Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Geir Boman Rinde
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Varamedlem
---
Volvo V90 R-design T8 2020
Yep. Men virker som han som driver med dette har veldig god peiling på hva han driver med. Han er veldig opptatt av å gjøre en god jobb sånn at han kan gi garanti på det sier han, derfor de sluttet med enkle hulromsbehandlinger, men nå kun tar fulle behandlinger. Han ville ikke gjøre noe mer av behandlingen før rusthullene ble utbedret. I motsetning til andre som bare sprayer over alt sammen og sier seg ferdig.
Har du fått noen pris på dette eller ? Ser ikke for meg at det er direkte billig ?![]()
Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges
Da snakker vi .. Men jeg liker at du prioriterer rust fårebygging og antirust behandling framfor større turbo og evnt andre deler, er ikke mange som tenker sånn !
Stå på, har blitt en utrolig flott bil !![]()
Ja, større turbo var feil .. Men da mente jeg liksom ett annet oppsett da, han kunne sikkert henta ut endel flere hester istede for rustbehandlinga, men syntes det er bra at han prioriterer det istede![]()
Ikke noen spydigheter her nå !![]()
Thats good !
Ja, det lurer jeg på også, hvor tar du alt fra ?! Hvordan er økonomien din ellers, i og med at bilen din blir påkosta en god del i ny og ne![]()
Er nettopp det. Har like mye penger som alle andre med jobb, bare ikke så mye annet å bruke de på enda.
Men det blir nok en liten reduksjon med "dyre" updates om en liten stund. Tenkte å flytte ut til neste år. Vil bare ha bilen veldig kjørbar/holdbar og i veldig god stand først. Sånn at jeg ikke kjører rundt å irriterer meg over ting.
Da burde det være litt enklere ja.. Ikke som oss andre som er tynga ned av hus, unger, osv![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
haha ja det var tider når man bodde hjemme.
15000,- til bil, 5000,- å leve på![]()
volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)
Ble fortgang i sakene da.. Flytte hjem til mor igjen kanskje![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Fin bil! sparker vell litt mere med kkk27 enn org turboen?hehe
Men har ett lite spørsmål? de green top dysene, er de bedre enn Bosch 968 volvo R-dyser?
hvor kjøpte du de dysene?![]()
Takk!Hjelper godt med en KKK27 kontra originalturboen, ja!
Tja, 558 dysene leverer marginalt mindre bensin. Men det er ikke så mye, er vel snakk om 20 cc/min mindre eller noe. Fordelen er at de jobber på 3 bar bensintrykk (originalt), trenger bare å laske sammen formotstandene. 968 vil aldri fungere optimalt uten en justerbar BTR man kan justere til 3.8 bar.
Og visstnok er de aller fleste ettermarkeds BTR-er dårlig. Noen begynner å bråke. Andre har varierende bensintrykk fra tid til annen. Noen justerer seg selv med tiden. Nei, takke seg til den originale som er stabil og virker.
Kor mange cc er det på greentops?![]()