Den rørleggertanga jeg viste deg fungerer GULL.
Tror det er meninga med en slags "pipe" som glir over stempelet med 2 hakk i, evt en slik her:
Slik får du på Pedersens Racing også.![]()
Den rørleggertanga jeg viste deg fungerer GULL.
Tror det er meninga med en slags "pipe" som glir over stempelet med 2 hakk i, evt en slik her:
Slik får du på Pedersens Racing også.![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
joa regner med rørtanga fungerer greit
får vell ty til en slik om jeg ikke finner den saken der eller noe lignende![]()
Pedersens har slik. Ring de i morgen, så svarer de på om den passer eller ikke. Er forskjellige størrelser på disse også.![]()
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
kollegaen min med 242 med EVO motorhadde kanskje dette liggende. får vente til over helga å se om han fant det. ellers får jeg stikke innom et verksted som kanskje har og få lånt bare for å skru til!
![]()
fikk mailsvar fra Ferritta nå ang eksos til bilen... forhørte meg spesielt om det gikk å få eksosen fra og med turbo, altså Downpipe og rør\dempere bakover. ble visst rundt 5-6000 med alle rør og bakre lyddemper i 3" som de hadde. da går eksosen Under bakakslingen.
forhørte meg hva det koster for alt bakover Uten bakre lyddemper i og med at jeg uansett skal kjøpe den twinpipe dempern fra Svendsen eksos til 1500,- da ble prisen på DP og rør fra ferritta 2800 ink mva med medlemsrabatten her og 200,- i frakt kommer til.
får vurderes!![]()
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Du får rørdelene for ca 1500kr hos grossist. Da i 304 kvalitet, bendene med 1,5xdia i bøyeradie.
Hvis du vil lage selv og få det perfekt...
Ingen ferdiganlegg passer helt 100, i allefall ikke hvis bilen i tillegg skal være lav og eksosen ikke skal sitte igjen i jernbaneoverganger.
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
304 er kvaliteten på stålet, det er rustfritt, 316 er syrefast.
1,5xdia i bøyeradie vil si at ett 90 graders bend i rørdim 76,1 (3 tom) har radie på 114,15mm målt i rørets senter. Til sammenligning koster ett rør hos bd rett under halvparten av hva det samme koster hos ferrita.
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
allright. sånn ja. joa får se om man bygger selv eller ikke. har jo han nabon som kan sveise det pent og ordentlig i rustfritt. får vell godsnakke med han til slutt
får man tak i overgangen fra DP til turbo noen plass da?
V-bånd mot 13C?må ha en overgang fra 13C eksoshuset til noe slikt først
har nå vært å pella av oljerør og vannrør fra dele FKn som skal selges til fredag til min egen FK, har også prøvd å få av muttern som holder den store inneffektive originale vannavkjølte oljekjølern! har fått pris på 19rader med stålomspunne slager fra KG til ca 2-2500kr med termostatyring av kjølinga. turbo er tatt inn i varmen for grundig rengjøring, null slakke what so ever på propellene inn ut opp og neddet er godt tegn på rolig kjøring tidligere vil jeg tro...
men så litt på reimhjulet nederst på FKn, der begynte gummien som er vibrasjonsdemper eller hva det nå er å sprekke så vidt så jeg, så da må jeg enten få tak i ny slik original med gummi i, eller ALU reimhjul, tenkte da å ta både det nedre og til vannpumpa når jeg først er i gang.
hvor skaffer jeg det hen? hva anbefales for en bruksmotor? alu eller original slikt hjul nederst i front?
skifter folk generelt ut stålrøra med stålomspunne slanger til vann og olje eller?
Nytt baklokk med V-bånd, passer vel det.
Ang vannrør så blir vel de brukt orginalt, samme med oljerør. På 13C.
oki, glazias seniol
tenkte nå å klare meg uten å skifte baklokk på en stakkars 13c jeg da. får heller sveise på ny overgang på DP når det er i drift og jeg finner ut jeg skal ha større turbo senere![]()
Det går også ann.
Men kan du ikke slette litt bilder på Photobucket?...
hehe fankern heller! tror det er den mndlige varslet om at jeg har fylt kvoten. må lage meg konto nr to om ikke snart tror jeger jo så ivrig på å legge ut bilder vettu
alt skal dokumenteres.
Picasa?
Joakim: sletta 90 bilder i gårkveld så båndbredden er brukt opp hos bøtta akkurat nå, lager meg heller to kontoer der, for synes den fungerer veldig bra, vil tro og håper at de har god backup av alt i tilfelle noe skjer så er jo trådene mine verdt 0 uten bilder...
but anyways... driver å lurer litt på å få satt inn chromringer i hovedinstrumentet... må jo gå ann å få fiksa det slik som på 940n, skal ta litt mål da jeg har begge typ instrumenter hjemme i stua og sjekke om det er mulig å bruke de om en annen med små moods. tror det har gjort seg bra sammen med de nye "R-lookalike" instrumentskivene som Dave Barton skal lage for meg nå... men har noen direkteadresse eller link til de som LAGER instrumentringene? har jo flere som selger, men jeg vil ha tak i de som Lager de jeg!
Er skeptisk til å bruke ting som Imageshack og Photobucket til prosjekttrådbilder. Det er jo sånt som plutselig kan bli borte hvis de bestemmer seg for å gjøre om noe og da er jo det veldig kjedelig.
Bedre å ha serverplass hos One.com eller lignende, det koster nesten ikke noe uansett og man har permanent og sikker lagringsplass med ubegrenset båndbredde. Så har man bare en kopi av bildene sånn som de ligger lastet opp på serverplassen lokalt i tillegg. Da får man ikke mistet noe.
Spørsmål!!!
ny original 19T for 6500 SEK, er det bolt on + billig?hehe
hva må jeg ev gjøre mer enn bare å skifte turban?
19T kontra kkk24 som vår kjære venn Kilroy vil ha meg til å bruke? hva er best og slikt?hehe kom på at jeg får jo snart trenergodtgjørelsen fra klubben min strax nå ettersom medlemskontingentene skal betales inn
![]()
![]()
19T og KKK24 er visst ca like.
hva utgjør forskjellene da og hvilken av de egner seg mest for FKn, om så?
mer trenger jeg enn å skifte turbon? antar at det må gjøres noe annet? dyser\lmm\chip????
Den hører vel med i det såkalte 300hk oppsettet. Så skader vel ikke med chip, dyser og lmm.
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
okidoki
hadde jeg nå had kapasitet igjen på Bøtta så skulle dere sett fine opplakerte bremser og "trommel" på bremseskivene i farge RØDså da er det også pussa og lakkert opp så det holder seg bedre og finere på bilen...
tok også av den tafatte originale oljekjølern som kjøles ned av oppvarma kjølevann... hmm bort med den! ny oljekjøler med slanger og dill bestilles fra KG etter hvert nå som jeg blir ferdig med understellet!
fikk også den nye vacum\ecomåleren min + analog utetempgiver komplett med feste og kabel helt inn i posten fra australien i dag.