Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 70 av 92 FørstFørst ... 20 60 68 69 70 71 72 80 ... SisteSiste
Viser resultater 1.726 til 1.750 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #1726
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Kor mange cc er det på greentops?
    Husker aldri det i hodet, men litt avhengig av hvilken side det står på er det et sted mellom 440 cc/min og 460 cc/min.

  2. #1727
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    okei å det skal henge med til kor mykje på 3 bar?

  3. #1728
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Husker aldri det i hodet, men litt avhengig av hvilken side det står på er det et sted mellom 440 cc/min og 460 cc/min.
    Skal vel fløde 465cc/min på 3,8bar.

  4. #1729
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    okei å det skal henge med til kor mykje på 3 bar?
    Ca 300 hk tror jeg. Min får ikke nok bensin over ca 1.4-1.5 bar nå, men tror det ligger i bensinpumpa (den er original 960). Skal uansett ikke kjøre så høyt trykk pga deler som kanskje vil komme ut , skal heller ha mer effekt på lavere trykk med den nye kammen.

  5. #1730
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Skal vel fløde 465cc/min på 3,8bar.
    Det er 968. 558 har et arbeidstrykk på 3 bar og fløder underkant av 460 cc/min på det trykket.

  6. #1731
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Det er 968. 558 har et arbeidstrykk på 3 bar og fløder underkant av 460 cc/min på det trykket.
    Stemmer det ja, jeg som tenkte på Green Giants istedenfor Green Tops.

  7. #1732
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Ca 300 hk tror jeg. Min får ikke nok bensin over ca 1.4-1.5 bar nå, men tror det ligger i bensinpumpa (den er original 960). Skal uansett ikke kjøre så høyt trykk pga deler som kanskje vil komme ut , skal heller ha mer effekt på lavere trykk med den nye kammen.
    okei... kor mykje effekt har du no trur du?

  8. #1733
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    okei... kor mykje effekt har du no trur du?
    Veit ikke helt, det blir egentlig bare vill gjetning. Men har tenkt å bremse den etter kammen har blitt montert og bensinpumpe byttet. For å få papirer til Biltilsynet for godkjenning, samt å finne ut hvor mye effekt den har på høyt trykk.

  9. #1734
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Jepp, det er ikkje dumt.. samme som eg skal etterkvart med min og, men mangler litt forskjellig stæsj enda... mykje som må tenkast på har eg funne ut...

  10. #1735
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Veit ikke helt, det blir egentlig bare vill gjetning. Men har tenkt å bremse den etter kammen har blitt montert og bensinpumpe byttet. For å få papirer til Biltilsynet for godkjenning, samt å finne ut hvor mye effekt den har på høyt trykk.
    Kun papirer for økt motoreffekt da vel? Eller pga motorbytte?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  11. #1736
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Kun papirer for økt motoreffekt da vel? Eller pga motorbytte?
    ett pull for godkjenning, og et "max" pull regner jeg med?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  12. #1737
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    ett pull for godkjenning, og et "max" pull regner jeg med?
    Yup, stemmer.

  13. #1738
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Det gleder jeg meg til Bestemt deg hvor du tar det?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  14. #1739
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Det gleder jeg meg til Bestemt deg hvor du tar det?
    Nop, har ikke bestemt meg enda.

  15. #1740
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Fått igjen bilen a?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  16. #1741
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Fått igjen bilen a?
    Får igjen bilen på Lørdag . Han har sveiset ferdig og behandlet sveisene i dag.

  17. #1742
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.390
    Antall takk

    Standard

    Blir bra vettu! Blir gøy å ta en titt på kjerra til neste år
    2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES

  18. #1743
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Har du fått beskjed av BT hvordan de vil ha det gjort? Mtp godkjente ruller, osv? Må vel skrive inn hva ladetrykket er også?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  19. #1744
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Det skriver man aldri inn i vognkortet. Der står jo bare effekten @ rpm
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  20. #1745
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Det har jeg sett flere ganger skrevet inn i vognkortet, jo.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  21. #1746
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Det har jeg sett flere ganger skrevet inn i vognkortet, jo.
    Da må de skrive hvilken turbo og slikt det er da?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  22. #1747
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke umulig det nei.
    Er om- og oppbyggingsetaten som har slike ting nå, så det blir vel gjort litt mer nøyen.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  23. #1748
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Så bilen din sto nede ved Aabenraa/antirustverkstedet når jeg kjørte forbi der idag.

  24. #1749

    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Trøndelag
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Dette blir bra.

    Når det gjelder shimsene så kan du justere de litt på en båndsliper om du har det tilgjengelig. Ta av shimsen og sette den motsatt vei i holderen. Hold flatt mot båndet og rull den rundt mellom fingrene. Ha ei bøtte vann ved siden og kjøl ofte. Mål tykkelsa ofte med mikrometer.
    Denne måten har jeg brukt på et par topper jeg har overhalt, og det har fungert helt suverent.
    - 11" XC60 D3 AWD
    - 67 Amazon Turbo <-- Prosjekttråd

    Instagram: @projectamazonturbo

  25. #1750
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 12.09.2010 - Rustbehandling, montering av ny kam




    Da fikk jeg igjen bilen fra rustbehandlingen. To rusthull ble sveiset og behandlet. Ellers var bilen veldig bra under med kun litt overflaterust noen steder som ble sandblåst. Bildet er sånn det ser ut under nå! Kommer til å bli noe griseri å skru på understell fremover hvertfall , har en liten jobb å vaske ting som girkasse, bakstilling, coilovere og diverse plast ting.

    Men ruster hvertfall ikke da, og nå vet jeg at bilen er veldig bra og sikret mot fremtidig rust!







    Pelte av VX3 kammen i går. Den står nå i bilen til Henrik940 . Målte opp ventilklaringer på den nye kammen og alle stemte ganske bra bortsett fra 4 stk. Fikk 2 av de til å stemme ved å bytte om litt shims så nå er det kun 2 stk jeg mangler shims til. Veldig tynne shims, 3.10 og 3.15mm.

    Var en som lovte å skaffe meg shims på Lørdag, men han klarte ikke det likevel. Så nå står bilen til jeg får skaffet riktig shims. Blir kanskje på Mandag hvis de har inne på Volvo i Kongsberg, Notodden eller Drammen, hvis ikke blir det laget/bestillt på KG Cams.

    Lovte SirKim en detaljert guide på shimsing av kam / kambytte. Det kommer i neste update da jeg mangler litt bilder på det. Det er veldig enkelt .







    Mens jeg gikk rundt å suste og venta på shimsa jeg trodde han hadde så bøyde jeg til en mellomakselbøyle som jeg skal skru i alternative skruehullene til girkassetraversen.

    Den skal forsterkes så den tåler litt slag uten å deformeres og males før den monteres iløpet av denne uken. Hadde ikke sveiseapparat eller stål til det så det ble ikke gjordt nå.







    En annen ting jeg gjorde mens jeg ventet var å ta av alle trykkrørene og pusse alle innvendig kanter glatte. Etter en jeg kjenner fikk TIG-et en kant rundt rørene som er kappet så de ikke skal skli av ble det en liten fuge på innersiden og som jeg har pusset ned på alle.

    Fikk også satt på T-klemmer på alle silikonslangene samt gitter på LMM-en igjen. Så nå kommer den nok til å gå en del reinere nå som den får mindre turbulens rundt LMM. Med T-klemmer + stoppkant vil de aldri i verden sprette av eller.







    Fikk også en gammel 200L varmtvannsbereder med fungerende varmekobler i . Skal skjære av toppen etterhvert og bruke den til å syreduppe smådeler. Men den kommer nok til å stå til våren, så skal den bli fyllt med Strip-All syre og brukt til diverse bakstillingsdeler som det blir byttet foringer i.







    Boman hadde også leid Bilklubben i helga .

Side 70 av 92 FørstFørst ... 20 60 68 69 70 71 72 80 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •