Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  384

Vis meningsmålingsresultat: Produsere?

Velgere
414. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • JA! De skal jeg LETT ha!

    372 89,86%
  • Nei, takk.. ellers takk

    42 10,14%
Side 15 av 77 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 25 65 ... SisteSiste
Viser resultater 351 til 375 av 1921

Tråd: Nye JP MK18 8,5X18" fra AFL.no BILDER AV FERDIG FELG PÅ BIL

  1. #351
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Kom vell i 77 tror jeg?
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  2. #352
    Registrerte brukere Kladden sin avatar
    Medlem siden
    26. jan. 2010
    Sted
    Melhus
    Innlegg
    9
    Antall takk

    Standard

    jeg er med om de lages i 8,5 x 18!!

  3. #353
    Registrerte brukere Turbotony sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Sted
    Tønsberg/Nøtterøy
    Innlegg
    149
    Antall takk

    Standard

    jeg er ev int og kjøpe 2 sett med 18" vis dere lager de

  4. #354
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Blir vel valsing hvis det blir 8,5" ET0, ettersom 8,5" ET13 (SuperDTM) går på kusehåret...
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  5. #355
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Narvik, Norway
    Innlegg
    674
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JørnM_940 Vis post
    Blir vel valsing hvis det blir 8,5" ET0, ettersom 8,5" ET13 (SuperDTM) går på kusehåret...
    8,5x17 et0 jp med litt dekkstrekk (215/40), nøyaktig sentrert bakaksel sammen med coilovers går som snus, men da med bortkappa kant fra midten og bak i di bakre hjulbuene

  6. #356
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av yengis Vis post
    8,5x17 et0 jp med litt dekkstrekk (215/40), nøyaktig sentrert bakaksel sammen med coilovers går som snus, men da med bortkappa kant fra midten og bak i di bakre hjulbuene
    Jepp,, altså man kan ikke bare slenge på hjula og kjøre Man trenger justerbart panhardstag + frisering eller valsing av hjulbuekanter.
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  7. #357
    Registrerte brukere Thomas S sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Verdal'n
    Innlegg
    1.125
    Antall takk

    Standard

    disse blir vel i et6 etter det jeg har sett..

    - VOLVO S70 2.5T 98
    x VOLVO 745 TIC 87mod
    x 3stk 240

  8. #358
    Registrerte brukere KE40155 sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Mjøndalen
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    lurte på åssen type bakakselsentrering som er best justerbart eksempel fra ipd eller waterlink oppheng? har også hørt at det finnes en brei bakaksel og en smalere type på 240 tidlig serie. vil en av dem passe bedre pga hjulhusa/ skjermkantene bak?

  9. #359
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. april 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Innlegg
    220
    Antall takk

    Standard

    Hvis det blir 1500kr for 8.5x18 skal jeg også ha!

    Men kunne jo laget noe større enn 18 når de først er igang

  10. #360
    Registrerte brukere KE40155 sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Mjøndalen
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Buoyen: hvis en skulle ha lagd eksemplarer i 19 eller 20-22" vil det sikkert bli dyrere å produsere og designet kan bli litt endret i forhold til 17-18". å dekk til denne dimensjonen er ofte endel dyrere og ikke alle 1,2 ,7,9 serien har plass til 19-22" felger men noen modeller vil det sikkert passe.

  11. #361
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. april 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Innlegg
    220
    Antall takk

    Standard

    Skjønner godt hvorfor de ikke velger å produsere i alle størrelser, men jeg tror de kunne solgt bra med 19 eller 20" selv om prisen hadde blitt litt høyere.

    Forresten. Er det vanlig at 8.5" felger med et6 går rett på? Jeg måtte modifisere bak for å få på 8" et 12 på 240n...

  12. #362
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    uten justerbart panhardstag:P?

  13. #363
    Registrerte brukere KE40155 sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Mjøndalen
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Buoyen Vis post
    Skjønner godt hvorfor de ikke velger å produsere i alle størrelser, men jeg tror de kunne solgt bra med 19 eller 20" selv om prisen hadde blitt litt høyere.

    Forresten. Er det vanlig at 8.5" felger med et6 går rett på? Jeg måtte modifisere bak for å få på 8" et 12 på 240n...
    det varierer litt på åssen skjermkanten er fra før og sentreringen av bakakselen og om du har senk og også avhengig av dekkbredden. 200 serien smaler av bak. så litt endringer må en kansje regne med.

  14. #364
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    09. april 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Innlegg
    220
    Antall takk

    Standard

    Uten justerbart panhardstag ja, men jeg måtte trimme kanten på begge sider, så det hjelper vel ikke stort da?

    Eller vent litt. Jeg har alltid trodd at det justerer bakakselen sideveis, men er det fram/bak?

  15. #365
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    panhardstag er sideveis
    momentstag er vinkelen rundt stikkaksel-aksen

  16. #366
    Registrerte brukere KE40155 sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Mjøndalen
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    momentstag: justerbart lengderetning på bakakselen
    panhardstag: justerbart sideveis påbakakselen (wattlink oppheng sentrering av bakakselen hele tiden hvis dette er riktig)
    Coilovers: sammenbygd fjær med demper der en kan justere (fjæren/demperen)
    spissing /spredning foran (forstilling)
    mulig det finnes en justerings spacer til nedre bærekule (berekulespacere) ved bruk av kortere dempere med fjærer?

    rett meg hvis jeg ikke har med alt riktig. hvis alt stemmer og en bruker kortere fjærer og dempere foran og bak+ alt av justerbare stag og grovere stabstag og bedre foringer kan en vel komma langt med utvalg av felger og dekk så lenge det følger bilmodellens toleranser og krav.
    Sist endret av KE40155; 11/11/10 kl 23:31 Begrunnelse: skrive feil.

  17. #367
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.390
    Antall takk

    Standard

    Wattlink heter det nok, ikke waterlink.

    JUSTERBAR coilover, coilover vil bare tilsi at demperen er inni fjæra..

    Tror IPDUSA har spacer til nedre bærekule
    2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES

  18. #368
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko Vis post
    Wattlink heter det nok, ikke waterlink.

    JUSTERBAR coilover, coilover vil bare tilsi at demperen er inni fjæra..

    Tror IPDUSA har spacer til nedre bærekule
    Kaplhenke har spacer til bærekule og endeledd, i et stykke. Kan ikke bygge ned bare EN ting, blir feil i forhold til hverandre.

    Pedersens forhandler også Sellholm sine spacere. Men der må endeleddet byttes til uniball.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  19. #369
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Men denne nedbyggingen er vel strengt tatt ikke blodnødvendig for oss som senker en 40-50mm? Er vel mere for de som skal ha skikkelige asfaltsnusere..
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  20. #370
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Er i alle fall ikke nødvendig om du skal ha bilen GODKJENT senket. Man får vel strengt tatt heller ikke godkjent bruken av disse nedbyggerne?

  21. #371
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Er i alle fall ikke nødvendig om du skal ha bilen GODKJENT senket. Man får vel strengt tatt heller ikke godkjent bruken av disse nedbyggerne?
    blir en av mine prosjekter det å etter hvert tenker jeg

  22. #372
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    blir en av mine prosjekter det å etter hvert tenker jeg
    Håper du får det til

  23. #373
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JørnM_940 Vis post
    Men denne nedbyggingen er vel strengt tatt ikke blodnødvendig for oss som senker en 40-50mm? Er vel mere for de som skal ha skikkelige asfaltsnusere..
    Kun om du er interessert i køyreeigenskapar, det er faktisk ganske mykje styr å senke ein bil.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  24. #374
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Kun om du er interessert i køyreeigenskapar, det er faktisk ganske mykje styr å senke ein bil.
    Uansett synes jeg det ble bedre kjøreegenskaper enn originalt
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  25. #375
    Registrerte brukere Turbotony sin avatar
    Medlem siden
    27. april 2010
    Sted
    Tønsberg/Nøtterøy
    Innlegg
    149
    Antall takk

    Standard


Side 15 av 77 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 25 65 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •