okeiå det skal henge med til kor mykje på 3 bar?
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
Jepp, det er ikkje dumt..samme som eg skal etterkvart med min og, men mangler litt forskjellig stæsj enda...
mykje som må tenkast på har eg funne ut...
![]()
Blir bra vettu! Blir gøy å ta en titt på kjerra til neste år![]()
2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES
Har du fått beskjed av BT hvordan de vil ha det gjort? Mtp godkjente ruller, osv? Må vel skrive inn hva ladetrykket er også?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Det har jeg sett flere ganger skrevet inn i vognkortet, jo.
Det er ikke umulig det nei.
Er om- og oppbyggingsetaten som har slike ting nå, så det blir vel gjort litt mer nøyen.![]()
Så bilen din sto nede ved Aabenraa/antirustverkstedet når jeg kjørte forbi der idag.
Dette blir bra.
Når det gjelder shimsene så kan du justere de litt på en båndsliper om du har det tilgjengelig. Ta av shimsen og sette den motsatt vei i holderen. Hold flatt mot båndet og rull den rundt mellom fingrene. Ha ei bøtte vann ved siden og kjøl ofte. Mål tykkelsa ofte med mikrometer.
Denne måten har jeg brukt på et par topper jeg har overhalt, og det har fungert helt suverent.
Oppdatering 12.09.2010 - Rustbehandling, montering av ny kam
Da fikk jeg igjen bilen fra rustbehandlingen. To rusthull ble sveiset og behandlet. Ellers var bilen veldig bra under med kun litt overflaterust noen steder som ble sandblåst. Bildet er sånn det ser ut under nå! Kommer til å bli noe griseri å skru på understell fremover hvertfall, har en liten jobb å vaske ting som girkasse, bakstilling, coilovere og diverse plast ting.
Men ruster hvertfall ikke da, og nå vet jeg at bilen er veldig bra og sikret mot fremtidig rust!
Pelte av VX3 kammen i går. Den står nå i bilen til Henrik940. Målte opp ventilklaringer på den nye kammen og alle stemte ganske bra bortsett fra 4 stk. Fikk 2 av de til å stemme ved å bytte om litt shims så nå er det kun 2 stk jeg mangler shims til. Veldig tynne shims, 3.10 og 3.15mm.
Var en som lovte å skaffe meg shims på Lørdag, men han klarte ikke det likevel. Så nå står bilen til jeg får skaffet riktig shims. Blir kanskje på Mandag hvis de har inne på Volvo i Kongsberg, Notodden eller Drammen, hvis ikke blir det laget/bestillt på KG Cams.
Lovte SirKim en detaljert guide på shimsing av kam / kambytte. Det kommer i neste update da jeg mangler litt bilder på det. Det er veldig enkelt.
Mens jeg gikk rundt å suste og venta på shimsa jeg trodde han hadde så bøyde jeg til en mellomakselbøyle som jeg skal skru i alternative skruehullene til girkassetraversen.
Den skal forsterkes så den tåler litt slag uten å deformeres og males før den monteres iløpet av denne uken. Hadde ikke sveiseapparat eller stål til det så det ble ikke gjordt nå.
En annen ting jeg gjorde mens jeg ventet var å ta av alle trykkrørene og pusse alle innvendig kanter glatte. Etter en jeg kjenner fikk TIG-et en kant rundt rørene som er kappet så de ikke skal skli av ble det en liten fuge på innersiden og som jeg har pusset ned på alle.
Fikk også satt på T-klemmer på alle silikonslangene samt gitter på LMM-en igjen. Så nå kommer den nok til å gå en del reinere nå som den får mindre turbulens rundt LMM. Med T-klemmer + stoppkant vil de aldri i verden sprette av eller.
Fikk også en gammel 200L varmtvannsbereder med fungerende varmekobler i. Skal skjære av toppen etterhvert og bruke den til å syreduppe smådeler. Men den kommer nok til å stå til våren, så skal den bli fyllt med Strip-All syre og brukt til diverse bakstillingsdeler som det blir byttet foringer i.
Boman hadde også leid Bilklubben i helga.