Nei det gikk rimelig greit førr seg på starten av slætten, men ellers kjørt eg ikke førr full pinne.. Må løft panseret i bakkant så eg får nok kjøling neste gang ! =) Apropos bmw'n har eg ikke brukt mange penga på den, så det e sagt..
Kor du har meg på film henne ?
Nå kommer det en haug bilder og oppdateringer, både fra tidligere og nå.. Har vært litt sløv å oppdatere
Først var det clutch og girkasse som sto for tur, fikk tak i dypt svinghjul og en Sachs Race Engineering trykkplate med originallamell til! Etter 2 timer med brakeclean og litt gnukking og maling så det sånn ca slik ut..
Svinghjul og trykkplate!
Girkasse med overhalt giroverføring og oppshimset i alle ender..
Ganske reint!
Motorrom før jeg laget motordemper og før jeg loddet formotstandene
Flyttet oljekjøleren pga mistanke om høy temperatur på olja !
Fikk prøvekjørt litt og merket ganske fort at girstanga tok i girkassetunellen ved pådrag, fant da ut at det kansje var på tide å lage en motordemper så jeg slipper å kjøpe nye dieselputer hver gang jeg tar laus.. Tilbake til shoppen og ordne opp dagen før kjøring !
Litt spesiell innfesting ?
![]()
Motordemper fra en japsebil med egne braketter..
Fikk blåst noen runder med mapping og ett par runder på bane før jeg ble fri for kompresjon på sylinder 2.. Heim og reiv sund motoren og fant dette ! :(
Plukket ut blokka nå, skal vaske motorrom etter "litt" trykk i veivhusventilasjonen som endte i oljesprut over hele motorrommet !
Nå er det funderinger over å bygge ferdig 16v'n å pakke den nedi eller å mekke sammen en jallamotor for å delta på de siste banedagene![]()
Va mye syting hær :P
Men liker de du gjør me bilenStå på, ska følg med fremover ^^
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
mer uflaks enn meg du tydligvis, men stå på! blir bra dette![]()
Jau, litt uflaks må man ha ?!Må regne med litt svinn om man skal være i dette gamet..
Hadde det vært feil med blanding ville neppe den delen av stempelet gått, mere vanlig at det brenner hull i midten enn at den delen går om det skulle være tilfellet! Mapslangen var på og ingen slike ting skulle være noe feil med..
Men stemplene har tross alt gått noen hundre tusen fra før av, så noe materialtretthet må man vel regne med
Spørs om det ikke blir en bastardmotor av en B230A og en B230FT som reservemotor, mens jeg bygger 16v! Får se det litt ann!
MSRacing: Hyggelig at folk følger med, og det er akkurat like hyggelig at folk liker det de ser !![]()
vurdert og dreit over anleggsflata til clutch lammelen?
Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
-1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo
Jepp, men dreiebenken min er ikke stor nok for svinghjulet, og det var endel stress med å få sammen bilen til treff. Svinghjulet der kommer nok til å bli utbytta rimelig snart uansett =)
svinghjul er ikke det værste å få tak på![]()
Har du mulighet tell å svi ut all filman på en dvd eller nå sånt ?Mein å husk at eg låg meir bakom dokk enn framførr, men det kunn no va skøy å sjå folk på banen førrdet!
Sist endret av Berg Performance; 15/09/10 kl 12:35
korleis går de her då berg..?
Volvo 740 2JZ GTE-VVTI
Takk Til:
Bcb og L-m-r
FT stempel med råda på tur opp landet as we speak! Har ikke gjett opp sesongen helt endaBi vel å bruk blokka som va påtenkt 16v'n da eg har kjøpt ei 90mod FB blokk som bi brukt tell den! Litt sterkar veivparti på den nye!
Muligens litt stresskruing i løpet av uka, får se om det bi håp å få "drift" tell neste helg! Da e det mulighet førr pauseunderholdning på Røssvoll Motorstadion, om ryktan e rett!
Time Will Show ! Så dem sa på The Julekalender!
Oisann. Her har det vært varmt.
Selv om lambda ser ut til å være bra, så må du huske på at den gir i beste fall et gjennomsnitt av alle sylindrene. En av de kan være pessmager, mens resten er litt fete fordi du har forsøkt å tune etter rett avlesning fra sonda.
Er også tegn etter tenningsbank der, med glødetenning (pre-ignition) som resultat, sannsynligvis.
Hadde du problemer med MS2 og lav-ohms dyser?![]()
hehe er ikke pauseunderholdning det skal hva Berg.
Det skal hva driftetrening på røssvoll.
nmk rana har vurdert å bynn å arranger drifteløp på røsvoll når det arrangeres bilcrossløp å slikt der.
så no den 25 sep når det ska arrangeres klubbløp og 2timers i bilcross, ha vi fått muligheten til å kjør et testløp i drifting.
det vil vær plass til 15stk biler. blir en testrunde og 2 finale runder der det vil bi kåret en vinner av løpet.
startavgift vil bli 200kr.
regler vil bli som ved club klassen i drifting.
regler her : http://bilsport.no/uploads/club_teknisk ... g20091.pdf
påmelding til qburn her inne eller på mail: m.a.p@online.no
meld dere GJERNE inn på www.nmkrana.no så vi får se interessen for drifting i rana, så vil det i fremtiden forhåpentligvis bli muligheter for trening på røsvoll :P
Litt for mange biler oppover tia
Ja modalen, har pratet litt med SWR Performance de siste dagene og har nok funnet grunnen til at stempelet smeltet! Pre ignition, grunnet for varme plugger =\ Fant plutselig ut at NGK og Bosch har to forskjellige system for hva som er kalde og varme plugger! Kjørte med BP5ES når jeg egentlig skulle hatt 7 eller 8..
Dum måte å finne det ut på, men nå vet jeg det til neste gang!
Ska prøv å få i hop bilen tell helga, men eg veit ikke når stemplan kommer enda =\
Takk forr oppklaringa Devils!
Ok, mange påmeldt tell no ?
Hehe, fant ett bilde av motorrommet når jeg hentet bilen!
Før og etterbilde!
![]()
Motorn din fekk bra med tenning før ser eg:P
Ja mått bytt pluggledninge og lokk førr å få den heim, og å fjern det gamle va ikke førsteprioritet akkurat da!
Miniupdate ! Har fått kjøpt meg vekt for å veie stempel og råder! Blueprinting av bunndel er på gang!
Før vs etter vask:
3 stempel målt opp, så ganske greit ut.. Lå innen 2 gram, vask av det fjerde er startet! Vasker for hånd og polerer vekk eventuelle riper som måtte oppstå. Skulle gitt mye for en varmvannsvasker ala industri!
![]()
![]()