hvis man har råd så er jo det selvfølgelig det beste![]()
hvis man har råd så er jo det selvfølgelig det beste![]()
One Ring to rule them all
malpassien eg hadde dreiv å justerte seg ned heile tida. eg berre kutta den ut og kjørte orginalt![]()
Volvo 740 2JZ GTE-VVTI
Takk Til:
Bcb og L-m-r
Jo, det er det beste. Derfor jeg solgte 968 dysene mine og kjøpte 558 for eksempel, får jo mye større dyser på 3 bar og. Blandingen skal jo også egentlig justeres på sprutet, så egentlig trenger man ikke justerbar BTR. Er jo egentlig bare en stor "hack" å drive å justere inn hvor fett bilen skal gå med progressiv BTR og lignende fordi sprutet ikke er bra nok til at det kan gjøres enkelt der.
Oki. Takker for masse svar![]()
Detta finner jeg nok ut :P hehe
Nei bruk original regulator (med mindre du skal bypasse STORE mengder suppe), og kjør 3 Bar. Bruk heller penger på skikkelige dyser.
Det er en STOR ulempe med å kjøre mere trykk enn dysene er laget for, og alle Bosch dyser jeg vet om, med unntak av DI og Spesiele racing dyser til F1 etc., er designet og laget for å operere ideelt på 3 Bar.
Største ulempe er at forstøvingen blir feil og det gir mindre effekt/kjøling. Blir som å degradere til gasser (forstøvingsmessig) og at man ikke får det som en gasser gir...kjøling. Ergo... Bare rævva. Dette gjelder for trykk både over og under spesifisert. En annen ulempe er at dyska kan bli tregere (gjelder for det meste trykk over spesifisert), og da blir reaksjonstiden som er spesifisert for dysa fra fabrikk, også feil.
Skal du ikke ha sinnsvak effekt trenger du heller ikke 1XXXcc/3bar + 3XXcc/3bar i "dual rail" oppsett. Kjøp Bosch 600cc/3bar dyser, de holder nok i massevis, og de blir heller ikke håpløse å få til å funke på tomgang.
Bruk også Lav-impedans (lav z) dyser. De er kjappere, og henger bedre med i de fleste sammenhenger: men de trenger formotstand, eller sprut med "peak & hold" funksjon.
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Malpassi også, fåes hos Pedersens. Men den har flere hatt noe problemer med.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Jada, det er nå så.. Kjøpe Nuke da, svensk kvalitet![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Handla oljekjøler![]()
![]()
Ja.. av en eller annen grunn så har hele førsteposten stokka seg helt.
No jeg ikke bryr meg så veeeldig mye om akkuratt nå, så den får bare stå sånn inntil vidre..
Nettopp anskaffet meg Wattlink![]()
Da har jeg fått igjenn bilen min fra sveis. Etter allt for laaaang tid....
Det som er gjort, er:
* Sveisa igjenn begge r.hjulsbrønner.
* Sveisa rett flate i hele bagasjerom.
* Sveisa to rusthull i gulv fremme.
* Sveisa begge innerhjulhus (der det alltid pleier å ruste omtrennt)
* Sveisa rusthull inn til kanal inni hjulhus v side bak.
* Sveisa igjenn alle skruehull i motor-rom.
* Sveisa igjenn påfyllingslokket til bensintanken.
Det som gjennstår karosserimessig nå, er å lage en form for tett brannvegg, da det ikke er noe der nå.
Også må fuelcell felles ned.
Vidre planer frammover nå er å få bilen opp på bukker, plukke hele understellet, skrape tectyl, beskytte + lakkere![]()
MASSE BILDER KOMMER DENNE I HELGEA!![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Liker
Ser fram mot update !!
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
nicegleder meg til bilder
![]()
Bmw e34 520i
Volvo 760 Cruise bil.
Volvo 240 Turbo! - Solgt
Volvo amazon 70m Prosjekt!
Bmw e34 535i - Solgt ,Bmw e30 turbo banebil - solgt
Takk takk![]()
Jeg lovte en stor uppdate men desverre så har ikke bildene kommet fram :(
Men! har tatt et par bilder med telefon så dere ser åssen bilen står pr dags dato!![]()
Her har jeg nettopp satt bilen på bukker bak og plukket ned hele bakstillinga
Prøvde å heise opp ett rs6 hjul bare for å se åssen det ble. Hva syntes dere om eksosløsningen? Kom med positive og negative komentarerEr 3,5'' hele veien. Blir selvfølgerlig også brukt eksosbandasje hele veien og ut!
![]()
Har også prøvd å sette oljekjøleren ut hvor frontlampa sitter.(Dette er bil som ikke kommmer til å få skilter uns.)
Har aldri sett noen gjøre dette før. Kanskje en grunn!:P Jeg har sett for meg at det kan bli litt kult da hele bilen blir svart, lav, mørke hjul osv...
Enten blir det kult/hissig, eller så blir det helt ræva styggt..
Da kommer jeg med en ny oppdate iløpet av denne uka her med masse bilder om hva som er gjort når den var på opperasjon.
Nå fremmover skal jeg skrape reint hele understellet for tectyl og dritt. Begynner med det etter jobb i morgen!![]()
Mvh
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Har du sjekket mulighetene for å legge eksosen ut i kanalen isteden? Ser for meg masse unødvendig varme i kupeen der?![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
jaja. litt får'n lide for at det skal se litt anderledes ut enn det alle andre har![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Er ikke værre enn å bruke eksosbandasje, også lage et større rør over der igjen, som varmeskjold. Om det blir for ille.![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.