Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 5 av 10 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 125 av 229

Tråd: Solbekk's 740 herregårdsvogn - Påsken står for tur, hengerfestet :D

Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Antall takk

Standard

Fikk du det lakket opp profft? Bilder!!
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

Registrerte brukere Solbekk sin avatar
    Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Fikk du det lakket opp profft? Bilder!!

Bilder kommer i kveld, i mellomtiden får vi feire 100 posts! Her ta et kakestykke!

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Jeg lovte bilder i dag, did i not? Ble ikke verdens beste, men det får duge. Bilde 1 er forskjerm, bilde 2 er bakskjermen. Bilde 2 hadde også en fæl bulk som dere kan se på et av bildene i første post Dere kan se noen hvite flekker på lakken rundt om på bildet, det er tectyl tynnstoff som ikke har blitt polert vekk, så det er ikke noe å bry seg om ^^ Nå må jeg bare ta steinspruten på panseret, ta en liten polering av hele bilen og SÅ!! Da snakker vi boller og brus.

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

6. Oktober 2010
    Huffa mei, dette var trassig dere. Etter store forhåpninger etter "ja, da var alt i orden her. Du får det nye vognkortet i posten om en uke", så ble det "Du må være tilbake innen 3 uker med problemene utbedret". Ja problemENE, flertall. Ikke nok med at kontrollnummeret som var malt på fjørene er slitt vekk, men så er kommenterte han faktisk på at parklysene mine var FOR BLÅ.
    Så nå må jeg kjøpe nye fjører, montere de og betale 230kr for etterkontroll.

Så, noen som vil kjøpe 745/945, 40/40mm senkefjører, kun brukt i to måneder? 1500kr eller bud..

Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Antall takk

Standard

hadde jeg klaga på. skal faen ikke mange milene til før det nr er vekk.

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Helt enig og det sa jeg også, men han kunne ikke gjøre noe på grunn av at det var slik reglene var, og både jeg samt mamma prøvde å overbevise han at parklysene var hvite (er vel en 5-6000kelvin tenker jeg). Og det i mine øyne er HVITT, men neida. Blir til at jeg bare setter i standard 5w pære, får OK, og bytter såfort jeg har kommet meg ut av syne :P

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Nummeret står da jammen ikke i bunn av fjæra, vel?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Nummeret står da jammen ikke i bunn av fjæra, vel?
    Nummeret står MALT øverst på fjøra med grønn skrift/nummerering. Vi fant nummer bak på en fjør og en fjør foran, begge uleselige.:(

Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Antall takk

Standard

det skulle vel egentlig holde? du har ikke kvitteringa på fjørene? der står det hva slags fjører det er og at du har kjøpt dem, sammen med TUV papirer er dette i mit hode MER enn nok dokumentasjon. det nummeret på de fjørene er ikke nyttig for noen annen enn produsenten.

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Jeg har kvitteringen på kjøpet, tüv papirene, firhjulskontrollpapirene + kvittering på dette. Det nummeret står opplyst på tüv papirene og må også stå på fjørene så de kan identifiseres til å være de samme. Og jeg trodde også at det var nok, men det var jo først i dag jeg fikk vite om dette nummeret, faens BS om du spør meg

Registrerte brukere Autotech sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Notodden
    Antall takk

Standard

Skulle tru at så lenge antall vindinger og tykkelsen på fjærene stemmer med papira så burde dem kunne godtatt dette,men er ikke alle som er like lette å ha med å gjøre...

Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Det er sånne sadister som gjør at bilungdom velger å kjøre ulovlig fremfor å ta seg bryderiet med å få ting godkjent hos biltilsynet.

EDIT: når det er sagt bør en aldri risikere å sette seg i en situasjon der en får svi både økonomisk og psykisk resten av livet fordi bilen ikke er godkjent, så etterstreb alltid å godkjenn bilen selv om det kan være kronglete.
    Sist endret av The Sven; 12/10/10 kl 23:07
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Når jeg er ferdig med å arrangere lan, så blir å handle inn nye fjører. Får bare bite tennene sammen og se på den lyse siden, selvom den ser jævlig mørk ut akkurat nå :( Må jeg ha ny firehjulskontroll hvis jeg bytter indre og yttre endeledd, har en fæl klakkelyd i forstillinga.

Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Antall takk

Standard

På dama sin mangla nr pgra slitasje, han bare måla tykkelsen på fjæra i tilegg til ringer at det stemte ifølge papirene, så når det stemt sa han ikke noe på det

Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Ja, må ha forstillingskontroll om du bytter indre og ytre endeledd.

Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Antall takk

Standard

bare å klage til bt ang godkjenning av fjører. dem skal måle tråd dia og detta der så di ser det stemmer. nr er av så tyntblekk så det blir borte etterhvert,

hvis di ikke kan godkjenne nå da; hva gjør folk når det har blitt godkjent i vognkort tiidligere, og full teknisk kontroll og di vil skjekke fjører igjen og nr er borte?? må man kjøpe nye fjører igjen da?

tragisk hele bt opllegget når det gjelder sånt. fikk igjennom min uten nr på fjører, fjører var så gamle att lakken hadde flasset av (røde fjører), og di målte her og der for att det skulle stemme og ble godkjent i vognkort
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Jeg har hørt mange her si at jeg skal klage, men hvordan gjennomfører jeg dette på en logisk måte, som ikke slår tilbake på meg på den ene eller andre måten?

Registrerte brukere Autotech sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Notodden
    Antall takk

Standard

Reis en annen plass,ring og hør åssen prosedyre dem har på det der.

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Autotech Vis post
    Reis en annen plass,ring og hør åssen prosedyre dem har på det der.
    Vil det funke mtp mangel lappen da?

Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Antall takk

Standard

ja ring anna bt ang mangellapp på senkesett å hør om du virkelig må kjøpe nye fjører siden talla er blitt borte for å godkjenne, si di blir borte med engang bil blir brukt elns
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Ringer bt i arendal i morgen, så får vi se. Får håpe på det beste, vil nødig ut med 1600kr i nye fjører.

Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Antall takk

Standard

blir dyr godkjenning dt hvis du må ut med nye fjører
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Jeg måtte jo kjøpe meg Bilstein CS, fordi han ene stuttjukken mente han kunne vri fjørene mine. Jada,han fikk rikket på de, men han rikket også på hele bilen oppå bukken.

Send faren din for å godkjenne den, så skal du se den blir godkjent uten problemer.

Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Jeg måtte jo kjøpe meg Bilstein CS, fordi han ene stuttjukken mente han kunne vri fjørene mine. Jada,han fikk rikket på de, men han rikket også på hele bilen oppå bukken.

Send faren din for å godkjenne den, så skal du se den blir godkjent uten problemer.
    fjør kan sitte så løst att du kan bevege på den men ikke så løst att den kan dette ut når hjul er over bakken. ja fedre eller eldre folk hjelper det hvis det er godkjenning....
    mutra ble stoppa i min bil uten noe å klage på, men når jeg ble soppa samme dag av samme idiot fikk jeg mangel på jt eksos,. sente mutra oppå og bilen kom ut igjen og dem hadde ikke sagt noe..
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

Registrerte brukere de_icer sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Arendal
    Antall takk

Standard

Jeg må bare si at du er tøff som har den linja med "penger brukt så langt" i første posten. De fleste av oss må ha det i hodet sånn at vi kan glemme det som bør glemmes, regne litt feil og lure oss selv litt

Kan hende det blir lettere i Arendal, men de er også ganske hissige på dokumentasjon (som feks nummeret på fjærene). Meeen - usikker på praksisen så lenge du allerede har fått en mangellapp da, de er vel kanskje ikke så klare for å "undergrave" hverandre. La oss håpe sunn fornuft kan vinne for en gangs skyld.
    1996 Volvo 945 Turbo - 1997 Volvo 940 Turbo - 1998 Volvo 945 - 1996 Volvo 965 3,0 - 2012 VW Transporter 2,0tdi 4m - 2010 MB E350T CDI 4M - 2005 MB E500T

Side 5 av 10 FørstFørst ... 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •