Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  354
Side 9 av 73 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 59 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 1802

Tråd: VolvoR-Sport's 265 Prosjekt - S54B32 - ITS ALIVE!

  1. #201
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Værre å sette den på org. demperfestet trur jeg men
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  2. #202
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Ja det er det nok.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #203
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    det mest riktige er jo å ha demperen/coiloveren rett over senteret av akselen

  4. #204
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnum Vis post
    det mest riktige er jo å ha demperen/coiloveren rett over senteret av akselen
    Absolutt! Og 4 link + wattlink, så akselen holder seg der den skal.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  5. #205
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    spørs jo litt hvor mye bilen fjærer også. Er jo ikke ett "must" på en asfaltbil å ha wattlink, er jo begrensa hvor mye akselen forflytter seg opp\ned.(hvis bilen er stiv da)

  6. #206
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Joda, det er sant. Men blir mye mer "stabilt" med wattlink enn panhard og.
    Men det er ikke nødvendig med wattlink nei.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  7. #207
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Eneste grunnen til at jeg skal ha wattlink er så jeg er sikker på å ikke sende felgen ut i skjermen osv. + at jeg vet at akselen holder seg midt i vist jeg må skru opp bilen litt. Eller ned for den saks skyld.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  8. #208
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    spør om det blir 4 link og watt link engang ja, men det får bli med tida

  9. #209
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Diffen har fått sitt siste nye lager


    problemet er at diffen ikke går inn i akselen igjen!! er liksom 1-2mm for stor diffen, mener jo at alt ble satt sammen slik som det var og....

  10. #210
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Det hender det må litt gummihamring på lagerskålene for at den skal gå inn. Hvis det er akkurat på kusehåret at det ikke går.

  11. #211
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    det kan være ja. går liksom et stykke så låser den seg mot hullene til stikkakslingene..

  12. #212
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Da er det nok bare litt gummihamring som skal til. Jeg har alltid måtte banke ned diffene mine, og dra de ut med spansett.

  13. #213
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    okei, da får vi ta frem gummi hammeren

    ok, husker at diffen satt godt i huset fra før.. satser på at alt blir bra med litt hamring da

  14. #214
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Da er det nok bare litt gummihamring som skal til. Jeg har alltid måtte banke ned diffene mine, og dra de ut med spansett.
    Det er fordi du skal bruke ei spesiell klo som "åpner" diffen når du monterer/demonterer diff i huset.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  15. #215
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Det er fordi du skal bruke ei spesiell klo som "åpner" diffen når du monterer/demonterer diff i huset.
    Yup, egentlig skal man det, Volvo har et flott spesialverktøy til det. Men ikke alle som har slik i garasjen :(. Men går fint å gummihamre.

  16. #216
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Nå har jeg ikke sett det volvo verktøyet, men det kan vell ikke være så vanskelig å lage seg et?
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  17. #217
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Det er fordi du skal bruke ei spesiell klo som "åpner" diffen når du monterer/demonterer diff i huset.
    det jeg og hørte fra en lokal volvo fyr.. men må da gå an å få montert sperra uansett? bilder av klo verktøyet?

  18. #218
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av VolvoR-Sport Vis post
    det jeg og hørte fra en lokal volvo fyr.. men må da gå an å få montert sperra uansett? bilder av klo verktøyet?
    Ja, det skal gå uansett med en gummihammer. Sålenge du får banket den innenfor.

  19. #219
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    okei, det er det da.. men virker som det er litt trangt for at lagra skal gli grei ned.. de spriker liksom i øverkant på lagra.

  20. #220
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Jeg tror ikke det er "bare å hamre den ned", og at det er en grunn for at de har det klo-verktøyet.

    Hadde en verkstedbok fra Volvo ang bakaksel, der var det bilde av verktøyet. Men hvor den boka er hen, er et godt spørsmål....
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  21. #221
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Jeg tror ikke det er "bare å hamre den ned", og at det er en grunn for at de har det klo-verktøyet.

    Hadde en verkstedbok fra Volvo ang bakaksel, der var det bilde av verktøyet. Men hvor den boka er hen, er et godt spørsmål....
    Grunnen til at de har klo-verktøyet er nok for enklere montering og demontering (slippe spansett osv for å dra ut). De diffene jeg har montert har hvertfall ikke vært et problem å gummihamre ned. Gikk nedover med veldig lite makt.

  22. #222
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    skulle tro det er noe sånt ja..
    okei, får prøve å banke det ned med gummi klubba

  23. #223
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Grunnen til at de har klo-verktøyet er nok for enklere montering og demontering (slippe spansett osv for å dra ut).
    Det er noe du TROR ja.

    Hva er "spansett" ?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  24. #224
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Det er noe du TROR ja.

    Hva er "spansett" ?
    Yep. Men når vi drev med dette så virket det ikke brutalt å sette den i uten klo.

    Spansett:

  25. #225
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    å bruke spannsett blir jo nesten det samme som å bruke ei talje

Side 9 av 73 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 59 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •