Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 66 av 206 FørstFørst ... 16 56 64 65 66 67 68 76 116 166 ... SisteSiste
Viser resultater 1.626 til 1.650 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #1626
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Presse inn foringene? Skal du har orginalforinger du da?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  2. #1627
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    POLYforinger ja
    er vell ikke akkurat enklere å presse inn de? her skal det stivhet til så er nok poly til hele sulamitten ja!

  3. #1628
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Du har aldri gjort dette før skjønner jeg. Smører de inn med fettet de kommer med, holde de på plass og gummihammer. "plopp" på plass.

    Greit mye mykere enn stålforingene som er orginalt.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  4. #1629
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    såpass ja... jaja får teste det da så får vi se! som du sier... jeg har aldri pælma på plass ei foring før første mekkebila men skal det gjøres så skal det gjøres ordentlig!

  5. #1630
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Ikke noe problem å presse inn polyforinger, nei. De ser veldig store ut og kjennes harde ut, men bare bad de i varmt vann først, smør de inn med fettet som følger med og press inn med en liten skrustikke så sier det bare "swooosj" så fyker de inn. Ikke noe problem i heletatt . Være å presse originalforinger eller foringer med stålhylse hvis man ikke har verktøy til det, eller å få ut gamle foringer uten riktig verktøy.

  6. #1631
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Øysteins paintshop jo ^^ Så da bra ut ^^

  7. #1632
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Får pressa dem inn for hånd om du vill.
    så dette fikser du
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  8. #1633
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Men fy faen å enklere det er med presse, driver å bytter nå, gamle foringer sklir ut som bare det, og samme med nye
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  9. #1634
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    ja vi får se hvor lett og fort det går. skal prøve aleine først I skrustikka før jeg ev overlater til andre. regner med det er hylser I de nye foringene til skruene som skal igjennom ting?!

  10. #1635
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Heimelaga verktøy er tingen. Pressa nesten alle foringane heime.



    Du klarar iallefall å få pressa dei største foringane sjølv. Dei minste er litt meir dill med så der brukte eg ei skikkelig presse.

  11. #1636
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Du smørte vel inn hele foringen med fett håper jeg?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #1637
    Registrerte brukere oar83 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Ørsta
    Innlegg
    1.538
    Antall takk

    Standard

    Jepps, dette var et bilde før eg begynnte skikkelig.
    Foringa smatt greit på plass med litt glid

  13. #1638
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Jupp, de gjør det. Nesten litt artig..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  14. #1639
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Er enkelte som er litt vanskeleg å få på plass for hand, men meinar eg tok alle saman for hand eller skrustikke. Huskar ikkje heilt, hadde også skikkeleg presse tilgjengeleg.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  15. #1640
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Jeg tok alle for hånd med gummiklubbe. Ikke presse ut, men presse inn. Gikk finfint det.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  16. #1641
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    varmt vann som ChrMl sier, og fett, så glir`n inn

  17. #1642
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av luigi Vis post
    varmt vann som chrml sier, og fett, så glir`n inn
    5tegn
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  18. #1643
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Funker bra og presse dem ned for hånd, og legg dem litt på skrå - for og så "vri" den nedi.
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  19. #1644
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    fått inn de fleste her nå. var sabla hardt å presse for hånd med å trykke og vri den indre på bærebrua foran her... får ikke tyna den inn så får vell ta et tak når jeg ikke er så dødsliten av uka nå og ta meg en tur borti skrustikka kanskje.
    De andre var bare å ta en glatt fettfinger rundt inni hullet og massere det inn litt så glei den sakte men sikkert helt inn i bunn...




    smør på med fettfingern i hullet å få hylsa til å gli rett inn



    den ytterste her fikk jeg lett på, men den indre(innsida av "y'n" får jeg ikke vridd inn... for trangt)

    men så har vi casen da... hvordan i all verden skal vi få skrudd til CS demperne nok i toppen av røret... samme som Joakim sliter med dette sikkert... tok for sikkerhets skyld og testa begge måter for å se.



    på den måten MED ringen\adaptern i bunn av røret får man IKKE skrudd festeskruen i toppen nok nedpå, men jeg synes klaringen til bærekuleskruen innvendig er ok.



    på den måten UTEN ringen\adaptern i bunn av røret får man skrudd festeskruen i toppen så godt som nedpå for hånd, sikkert siste rest med riktig verktøy også..., men jeg synes klaringen til bærekuleskruen innvendig er for dårlig\akkurat på håret...

    edit: og hvor får man tak i verktøy for å kunne skru til demperne i toppen der av røret egentlig.....?????


    og se på bærekulene, de har to forskjellige vinkler... hvem skal hvor? på de originale så står de rett ut begge to...!

  20. #1645
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    De bærekulene du har fått er til en med servo :P
    på de skal vinkelen være framover (den i midten er til venstre side)
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  21. #1646
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    allright tusen takk for oppklaringa! da vet jeg hvilken som skal på hvilken side!
    bilen er ombygd til servo fra tidligere eier. rart det ikke er satt over riktige bærekuler da. eller er det forskjellige bærebruer også for sikkerhets skyld på biler med og uten servo?
    og bare for ordens skyld, hvorfor skal biler med servo ha bærekuler som peker litt forrover?

  22. #1647
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    allright tusen takk for oppklaringa! da vet jeg hvilken som skal på hvilken side!
    bilen er ombygd til servo fra tidligere eier. rart det ikke er satt over riktige bærekuler da. eller er det forskjellige bærebruer også for sikkerhets skyld på biler med og uten servo?
    og bare for ordens skyld, hvorfor skal biler med servo ha bærekuler som peker litt forrover?
    Mener det bare er bærekulene det var forskjell på.
    leste en plass på nett at grunnen til den vinkelen hadde noe med ackermannvinkel og selvoppretting å gjøre. Men jeg klarer ikke finne igjen linken :/
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  23. #1648
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    åja, nei men er ikke såå farlig. bare lurte på om det var noe logisk grunn, og det kan det jo være som du sier!

  24. #1649
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Plukk ut ringen og kjør uten. Det er kun den låseringen i bunn du skal ha i beina dine. Samme som de "riktige" beina mine.

    Og er ikke noe forskjell på servokuler, servokuler er slik som de med "vinkling" du ahr fått.

    Disse bør du også lakkere. Samt endeleddene dine.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  25. #1650
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    flott det joakim! skal få gjort det ja. men det blir gjort over helga nå

    men fremdeles lurer jeg på hvor jeg får tak i sånn dings for å skru til demperne i toppen, kan ikke skjønne det skal være meninga man skal BANKE den på plass med skrujern og hammer

Side 66 av 206 FørstFørst ... 16 56 64 65 66 67 68 76 116 166 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •