nødvendig om du skal ha bilen GODKJENT senket. Man får vel strengt tatt heller ikke godkjent bruken av disse nedbyggerne?
740BTCC
Prosjekttråd
740BTCC
Prosjekttråd
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L