Presse inn foringene? Skal du har orginalforinger du da?![]()
Presse inn foringene? Skal du har orginalforinger du da?![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
POLYforinger ja
er vell ikke akkurat enklere å presse inn de?her skal det stivhet til så er nok poly til hele sulamitten ja!
Du har aldri gjort dette før skjønner jeg.Smører de inn med fettet de kommer med, holde de på plass og gummihammer. "plopp" på plass.
Greit mye mykere enn stålforingene som er orginalt.![]()
såpass ja... jaja får teste det da så får vi se! som du sier... jeg har aldri pælma på plass ei foring førførste mekkebila
men skal det gjøres så skal det gjøres ordentlig!
![]()
Ikke noe problem å presse inn polyforinger, nei. De ser veldig store ut og kjennes harde ut, men bare bad de i varmt vann først, smør de inn med fettet som følger med og press inn med en liten skrustikke så sier det bare "swooosj" så fyker de inn. Ikke noe problem i heletatt. Være å presse originalforinger eller foringer med stålhylse hvis man ikke har verktøy til det, eller å få ut gamle foringer uten riktig verktøy.
Får pressa dem inn for hånd om du vill.
så dette fikser du![]()
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
Men fy faen å enklere det er med presse, driver å bytter nå, gamle foringer sklir ut som bare det, og samme med nye![]()
ja vi får se hvor lett og fort det går. skal prøve aleine først I skrustikka før jeg ev overlater til andre. regner med det er hylser I de nye foringene til skruene som skal igjennom ting?!![]()
Heimelaga verktøy er tingen. Pressa nesten alle foringane heime.
Du klarar iallefall å få pressa dei største foringane sjølv. Dei minste er litt meir dill med så der brukte eg ei skikkelig presse.
[Tråd - 740 turbo '86] 245DL, 850 97', V70 Classic 08, 240GL 90' [Tråd - 945 96' bruksbil]
[X -v70R awd '98] [X - Xc70 D5 '04][X -Tråd - V70II 2,0D '08] X - S60 2.0T '02, X - S80 00' 2,0T, [X -Tråd - V70 2,5TDI '99]
Du smørte vel inn hele foringen med fett håper jeg?![]()
Jepps, dette var et bilde før eg begynnte skikkelig.
Foringa smatt greit på plass med litt glid![]()
[Tråd - 740 turbo '86] 245DL, 850 97', V70 Classic 08, 240GL 90' [Tråd - 945 96' bruksbil]
[X -v70R awd '98] [X - Xc70 D5 '04][X -Tråd - V70II 2,0D '08] X - S60 2.0T '02, X - S80 00' 2,0T, [X -Tråd - V70 2,5TDI '99]
Jupp, de gjør det. Nesten litt artig..![]()
Er enkelte som er litt vanskeleg å få på plass for hand, men meinar eg tok alle saman for hand eller skrustikke. Huskar ikkje heilt, hadde også skikkeleg presse tilgjengeleg.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Jeg tok alle for hånd med gummiklubbe. Ikke presse ut, men presse inn. Gikk finfint det.![]()
varmt vann som ChrMl sier, og fett, så glir`n inn![]()
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Funker bra og presse dem ned for hånd, og legg dem litt på skrå - for og så "vri" den nedi.
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
fått inn de fleste her nå. var sabla hardt å presse for hånd med å trykke og vri den indre på bærebrua foran her... får ikke tyna den inn så får vell ta et tak når jeg ikke er så dødsliten av uka nå og ta meg en tur borti skrustikka kanskje.
De andre var bare å ta en glatt fettfinger rundt inni hullet og massere det inn litt så glei den sakte men sikkert helt inn i bunn...
smør på med fettfingern i hullet å få hylsa til å gli rett inn
den ytterste her fikk jeg lett på, men den indre(innsida av "y'n" får jeg ikke vridd inn... for trangt)
men så har vi casen da... hvordan i all verden skal vi få skrudd til CS demperne nok i toppen av røret... samme som Joakim sliter med dette sikkert... tok for sikkerhets skyld og testa begge måter for å se.
på den måten MED ringen\adaptern i bunn av røret får man IKKE skrudd festeskruen i toppen nok nedpå, men jeg synes klaringen til bærekuleskruen innvendig er ok.
på den måten UTEN ringen\adaptern i bunn av røret får man skrudd festeskruen i toppen så godt som nedpå for hånd, sikkert siste rest med riktig verktøy også..., men jeg synes klaringen til bærekuleskruen innvendig er for dårlig\akkurat på håret...
edit: og hvor får man tak i verktøy for å kunne skru til demperne i toppen der av røret egentlig.....?????
og se på bærekulene, de har to forskjellige vinkler... hvem skal hvor? på de originale så står de rett ut begge to...!
De bærekulene du har fått er til en med servo :P
på de skal vinkelen være framover (den i midten er til venstre side)
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
allright tusen takk for oppklaringa! da vet jeg hvilken som skal på hvilken side!
bilen er ombygd til servo fra tidligere eier. rart det ikke er satt over riktige bærekuler da. eller er det forskjellige bærebruer også for sikkerhets skyld på biler med og uten servo?
og bare for ordens skyld, hvorfor skal biler med servo ha bærekuler som peker litt forrover?![]()
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
åja, nei men er ikke såå farlig. bare lurte på om det var noe logisk grunn, og det kan det jo være som du sier!
Plukk ut ringen og kjør uten. Det er kun den låseringen i bunn du skal ha i beina dine. Samme som de "riktige" beina mine.
Og er ikke noe forskjell på servokuler, servokuler er slik som de med "vinkling" du ahr fått.
Disse bør du også lakkere. Samt endeleddene dine.
flott det joakim! skal få gjort det ja. men det blir gjort over helga nå
men fremdeles lurer jeg på hvor jeg får tak i sånn dings for å skru til demperne i toppen, kan ikke skjønne det skal være meninga man skal BANKE den på plass med skrujern og hammer![]()