Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 4 av 10 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 229

Tråd: Solbekk's 740 herregårdsvogn - Påsken står for tur, hengerfestet :D

Registrerte brukere Solbekk sin avatar
    Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

8. September 2010

Fått beskjed fra lakkeringsverkstedet at jeg får bilen igjen i morgen, så da kan jeg begynne å montere godsakene jeg har bestilt!

- Grønne LED's til instrumentpanel og brytere
    - Ny DEFA 821XG Alarm (endelig bytte ut den 18år gamlefuskej****en)
    - Trepaneler ved nøkkel og brytere.
    - Sentrallås til alle dører
    - Elektronisk bagasjeromsåpner

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Det blir stas. Blir artig å se resultatet når du får igjen bilen da!
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Har gleda meg som en unge helt siden jeg leverte den forrige søndag . Skal ta bilder, kanskje t.o.m. lage en liten guide på how-to fikse universal sentrallås / bagasjeromsåpner, mange som har lurt på det etter hva jeg har sett

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

en bitte liten sniktitt på det jeg rakk å få gjort i dag!

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juni 2010
    Sted
    Ortnevik, Sogn og Fjordane
    Antall takk

Standard

tøff bil du har
    volvo 855 t5
    volvo 940 gl.
    volvo 855 gl.

prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

09. September 2010
    Jeg har vært litt sløv i det siste, jeg har hatt så mye med pending og skolearbeid, men jeg skal prøve å ta det igjen jeg lover!

Jeg kjøpte meg noen trepaneler av Mølster her på forumet for en grei pris og da måtte jeg bare slå til, personlig synes jeg det ble veldig bra. Skulle kjørt dem igjennom en polering før jeg satte dem inn, men men.

12. September 2010
    Kjøpte meg 10 grønne T5 leds og fikk med en ekstra blå led når jeg handla på ebay for en to ukers tid tilbake. Leveringstiden var lang men for 3 dollar totalt så kan jeg ikke klage. Samtidig bestilte jeg en 10 grønne T10 fra dealextreme til ~24 dollar (150kr). Ekstremt god spredning og kraftig lys. Mange har blått, rødt og hvitt lys, men jeg følte for å gå litt vekk fra mengden =)

Jeg begynte med å lage meg nye hull i holderen til lyset over askebegeret i baksetet, slik at jeg kunne montere to leds der. Jeg måtte handle meg holdere på skraphaugen, på grunn av noe jækla herk av noen utdaterte "holder med pære" opplegg, men noen plasser hadde jeg ikke nok t5 holdere, så jeg pelte ut led'n og loddet led'en rett i holderen.

Jeg valgte å bore et hull i "hylla" under askebegeret og montere en grønn LED der også, samt putte den blå i lysfordeleren som lyser opp sikringsholderen.

Monterte LED's i instrumentpanelet også selvfølgelig, samt en led i hver av blinklysindikatorene(ble litt sjenerende nattestid, må nok bytte tilbake).

Til slutt, monterte jeg en i hanskerommet. Der var det en av disse holder m/ påloddet pære, så jeg røsket ut selve kontakten som var på pæra, og loddet en T10 LED rett på den, og det funket som bare f***!

13. September 2010
    Tok en skikkelig vask av vinterfelgene mine, lite problem forsåvidt. De har nok for det første aldri vært vasket før, så bremsestøv og asfalt har grodd seg inn. Selv med Ferr-bet Felgvask m/ syre, så tok det ikke alt. Jeg lurer på om jeg må ta en runde med sandblåsing og lakkering. De er også litt kantkjørte, er det noe jeg kan gjøre med dette eller må jeg bare leve med det?

15. September 2010
    Hadde lettmc'en på service i Sandefjord, så jeg var rusla rundt ved skolmar området etterpå. Fant ut at det var akkurat da tilbudet på motorolje hos Mekonomen startet, så jeg handla meg 4 liter Castrol Magnatec 5w-40 og et nytt oljefilter for 550kr istedet for 750kr. Litt bedre enn statoil 10w-30 mineral olje og biltema oljefilter(). Jeg kjøpte meg en ny bunnpluggpakning og bunnplugg i samme slengen, kosta ikke mer en 35kr. Olja var heller sort etter kun 3000km over sommeren.

Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Antall takk

Standard

Ser det går fremover her ja Legg ut bilder av hvordan bilen ble seende ut etter lakkeringen da Nice car!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Fy faen du kommer til å bli lei grønt Kjørt med det i 2 mnd nå, holder på å dø
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Skal gjøre det vettu Lakkeringsverkstedet gjorde en KJEMPE jobb, lakkerte omtrent hele skjermen, ikke bare det som skulle pusses ned. De tok også de små bulkene som forrige eier hadde anskaffet når kjettingene glapp iløpet av vinteren og pisket rundt som djevelensblekksprut! Ble direkte vakkert, rett og slett, nå må jeg kun få tatt steinspruten på panseret, samt to små rustflekker midt på døra, faktisk så små at jeg måtte virkelig granske lakken for å se dem. Får låne meg en grovrengjører og finne meg noe kvalitetslakk, prøve på det selv.

Skal oljebehandle doningen iløpet av oktober/november måned, så blir det nok stille fram til våren igjen, men da har vi kanskje fått ordnet litt mer penger og da slenger vi inn en FK motor, polyforinger, 1041 bakaksling m/ slyngdiff og IPD krengningsstag.
    Ikke minst 960 håndtak, baklukehåndtak og kanskje takvinge
    Har lyst å få meg noen nye sommerfelger, kanskje pegasus replica 17" ET20, får se om pengene strekker til

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Fy faen du kommer til å bli lei grønt Kjørt med det i 2 mnd nå, holder på å dø
    Grønt er skjønt vettu Og blått er så standard. Vi får se om jeg skifter, og det er jo ikke akkurat store saken å bytte over, så 150kr for nytt sett med leds skal jeg nok klare å skrape sammen om/hvis/når jeg blir lei
    Sist endret av Solbekk; 30/09/10 kl 20:57

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

1. Oktober 2010 - Forebyggende arbeid!

Kjøpte meg 6 flasker med olje i dag:
    1x Castrol
    ATF
    til servoen
    2x Castrol Syntax Universal til diffen
    3x Castrol Manual SMX-S til girkassen.

Diff oljen blir levert tilbake, da påfyllingspluggen sitter dønn, så da kan jeg liksågodt vente til jeg kjøper meg en 1041 aksling eller noe i likhet.

Han som jeg kjøpte olje av på mekonomen visste ikke dritt og solgte meg 3 liter, når jeg bare brukte 1,5l på girkassen, så der leverer jeg også en liter tilbake. Alt i alt, med 10% rabatt fordi jeg var så utrolig grei å handlet der (lol?), så kostet dette 1175kr. Minus 3 flasker så kommer jeg ned på rundt 5-600kr, ikke så gærent.

Så feit i hodet som jeg er, måtte jeg bruke mine jallamekk-kunnskaper for å få bilen hevet så mye at jeg kunne krype under. Da var det kun vedkapp i loven til muttern som gjorde trikset

Først ut var servoen, som jeg ble fortalt, dette var straight forward, av med slange på tannstaget, start motoren og stopp når det var tomt. Skru på plass igjen, fyll opp og luft. Lett som bare det. Fra en mørk sort, tyktflytende masse, til fin, rød og tyntflytende olje. Servoen storkoste seg etterpå (Jeg også, av å se en godrosa olje sirkulere i servo-olje beholderen ).

Ut med det gamle...

Inn med det nye. Gjett hvilken som er ny og hvilken som er gammel

Etter å ha slite meg halvt fordærvet på diffen, gikk jeg på girkassen. Lett sak, løsne påfyllningspluggen, løsne dreneringspluggen, ta av påfyllingspluggen (legge den til sides) og så plassere et eller annet oppsamlingskar under og fjerne dreneringspluggen. Mens dette stod å rant ut gikk jeg inn og fjernet det som var av spon på de magnetiske pluggene, og synet var ikke pent. Glemte å ta før/etter bilde selvfølgelig, men det får duge det jeg tok .
    Så til slutt, når disse var rengjort skikkelig, skru på plass dreneringspluggen og fylle på ny olje. Å ligge med hodet på skrå, fylle opp ned med en flaske som har en slange som ikke er lengre enn en tommel, joda det gikk til slutt. Mamma reddet dagen med en slik brødpose klips (noe ala en slangeklemme) så jeg fikk dandert flaska oppned inne i mellomrommet mellom girkasse og chassis. Fylte på til det rant ut, og skrudde på plass pluggen igjen

Alt i alt, rattet gikk lettere (ikke så mye hyling som før) og girkassen føltes litt strammere og silkemyk på girene. Revers var ihvertfall en sann drøm i forhold til før. Nå må jeg bare finne ut av den merkelige ristingen når jeg ratter i lav fart på grus i ulendt terreng (parkeringsplasser, jorde osv)

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Antall takk

Standard

Kan være noen foringer kanskje? Gled deg til å lukte på bakaksel olja
    1995 VOLVO 940 <- Clicky

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Kan være noen foringer kanskje? Gled deg til å lukte på bakaksel olja
    Blir vel te at jeg kjøper meg polyforinger ja. Lukter den "godt" mener du?

Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Antall takk

Standard

Mmm, den lukter nydelig
    1995 VOLVO 940 <- Clicky

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Ja, gammel og godt brukt
    ATF
    /girkasse/diffolje lukter blomster..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Antall takk

Standard

Om du byter den olja i 20 minus så merkar du ikkje noko til lukta faktisk Og mine skruar på girkassa var heilt like dine to.
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Lukta på giroljen var faktisk ikke så ille, men jeg er jo da også forsåvidt ganske tett i nesa.

De pluggene var mye verre faktisk. Jeg forglemte meg helt med å ta bilde, så det ble noe fjernet før jeg tok bilde. Det var som en svær perle oppå bolten i tillegg til nede i det sporet Noen som har noen glupe ide'er på hvordan få opp jævelen av en påfyllingsplugg til bakakslingen? Må finne ut om det faktisk er en 940 eller 740 aksling mtp speedoringen når jeg skal bytte til 1041 aksling

Registrerte brukere Volvo-Power sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Rissa, Sør-Trøndelag
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Solbekk Vis post
    Lukta på giroljen var faktisk ikke så ille, men jeg er jo da også forsåvidt ganske tett i nesa.

De pluggene var mye verre faktisk. Jeg forglemte meg helt med å ta bilde, så det ble noe fjernet før jeg tok bilde. Det var som en svær perle oppå bolten i tillegg til nede i det sporet Noen som har noen glupe ide'er på hvordan få opp jævelen av en påfyllingsplugg til bakakslingen? Må finne ut om det faktisk er en 940 eller 740 aksling mtp speedoringen når jeg skal bytte til 1041 aksling
    ei saftig rørtang skal gjøre susen..
    Aaaalt for mange biler. Allt selges..

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Får få bilen opp på rampa på skolen så jeg kan komme til med en rørtang, men det får bli etter onsdag. Bilen skal på kontroll hos Biltrangsynet å få godkjent fjørene

Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Antall takk

Standard

få i ny plugg, sveisfast en koppnøkkel og dur på med langarm og rør!

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Har bestilt ny plugg + kobberpakning samt pakning til difflokket, så om jeg får tak i en 1041 i OK stand før november så blir det nok slyngdiff montering Hvor mye veier en bakaksel forresten, sånn ca?

Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Antall takk

Standard

Bakaksel veier vel 2 tonn.. Minst! Haha. Få slengt ut bilde av lakkjobben a Synes jeg har ventet lenge nok nå

Medlem siden
    12. juli 2010
    Sted
    Sannidal, Kragerø
    Antall takk

Standard

Gah, jeg glemmer det hver gang, og når jeg først husker på det så er jeg jo selvfølgelig hvor bilen IKKE er. Jeg LOVER å ta bilde når været tilater det!

Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Solbekk Vis post
    Gah, jeg glemmer det hver gang, og når jeg først husker på det så er jeg jo selvfølgelig hvor bilen IKKE er. Jeg LOVER å ta bilde når været tilater det!

Haha, er bare jeg som er veldig nysgjerrig på resultatet tror jeg

Side 4 av 10 FørstFørst ... 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •