Borstad: Takker for ett utrolig saklig innlegg, i motsetning til mye annet her!
VolvoR-Sport: Jepp blir vel samme som deg.. Holder det til din effekt ?
Borstad: Takker for ett utrolig saklig innlegg, i motsetning til mye annet her!
VolvoR-Sport: Jepp blir vel samme som deg.. Holder det til din effekt ?
har ikke slura i det heletatt til meg hvertfall.. fullt pådrag på tredje gir holder fint ja![]()
Åpen 1031 er litt kjedelig ja..! Kjører sveiset, og synes egentlig det er perfekt.. Vet hvor jeg har bilen henne til alle tider.. !
Ble mye sluring med den forrige clutchen ja, maks 0.9-1.0 bar ladetrykk før det slurte i vei.. Blir en ny opplevelse å ha mulighet til å clutche den ut =P Var kun effekt og vektbalansering som fikk ut ræva på tidligere treff..!![]()
Prøveskilt på vogna i dag !Kjørte den på arbeid nå, fungerte bare fint! Lett å ta forbikjøringer med i allefall !
Blir vel mapping som står på planen i dag !![]()
nice, høres bra ut
det er jo ikke noe problem for deg
sjekk mailen din btw..
Skal sjekke mail når jeg kommer hjem i kveld =) !
det er greit ja.
hvordan fungerer clutchen og resten av bilen nå?![]()
Fyy faen ! Første delen av dagen ble brukt til å mappe opp nedre del av mappet, fikk bilen til å gå reint helt ned til 16:1 AFR for langkjøring og bensinøkonomi! Bruker mindre bensin enn bruksbilen min på vanlig kjøring nåClutchen har ikke sluret under noe omstendighet, men er litt uvant i starten !
Deretter ble det til å mappe den øvre delen av mappet, laddet 0.8-0.9 først og smilet ble større og større etterhvert som ting falt på plass, bilen oppfører seg helt annerledes med formotstander ! Satt også ett bensinfilter på Map-slangen for å jevne ut signalet tilECU'en, dette fikset den lille fjuskinga som var igjen etter formotstandene ble montert!
Havnet etterhvert på 1.2 bar ladetrykk, har en anelse tenningsbank på 4-4500 RPM og i fjerdegir, ved tredjegir passerer jeg området 4000-4500 så fort at ACCenrichment tar seg av tenningbanken. Det går rimelig greit unna nå!
Prøvde 1.4 bar først, noe som resulterte i litt mere tenningsbank og en meget inspirert fører, må koble tenninga også på megasquirten nå slik at jeg kan ladde mere !
Hvis jeg regner med 115hk sugemotoreffekt, noe som er 3 hk over B21A med stromberg forgasser, skulle jeg teoretisk ha havnet på 250+ nå, og det tror jeg er mye mulig ! Legg vekt på "tror"
Har festeproblemer med 215\55\16 på halvvåt asfalt, og dette på "rettfram" kjøring, andregir mister jeg totalt feste på om jeg er så uheldig å treffe litt dårlig asfalt eller finner på å se på clutchen, og på tredjegir leter den etter feste en stund for så å skyte fart
Nå skal jeg på jobbintervju, og jeg vet ikke helt om det er gårdagen eller jobbintervjuet som er grunnen til mine skjelvende hender..!![]()
høres fint ut! jeg har nesten ikke tenningsbank mer etter jeg skrudde ned trykket :P
går bedre din da enn min, hehehar feste på alle gir jeg, unntatt hvis jeg napper i rattet på andre å tredje gir (235/40 dekk) på våt asfalt slipper den hvertfall hehe :P
Har mine tvil =P Du har endel mere mods på samvittigheten enn meg !![]()
hehe, det er mulig ja :P
skulle jo egentlig bremse å mappe på onsdag jeg, men pga manometeret til btr så ble det ikke tid :/
skal prøve på noen 175dekk tenkte jeg hehe
blir bra vogna vett![]()
175 spinner godt uansettDet var synd med mappinga, men det finnes alltids en annen gang !
Takker !![]()
tror det ja, har muligens 165 å
jepp, sant det..
sjekk mailen din gutt ;D
Har sjekka mail og svart =)
så det
skal prøv å ta noen bilder da
sorry for at jeg spammer tråden din :P
Og der tok ett stempel kveld!
Ha nok sprøkke sakte men sekkert i løpet av tia, gammel motor som får mye juling! Sku gjerne ha ønska at eg kunn skyld på nå, men det va ingen tegn på feil blanding eller andre ting.. Lite å gjør med ! Men fy faen så det funka når det funka !
Håp dem som filma legg det ut på nett, hadd en meget inspirert kjørestil kan man sei..! Va ingen problemer å få showa litt med det her effektnivået !
synd med stempelet, men da er det bare å skru :P
høres bra ut![]()
Litt for mange biler oppover tia
Kammerat av meg som er dewils tower, er vel bare på Bilforumet og Mopedportalen trur jeg!
Devils: Kjørt rolig og fredelig på strekken, prøvd å hold tempen nede.. Vil tru eg ligg en plass mella 230 og 250 no, men det e bære på magefølelsen! Turboen læk pittelitt, så at det lukta olja e nok derfra, helt tell stempelet for vel a merke.. Da vadet endel olja i lufta ja..! Får ta å hiv i ett nytt sætt stempel i den og ha den som reservemotor, helt te eg får råd å bygg 16v'n..
så bilen din i hælga jasto bak dæ i teknisken
![]()
Bang ta nu tel fornuft og selg den dærre bmw din du kast bort penga på og legg de pengan i vogna heler.
Litt for mange biler oppover tia