2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Hørtes rart ut. Min går nok bedre på 0.7-0.8 bar enn den gjorde med 13c-en, men ikke alltid det kjennes sånn ut fordi den går jo enda mye bedre enn det på 1.25 bar. Men du får ikke den store effekten av stor turbo på 1. gir og 2. gir. Der går den tilnærmet like godt når den først får trykk. Først på 3. gir man merker stor forskjell.
Kjører på 1,3 bar jeg nå og bilen gikk allikevel bedre med 16T på litt lavere trykk... Ladetrykket peaker på over 1,6 så jeg må gi på forsiktig før den stabiliserer seg på 1,3Virker ikke som turboXS BC-en er noe særlig til å styre turbotrykket med selv om jeg nå er over grunntrykket til wg klokka.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Må vel legge til at jeg har gitt kammen enda et par grader forsprang for å få rundt 500 omdreininger tidligere ladetrykk, så den er vel ca 6 grader tidligere enn originalt, men det får jeg bare igjen på toppen så den var faktisk mer turtallsvillig også med gamle oppsettet...![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Nå er jo de mitsubishi turboene kanskje mer moderne enn T3 og T3/04 da, men jeg synes også det er snodig at dere opplever det som så kjipt.
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Er iallfall kjempeskuffa jeg ja, har vel ikke akkurat prøvd alt som prøves kan men at det bare er å kaste på en stor turbo og at det går mye bedre uansett oppsett ellers er bare piss.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Er det en 16T på salg her da? Eller tviholder dere på de?![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Selger Garrett-en før jeg selger 16T-en for å si det slikHvis noen vil kjøpe 940en med stor turbo er det nå de bør komme med gode bud for 16T-en blir montert igjen så fort jeg får tak i et nytt originalgrenrør.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Nei ikke i utgangspunktetHoldt på å bytte den i en Evo 8 i helga men hehe...
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Ikke et helt jevnt bytte da riktignok![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Rart det ikke skulle fungere bedre...
Hvor mye skulle du evt hatt for turboen med grenrør, om du faktisk selger da?
Hadde jeg fått 10k for turbo med tilpassa grenrør og eksos (nytt JT anlegg) så kunne jeg vurdert å selge det, men under det får det ligge på hylla til jeg kan montere det på en bil jeg ikke trenger daglig og har tid til å eksperimentere med slikt på![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Neinei nå må du gi deg. Få i en anna kam så blir nok dette gullKan ikke finne på og bytte tilbake når vi har lagt i så mye jobb med å få det montert
![]()
Er det nå jeg kan si, "lurt av TBO" ?![]()
Volvo V70 T5 99`
Volvo 940 LT 97`
Er nok ikke store forskjellen i maksimalt effektuttak på 16 og 19T når de er påmontert en 8V firer![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Jeg har ikke råd til 10k til i påkost, før jeg engang har begynt på bilen min hehe.
Men kjører du med omsveist org grenrør? Isåfall, kan det være der feilen ligger?