Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 67 av 206 FørstFørst ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 167 ... SisteSiste
Viser resultater 1.651 til 1.675 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #1651
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Den rørleggertanga jeg viste deg fungerer GULL.

    Tror det er meninga med en slags "pipe" som glir over stempelet med 2 hakk i, evt en slik her:



    Slik får du på Pedersens Racing også.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  2. #1652
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    joa regner med rørtanga fungerer greit
    får vell ty til en slik om jeg ikke finner den saken der eller noe lignende

  3. #1653
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Pedersens har slik. Ring de i morgen, så svarer de på om den passer eller ikke. Er forskjellige størrelser på disse også.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  4. #1654
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    joa regner med rørtanga fungerer greit
    får vell ty til en slik om jeg ikke finner den saken der eller noe lignende
    Ikkje bruk rørtanga, du kan i værste fall gjere mutteren urund, og øydelegge pasninga til stempelstanga. Bruk rett verkty!
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  5. #1655
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    kollegaen min med 242 med EVO motor hadde kanskje dette liggende. får vente til over helga å se om han fant det. ellers får jeg stikke innom et verksted som kanskje har og få lånt bare for å skru til!

  6. #1656
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    fikk mailsvar fra Ferritta nå ang eksos til bilen... forhørte meg spesielt om det gikk å få eksosen fra og med turbo, altså Downpipe og rør\dempere bakover. ble visst rundt 5-6000 med alle rør og bakre lyddemper i 3" som de hadde. da går eksosen Under bakakslingen.
    forhørte meg hva det koster for alt bakover Uten bakre lyddemper i og med at jeg uansett skal kjøpe den twinpipe dempern fra Svendsen eksos til 1500,- da ble prisen på DP og rør fra ferritta 2800 ink mva med medlemsrabatten her og 200,- i frakt kommer til.
    får vurderes!

  7. #1657
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    fikk mailsvar fra Ferritta nå ang eksos til bilen... forhørte meg spesielt om det gikk å få eksosen fra og med turbo, altså Downpipe og rør\dempere bakover. ble visst rundt 5-6000 med alle rør og bakre lyddemper i 3" som de hadde. da går eksosen Under bakakslingen.
    forhørte meg hva det koster for alt bakover Uten bakre lyddemper i og med at jeg uansett skal kjøpe den twinpipe dempern fra Svendsen eksos til 1500,- da ble prisen på DP og rør fra ferritta 2800 ink mva med medlemsrabatten her og 200,- i frakt kommer til.
    får vurderes!
    Husk at vi har rabattar her. Du får Ferrita til å bygge akkurat det du vil ha på bilen. Downpipen må kortast litt inn, om du skal køyre med 90+/mitsu turbo.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  8. #1658
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Du får rørdelene for ca 1500kr hos grossist. Da i 304 kvalitet, bendene med 1,5xdia i bøyeradie.
    Hvis du vil lage selv og få det perfekt...
    Ingen ferdiganlegg passer helt 100, i allefall ikke hvis bilen i tillegg skal være lav og eksosen ikke skal sitte igjen i jernbaneoverganger.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  9. #1659
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Husk at vi har rabattar her. Du får Ferrita til å bygge akkurat det du vil ha på bilen. Downpipen må kortast litt inn, om du skal køyre med 90+/mitsu turbo.
    om du leste hele innlegget mitt så Er det Med rabatten og ja vet man må korte det inn litt, samme som gjelder med JT eksosen

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Du får rørdelene for ca 1500kr hos grossist. Da i 304 kvalitet, bendene med 1,5xdia i bøyeradie.
    Hvis du vil lage selv og få det perfekt...
    Ingen ferdiganlegg passer helt 100, i allefall ikke hvis bilen i tillegg skal være lav og eksosen ikke skal sitte igjen i jernbaneoverganger.
    304 kvalitet? 1,5xdia i bøyradie? tenker du på bøyen over akseln?

  10. #1660
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    304 er kvaliteten på stålet, det er rustfritt, 316 er syrefast.
    1,5xdia i bøyeradie vil si at ett 90 graders bend i rørdim 76,1 (3 tom) har radie på 114,15mm målt i rørets senter. Til sammenligning koster ett rør hos bd rett under halvparten av hva det samme koster hos ferrita.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  11. #1661
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    allright. sånn ja. joa får se om man bygger selv eller ikke. har jo han nabon som kan sveise det pent og ordentlig i rustfritt. får vell godsnakke med han til slutt
    får man tak i overgangen fra DP til turbo noen plass da?

  12. #1662
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    allright. sånn ja. joa får se om man bygger selv eller ikke. har jo han nabon som kan sveise det pent og ordentlig i rustfritt. får vell godsnakke med han til slutt
    får man tak i overgangen fra DP til turbo noen plass da?
    V-bånd..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  13. #1663
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    V-bånd mot 13C? må ha en overgang fra 13C eksoshuset til noe slikt først

    har nå vært å pella av oljerør og vannrør fra dele FKn som skal selges til fredag til min egen FK, har også prøvd å få av muttern som holder den store inneffektive originale vannavkjølte oljekjølern! har fått pris på 19rader med stålomspunne slager fra KG til ca 2-2500kr med termostatyring av kjølinga. turbo er tatt inn i varmen for grundig rengjøring, null slakke what so ever på propellene inn ut opp og ned det er godt tegn på rolig kjøring tidligere vil jeg tro...

    men så litt på reimhjulet nederst på FKn, der begynte gummien som er vibrasjonsdemper eller hva det nå er å sprekke så vidt så jeg, så da må jeg enten få tak i ny slik original med gummi i, eller ALU reimhjul, tenkte da å ta både det nedre og til vannpumpa når jeg først er i gang.
    hvor skaffer jeg det hen? hva anbefales for en bruksmotor? alu eller original slikt hjul nederst i front?

    skifter folk generelt ut stålrøra med stålomspunne slanger til vann og olje eller?

  14. #1664
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Nytt baklokk med V-bånd, passer vel det.

    Ang vannrør så blir vel de brukt orginalt, samme med oljerør. På 13C.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  15. #1665
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    oki, glazias seniol

    tenkte nå å klare meg uten å skifte baklokk på en stakkars 13c jeg da. får heller sveise på ny overgang på DP når det er i drift og jeg finner ut jeg skal ha større turbo senere

  16. #1666
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Det går også ann.

    Men kan du ikke slette litt bilder på Photobucket?...
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  17. #1667
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hehe fankern heller! tror det er den mndlige varslet om at jeg har fylt kvoten. må lage meg konto nr to om ikke snart tror jeg er jo så ivrig på å legge ut bilder vettu alt skal dokumenteres.

  18. #1668
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Picasa?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  19. #1669
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Joakim: sletta 90 bilder i gårkveld så båndbredden er brukt opp hos bøtta akkurat nå, lager meg heller to kontoer der, for synes den fungerer veldig bra, vil tro og håper at de har god backup av alt i tilfelle noe skjer så er jo trådene mine verdt 0 uten bilder...

    but anyways... driver å lurer litt på å få satt inn chromringer i hovedinstrumentet... må jo gå ann å få fiksa det slik som på 940n, skal ta litt mål da jeg har begge typ instrumenter hjemme i stua og sjekke om det er mulig å bruke de om en annen med små moods. tror det har gjort seg bra sammen med de nye "R-lookalike" instrumentskivene som Dave Barton skal lage for meg nå... men har noen direkteadresse eller link til de som LAGER instrumentringene? har jo flere som selger, men jeg vil ha tak i de som Lager de jeg!

  20. #1670
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Er skeptisk til å bruke ting som Imageshack og Photobucket til prosjekttrådbilder . Det er jo sånt som plutselig kan bli borte hvis de bestemmer seg for å gjøre om noe og da er jo det veldig kjedelig.

    Bedre å ha serverplass hos One.com eller lignende, det koster nesten ikke noe uansett og man har permanent og sikker lagringsplass med ubegrenset båndbredde. Så har man bare en kopi av bildene sånn som de ligger lastet opp på serverplassen lokalt i tillegg. Da får man ikke mistet noe.

  21. #1671
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Spørsmål!!!

    ny original 19T for 6500 SEK, er det bolt on + billig? hehe
    hva må jeg ev gjøre mer enn bare å skifte turban?

    19T kontra kkk24 som vår kjære venn Kilroy vil ha meg til å bruke? hva er best og slikt? hehe kom på at jeg får jo snart trenergodtgjørelsen fra klubben min strax nå ettersom medlemskontingentene skal betales inn

  22. #1672
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    19T og KKK24 er visst ca like.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  23. #1673
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    hva utgjør forskjellene da og hvilken av de egner seg mest for FKn, om så?
    mer trenger jeg enn å skifte turbon? antar at det må gjøres noe annet? dyser\lmm\chip????

  24. #1674
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Den hører vel med i det såkalte 300hk oppsettet. Så skader vel ikke med chip, dyser og lmm.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  25. #1675
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    okidoki

    hadde jeg nå had kapasitet igjen på Bøtta så skulle dere sett fine opplakerte bremser og "trommel" på bremseskivene i farge RØD så da er det også pussa og lakkert opp så det holder seg bedre og finere på bilen...

    tok også av den tafatte originale oljekjølern som kjøles ned av oppvarma kjølevann... hmm bort med den! ny oljekjøler med slanger og dill bestilles fra KG etter hvert nå som jeg blir ferdig med understellet!

    fikk også den nye vacum\ecomåleren min + analog utetempgiver komplett med feste og kabel helt inn i posten fra australien i dag.

Side 67 av 206 FørstFørst ... 17 57 65 66 67 68 69 77 117 167 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •