Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  31
Side 8 av 23 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 562

Tråd: Berg Performance: Volvo 245 "Storfalevogna" | Oppgatering etter Høsttreff 2016 !

  1. #176
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Borstad: Takker for ett utrolig saklig innlegg, i motsetning til mye annet her!

    VolvoR-Sport: Jepp blir vel samme som deg.. Holder det til din effekt ?

  2. #177
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    har ikke slura i det heletatt til meg hvertfall.. fullt pådrag på tredje gir holder fint ja

  3. #178
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Ser ut til at jeg ligger i skjema ! Blir å mappe opp bilen på nytt etter diverse endringer, håper det går smertefritt og at jeg blir å se på bana titt og ofte ! Stiller du med bil Kalsn?
    uff nei er uten motor nå, kommer i morgen eller torsdag, ville sikkert klart det men.. Blir bare latterlig med en 1031 aksling i denne sammenhengen eller hadde det nå kommet et satans snøvær så... Ble det mye sluring med gammel clutchen eller?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  4. #179
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Åpen 1031 er litt kjedelig ja..! Kjører sveiset, og synes egentlig det er perfekt.. Vet hvor jeg har bilen henne til alle tider.. !

    Ble mye sluring med den forrige clutchen ja, maks 0.9-1.0 bar ladetrykk før det slurte i vei.. Blir en ny opplevelse å ha mulighet til å clutche den ut =P Var kun effekt og vektbalansering som fikk ut ræva på tidligere treff..!

  5. #180
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Prøveskilt på vogna i dag ! Kjørte den på arbeid nå, fungerte bare fint! Lett å ta forbikjøringer med i allefall !

    Blir vel mapping som står på planen i dag !

  6. #181
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    nice, høres bra ut

    det er jo ikke noe problem for deg

    sjekk mailen din btw..

  7. #182
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Skal sjekke mail når jeg kommer hjem i kveld =) !

  8. #183
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    det er greit ja.
    hvordan fungerer clutchen og resten av bilen nå?

  9. #184
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Fyy faen ! Første delen av dagen ble brukt til å mappe opp nedre del av mappet, fikk bilen til å gå reint helt ned til 16:1 AFR for langkjøring og bensinøkonomi! Bruker mindre bensin enn bruksbilen min på vanlig kjøring nå Clutchen har ikke sluret under noe omstendighet, men er litt uvant i starten !

    Deretter ble det til å mappe den øvre delen av mappet, laddet 0.8-0.9 først og smilet ble større og større etterhvert som ting falt på plass, bilen oppfører seg helt annerledes med formotstander ! Satt også ett bensinfilter på Map-slangen for å jevne ut signalet til
    ECU
    'en, dette fikset den lille fjuskinga som var igjen etter formotstandene ble montert!

    Havnet etterhvert på 1.2 bar ladetrykk, har en anelse tenningsbank på 4-4500 RPM og i fjerdegir, ved tredjegir passerer jeg området 4000-4500 så fort at ACCenrichment tar seg av tenningbanken. Det går rimelig greit unna nå!

    Prøvde 1.4 bar først, noe som resulterte i litt mere tenningsbank og en meget inspirert fører, må koble tenninga også på megasquirten nå slik at jeg kan ladde mere !

    Hvis jeg regner med 115hk sugemotoreffekt, noe som er 3 hk over B21A med stromberg forgasser, skulle jeg teoretisk ha havnet på 250+ nå, og det tror jeg er mye mulig ! Legg vekt på "tror"

    Har festeproblemer med 215\55\16 på halvvåt asfalt, og dette på "rettfram" kjøring, andregir mister jeg totalt feste på om jeg er så uheldig å treffe litt dårlig asfalt eller finner på å se på clutchen , og på tredjegir leter den etter feste en stund for så å skyte fart


    Nå skal jeg på jobbintervju, og jeg vet ikke helt om det er gårdagen eller jobbintervjuet som er grunnen til mine skjelvende hender..!

  10. #185
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    høres fint ut! jeg har nesten ikke tenningsbank mer etter jeg skrudde ned trykket :P

    går bedre din da enn min, hehe har feste på alle gir jeg, unntatt hvis jeg napper i rattet på andre å tredje gir (235/40 dekk) på våt asfalt slipper den hvertfall hehe :P

  11. #186
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Har mine tvil =P Du har endel mere mods på samvittigheten enn meg !

  12. #187
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    hehe, det er mulig ja :P
    skulle jo egentlig bremse å mappe på onsdag jeg, men pga manometeret til btr så ble det ikke tid :/

    skal prøve på noen 175dekk tenkte jeg hehe

    blir bra vogna vett

  13. #188
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    175 spinner godt uansett Det var synd med mappinga, men det finnes alltids en annen gang !

    Takker !

  14. #189
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    tror det ja, har muligens 165 å
    jepp, sant det..

    sjekk mailen din gutt ;D

  15. #190
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Har sjekka mail og svart =)

  16. #191
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    så det

    skal prøv å ta noen bilder da

    sorry for at jeg spammer tråden din :P

  17. #192
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Og der tok ett stempel kveld!
    Ha nok sprøkke sakte men sekkert i løpet av tia, gammel motor som får mye juling! Sku gjerne ha ønska at eg kunn skyld på nå, men det va ingen tegn på feil blanding eller andre ting.. Lite å gjør med ! Men fy faen så det funka når det funka !

    Håp dem som filma legg det ut på nett, hadd en meget inspirert kjørestil kan man sei..! Va ingen problemer å få showa litt med det her effektnivået !

  18. #193
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    synd med stempelet, men da er det bare å skru :P

    høres bra ut

  19. #194
    Registrerte brukere Devils sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Borstad Vis post
    Om jeg kjenner deg rett er det vel du som blir omtalt som "DevilsTower" på dvs andre forum? MP feks?
    Husker en fototråd hvor du henholdsvis var på ett Powerdrift show og la ut ganske mange bilder fra det. Hovedsaklig kan jeg skjønne at du ikke vil kalle dette drifting, men det er heller ikke skrensing/powerslide da han har driv på hjula gjennom hele svingen med røyk som kommer av han han driver hjula fort nok irundt til at det blir "burning i fart" dvs drifting..

    Men ja, er noe annet å se en Silvia S14 i fullt driv, men jeg kan godt kalle dette drifting, og at Eieren av Storfalevogna eller han som redigerte filmen navnga filmen som "driftepromo" var kansje bare ett tilfeldig valg av navn bare for å lagre skiten

    Drifting, sladding, skrensing, powerslide, AKTIV kjøring kalles det eller som andre ville ha sagt, drift ivei med tanke på at det i allefall ikke er skrensing han holder på med Litt selvmotsigende, men du irriterte

    Kan si med engang at jeg har aldri kalla meg for noe DevilsTower på noen andre forum så der tar du feil. kaller meg nok for Devils og ikke noe mere på samtlige forum jeg er på.

    heheh du får bare lev med det.
    Litt for mange biler oppover tia

  20. #195
    Registrerte brukere Devils sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Og der tok ett stempel kveld!
    Ha nok sprøkke sakte men sekkert i løpet av tia, gammel motor som får mye juling! Sku gjerne ha ønska at eg kunn skyld på nå, men det va ingen tegn på feil blanding eller andre ting.. Lite å gjør med ! Men fy faen så det funka når det funka !

    Håp dem som filma legg det ut på nett, hadd en meget inspirert kjørestil kan man sei..! Va ingen problemer å få showa litt med det her effektnivået !
    Da jeg låg bak det ei lita stund på bana lukta det svidd olje og div bakom biln din. men nu nu motorn din kvelda..

    kor mye effekt trur du at du har da. eg fikk kjør en 200sx med 210chipa hk og eg holdt nu følge med deg osv når du dreiv og kjørt
    Litt for mange biler oppover tia

  21. #196
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Innlegg
    160
    Antall takk

    Standard

    Kammerat av meg som er dewils tower, er vel bare på Bilforumet og Mopedportalen trur jeg!

  22. #197
    Registrerte brukere Tonytic sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag, Stadsbygd
    Innlegg
    694
    Antall takk

    Standard

    kunne tenkt meg og sett en ny film av go vogna!
    Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE

  23. #198
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Devils: Kjørt rolig og fredelig på strekken, prøvd å hold tempen nede.. Vil tru eg ligg en plass mella 230 og 250 no, men det e bære på magefølelsen! Turboen læk pittelitt, så at det lukta olja e nok derfra, helt tell stempelet for vel a merke.. Da vadet endel olja i lufta ja..! Får ta å hiv i ett nytt sætt stempel i den og ha den som reservemotor, helt te eg får råd å bygg 16v'n..

  24. #199
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. jan. 2010
    Innlegg
    13
    Antall takk

    Smile

    så bilen din i hælga ja sto bak dæ i teknisken

  25. #200
    Registrerte brukere Devils sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Bang ta nu tel fornuft og selg den dærre bmw din du kast bort penga på og legg de pengan i vogna heler.
    Litt for mange biler oppover tia

Side 8 av 23 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Erik Berg: 1971 Volvo 142 DL " Rullende Langtidsprosjekt "
    By Erik Berg in forum PV / Duett/ Amazon / 1800 / 140 / 160
    Svar: 12
    Siste post: 20/04/15, 21:37
  2. Svar: 6
    Siste post: 22/08/13, 20:01
  3. Sommertreff høsttreff på ACR 2012
    By Truckdriver in forum Arkiv
    Svar: 2
    Siste post: 20/08/12, 23:17

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •