Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  31
Side 9 av 23 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 562

Tråd: Berg Performance: Volvo 245 "Storfalevogna" | Oppgatering etter Høsttreff 2016 !

  1. #201
    Registrerte brukere Volvo-Lars sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Horten, Vestfold
    Innlegg
    997
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Devils Vis post
    Da jeg låg bak det ei lita stund på bana lukta det svidd olje og div bakom biln din. men nu nu motorn din kvelda..

    kor mye effekt trur du at du har da. eg fikk kjør en 200sx med 210chipa hk og eg holdt nu følge med deg osv når du dreiv og kjørt
    Uansett om du holdt følge eller ikke...du satt fortsatt i en 200SvettX

  2. #202
    Registrerte brukere Devils sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Devils: Kjørt rolig og fredelig på strekken, prøvd å hold tempen nede.. Vil tru eg ligg en plass mella 230 og 250 no, men det e bære på magefølelsen! Turboen læk pittelitt, så at det lukta olja e nok derfra, helt tell stempelet for vel a merke.. Da vadet endel olja i lufta ja..! Får ta å hiv i ett nytt sætt stempel i den og ha den som reservemotor, helt te eg får råd å bygg 16v'n..
    du kjørt nu ikke noe rolig og fredelig på strekken da jeg såg deg. trur faktisk vi har deg på film også.
    Litt for mange biler oppover tia

  3. #203
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Nei det gikk rimelig greit førr seg på starten av slætten, men ellers kjørt eg ikke førr full pinne.. Må løft panseret i bakkant så eg får nok kjøling neste gang ! =) Apropos bmw'n har eg ikke brukt mange penga på den, så det e sagt..

    Kor du har meg på film henne ?

  4. #204
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Nå kommer det en haug bilder og oppdateringer, både fra tidligere og nå.. Har vært litt sløv å oppdatere

    Først var det clutch og girkasse som sto for tur, fikk tak i dypt svinghjul og en Sachs Race Engineering trykkplate med originallamell til! Etter 2 timer med brakeclean og litt gnukking og maling så det sånn ca slik ut..



    Svinghjul og trykkplate!



    Girkasse med overhalt giroverføring og oppshimset i alle ender..



    Ganske reint!



    Motorrom før jeg laget motordemper og før jeg loddet formotstandene




    Flyttet oljekjøleren pga mistanke om høy temperatur på olja !









    Fikk prøvekjørt litt og merket ganske fort at girstanga tok i girkassetunellen ved pådrag, fant da ut at det kansje var på tide å lage en motordemper så jeg slipper å kjøpe nye dieselputer hver gang jeg tar laus.. Tilbake til shoppen og ordne opp dagen før kjøring !

    Litt spesiell innfesting ?




    Motordemper fra en japsebil med egne braketter..




    Fikk blåst noen runder med mapping og ett par runder på bane før jeg ble fri for kompresjon på sylinder 2.. Heim og reiv sund motoren og fant dette ! :(






    Plukket ut blokka nå, skal vaske motorrom etter "litt" trykk i veivhusventilasjonen som endte i oljesprut over hele motorrommet !






    Nå er det funderinger over å bygge ferdig 16v'n å pakke den nedi eller å mekke sammen en jallamotor for å delta på de siste banedagene

  5. #205
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Va mye syting hær :P

    Men liker de du gjør me bilen Stå på, ska følg med fremover ^^
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  6. #206
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    mer uflaks enn meg du tydligvis, men stå på! blir bra dette

  7. #207
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Jau, litt uflaks må man ha ?! Må regne med litt svinn om man skal være i dette gamet..

    Hadde det vært feil med blanding ville neppe den delen av stempelet gått, mere vanlig at det brenner hull i midten enn at den delen går om det skulle være tilfellet! Mapslangen var på og ingen slike ting skulle være noe feil med..
    Men stemplene har tross alt gått noen hundre tusen fra før av, så noe materialtretthet må man vel regne med

    Spørs om det ikke blir en bastardmotor av en B230A og en B230FT som reservemotor, mens jeg bygger 16v! Får se det litt ann!

    MSRacing: Hyggelig at folk følger med, og det er akkurat like hyggelig at folk liker det de ser !

  8. #208
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    vurdert og dreit over anleggsflata til clutch lammelen?
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  9. #209
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Jepp, men dreiebenken min er ikke stor nok for svinghjulet, og det var endel stress med å få sammen bilen til treff. Svinghjulet der kommer nok til å bli utbytta rimelig snart uansett =)

  10. #210
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    svinghjul er ikke det værste å få tak på

  11. #211
    Registrerte brukere Devils sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Nei det gikk rimelig greit førr seg på starten av slætten, men ellers kjørt eg ikke førr full pinne.. Må løft panseret i bakkant så eg får nok kjøling neste gang ! =) Apropos bmw'n har eg ikke brukt mange penga på den, så det e sagt..

    Kor du har meg på film henne ?
    Vi filma fra 200sx når vi kjørt på bana og låg jo litt bakom deg og filma f.eks nordpolen,breisladdsvingen og mere mein eg på.

    skal ta og se gjennom filman
    Litt for mange biler oppover tia

  12. #212
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Har du mulighet tell å svi ut all filman på en dvd eller nå sånt ? Mein å husk at eg låg meir bakom dokk enn framførr, men det kunn no va skøy å sjå folk på banen førrdet!
    Sist endret av Berg Performance; 15/09/10 kl 12:35

  13. #213
    Registrerte brukere Devils sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Har du mulighet tell å svi ut all filman på en dvd eller nå sånt ? Mein å husk at eg låg meir bakom dokk enn framførr, men det kunn no va skøy å sjå folk på banen førrdet!
    eg skal se ka eg får tel. du låg nu foran åss ei stund da vi kjørte rolig og da filma vi.

    hehe det stemplet ditt har eg sett på et par motora eirik har en del skyld i sånt.
    Litt for mange biler oppover tia

  14. #214
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard

    korleis går de her då berg..?
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  15. #215
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    FT stempel med råda på tur opp landet as we speak! Har ikke gjett opp sesongen helt enda Bi vel å bruk blokka som va påtenkt 16v'n da eg har kjøpt ei 90mod FB blokk som bi brukt tell den! Litt sterkar veivparti på den nye!

    Muligens litt stresskruing i løpet av uka, får se om det bi håp å få "drift" tell neste helg! Da e det mulighet førr pauseunderholdning på Røssvoll Motorstadion, om ryktan e rett!

    Time Will Show ! Så dem sa på The Julekalender!

  16. #216
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post

    Fikk blåst noen runder med mapping og ett par runder på bane før jeg ble fri for kompresjon på sylinder 2.. Heim og reiv sund motoren og fant dette ! :(




    Oisann. Her har det vært varmt.
    Selv om lambda ser ut til å være bra, så må du huske på at den gir i beste fall et gjennomsnitt av alle sylindrene. En av de kan være pessmager, mens resten er litt fete fordi du har forsøkt å tune etter rett avlesning fra sonda.

    Er også tegn etter tenningsbank der, med glødetenning (pre-ignition) som resultat, sannsynligvis.

    Hadde du problemer med MS2 og lav-ohms dyser?

  17. #217
    Registrerte brukere Devils sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    FT stempel med råda på tur opp landet as we speak! Har ikke gjett opp sesongen helt enda Bi vel å bruk blokka som va påtenkt 16v'n da eg har kjøpt ei 90mod FB blokk som bi brukt tell den! Litt sterkar veivparti på den nye!

    Muligens litt stresskruing i løpet av uka, får se om det bi håp å få "drift" tell neste helg! Da e det mulighet førr pauseunderholdning på Røssvoll Motorstadion, om ryktan e rett!

    Time Will Show ! Så dem sa på The Julekalender!

    hehe er ikke pauseunderholdning det skal hva Berg.

    Det skal hva driftetrening på røssvoll.

    nmk rana har vurdert å bynn å arranger drifteløp på røsvoll når det arrangeres bilcrossløp å slikt der.
    så no den 25 sep når det ska arrangeres klubbløp og 2timers i bilcross, ha vi fått muligheten til å kjør et testløp i drifting.
    det vil vær plass til 15stk biler. blir en testrunde og 2 finale runder der det vil bi kåret en vinner av løpet.

    startavgift vil bli 200kr.
    regler vil bli som ved club klassen i drifting.
    regler her : http://bilsport.no/uploads/club_teknisk ... g20091.pdf

    påmelding til qburn her inne eller på mail: m.a.p@online.no

    meld dere GJERNE inn på www.nmkrana.no så vi får se interessen for drifting i rana, så vil det i fremtiden forhåpentligvis bli muligheter for trening på røsvoll :P
    Litt for mange biler oppover tia

  18. #218
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Ja modalen, har pratet litt med SWR Performance de siste dagene og har nok funnet grunnen til at stempelet smeltet! Pre ignition, grunnet for varme plugger =\ Fant plutselig ut at NGK og Bosch har to forskjellige system for hva som er kalde og varme plugger! Kjørte med BP5ES når jeg egentlig skulle hatt 7 eller 8..

    Dum måte å finne det ut på, men nå vet jeg det til neste gang!

    Ska prøv å få i hop bilen tell helga, men eg veit ikke når stemplan kommer enda =\
    Takk forr oppklaringa Devils!

  19. #219
    Registrerte brukere Devils sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Ja modalen, har pratet litt med SWR Performance de siste dagene og har nok funnet grunnen til at stempelet smeltet! Pre ignition, grunnet for varme plugger =\ Fant plutselig ut at NGK og Bosch har to forskjellige system for hva som er kalde og varme plugger! Kjørte med BP5ES når jeg egentlig skulle hatt 7 eller 8..

    Dum måte å finne det ut på, men nå vet jeg det til neste gang!

    Ska prøv å få i hop bilen tell helga, men eg veit ikke når stemplan kommer enda =\
    Takk forr oppklaringa Devils!

    det bir ca 1.5time kjøring sia det er første gangsprøving og maks 15bila.
    Litt for mange biler oppover tia

  20. #220
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Ok, mange påmeldt tell no ?

  21. #221
    Registrerte brukere Devils sin avatar
    Medlem siden
    12. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    163
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Ok, mange påmeldt tell no ?
    da spør du veldig godt. så du får bare heng i og skru
    Litt for mange biler oppover tia

  22. #222
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Hehe, fant ett bilde av motorrommet når jeg hentet bilen!

    Før og etterbilde!




  23. #223
    Registrerte brukere kapli sin avatar
    Medlem siden
    23. jan. 2010
    Sted
    Seljord
    Innlegg
    587
    Antall takk

    Standard

    Motorn din fekk bra med tenning før ser eg:P

  24. #224
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Ja mått bytt pluggledninge og lokk førr å få den heim, og å fjern det gamle va ikke førsteprioritet akkurat da!

  25. #225
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Miniupdate ! Har fått kjøpt meg vekt for å veie stempel og råder! Blueprinting av bunndel er på gang!

    Før vs etter vask:



    3 stempel målt opp, så ganske greit ut.. Lå innen 2 gram, vask av det fjerde er startet! Vasker for hånd og polerer vekk eventuelle riper som måtte oppstå. Skulle gitt mye for en varmvannsvasker ala industri!


Side 9 av 23 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Erik Berg: 1971 Volvo 142 DL " Rullende Langtidsprosjekt "
    By Erik Berg in forum PV / Duett/ Amazon / 1800 / 140 / 160
    Svar: 12
    Siste post: 20/04/15, 21:37
  2. Svar: 6
    Siste post: 22/08/13, 20:01
  3. Sommertreff høsttreff på ACR 2012
    By Truckdriver in forum Arkiv
    Svar: 2
    Siste post: 20/08/12, 23:17

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •