Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 60 av 92 FørstFørst ... 10 50 58 59 60 61 62 70 ... SisteSiste
Viser resultater 1.476 til 1.500 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #1476
    Registrerte brukere Mr.X sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Green Side Of Tønsberg
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Forall Del IKKE gå ned på størelsen på filteret, heller opp!

    Btw. så har jeg filter flytter for sale

  2. #1477
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    angående filteret så sitter det jo ikke vannkjøling på olja på en ET motor så stemmer ikke helt at det bare er 200 serien som har det bare sånn at dere er klar over det
    Nei, der er det en luftkjølt oljekjøler, flink gutt å fått med seg det.

    Hvem har sagt at det bare er på 200 serien?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #1478
    A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    VCCN medlemsnummer
    2931
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    nei kansje jeg som mistolka det litt, men det ble sakt at den tappen var fra 200 serien har ET selv og vil holde meg til det da det ikke er like mye dritt som med de bila med LH2.4
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  4. #1479
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Du kan jo bare snu den armen som filteret sitter på da, og få den fremover isteden. Om det er plass med AC-pumper osv.

    Sett flere som har gjort det. Får filteret vekk fra den fæle varmen også.
    Det fungerer dårlig uten å bygge om andre ting ganske vesentlig. Kikka litt på det når vi hadde alt frahverandre om det gikk å sette filteret en annen vei sånn at det er lettere å få plass til oljeretur, wastegaterør og lignende. Men ble bare til at den ble snudd ca 1cm lengre ned. Fremover så vil det butte i servopumpe. Vil igrunn butte med noe hele veien rundt bortsett fra rundt der den skal være.

    AC pumpe sitter på andre siden, så ikke noe problem der.



    Sitat Opprinnelig postet av Mr.X Vis post
    Forall Del IKKE gå ned på størelsen på filteret, heller opp!

    Btw. så har jeg filter flytter for sale
    Hva er forskjellen på små og store filter? Har det noe med trykkfall og gjennomstrømming eller ligger det i hvor mye drit de kan samle opp?

  5. #1480
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Er ikke så mange som har AC i tillegg, og da kan man montere servo på innsugssiden, derfor jeg skrev det jeg skrev.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  6. #1481
    Registrerte brukere Mr.X sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Green Side Of Tønsberg
    Innlegg
    38
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Hva er forskjellen på små og store filter? Har det noe med trykkfall og gjennomstrømming eller ligger det i hvor mye drit de kan samle opp?
    Trykkfall og gjennomstrømming er nok ikke merkbart, men det blir jo mere filter å filtrere olja med, olja er ikke noe og kødde med as

  7. #1482
    Registrerte brukere J.A.S sin avatar
    Medlem siden
    14. mars 2010
    Sted
    Skotterud
    VCCN medlemsnummer
    55
    Innlegg
    658
    Antall takk

    Standard

    fått kammen fra Gustavsson ennå ? spent på hvordan den vil funke virker som den karen har en del erfaring ...

  8. #1483
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av J.A.S Vis post
    fått kammen fra Gustavsson ennå ? spent på hvordan den vil funke virker som den karen har en del erfaring ...
    Venter på den enda. Fikk ikke noe sporingsnr, men ble sendt på Fredag mener jeg det var, så skal komme iløpet av neste uke hvertfall. Kanskje denne uka.

  9. #1484
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Blir spennende med ny kam.

    Mye ga du forresten for den andre multilinken din?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  10. #1485
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Den tappen har du alledere på bilen din, men den sitter i andre enden av filterflyttern.
    Nei, går ikkje det, prøvde på det, måtte kjøpe ein frå 240-blokk.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  11. #1486
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    angående filteret så sitter det jo ikke vannkjøling på olja på en ET motor så stemmer ikke helt at det bare er 200 serien som har det bare sånn at dere er klar over det
    Vasskjøling på ET frå 87, og luftkjølt oljekjølar til og med 91 på 940 også.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  12. #1487
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    VCCN medlemsnummer
    22
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Nei, går ikkje det, prøvde på det, måtte kjøpe ein frå 240-blokk.
    Det funka ihvertfall på bilen min, da tok jeg bolt ifra bakenden på filterflyttern fra en 86 740 Turbo.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  13. #1488
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    VCCN medlemsnummer
    1
    Innlegg
    10.732
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Det funka ihvertfall på bilen min, da tok jeg bolt ifra bakenden på filterflyttern fra en 86 740 Turbo.
    Ok, då er eg med, tenkte på filterflytteren som står på 92-98 B230 FT/FK. Den som går i blokka er nok fin.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  14. #1489
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    vet du hvilket emne han bruker for å lage kammen din? er det stål kam eller støpejern?
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  15. #1490
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Blir spennende med ny kam.

    Mye ga du forresten for den andre multilinken din?
    Yeah, gleder meg . Ikke sikkert jeg får montert den med en gang da, må ordne så jeg har tilgang på shims. Men skal høre med han svensken jeg kjøpte toppen av om han er i Kongsvinger en gang ganske snart så kan jeg kjøre dit og montere den, for han har shims. Eller så må jeg stå på utsiden av Volvo i åpningstiden hvis de har shims liggende å bytte kam.


    Sitat Opprinnelig postet av tyggern Vis post
    vet du hvilket emne han bruker for å lage kammen din? er det stål kam eller støpejern?
    Vet ikke. Han lager de ikke selv, han bestiller fra noen som lager dem. Vet ikke hvor de kommer fra, men han sier at han har hundrevis av profiler å velge imellom så mulig de blir laget av dem på bestilling.

  16. #1491
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Han Totto bestiller jo også "spesialkammer" fra CatCams, men har kanskje ikke like god kompetanse som Gustavsson.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  17. #1492
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 06.08.2010 - Kamaksel ankommet


    Skjer ikke så mye for tiden, men på tide å legge ut en liten oppdatering igjen.

    Lakkering:
    Har samlet følgende deler for lakkering nå:
    - 940 Add-on leppe foran
    - 960 sideskjørter
    - 940 originalvinge med bremselys
    - 960 håndtak
    - Lyktelister uten hull

    I tillegg skal hjulbuene bak lakkeres (muligens hele bakskjermene). Skal ta med alle delene bort og bestille time på Mandag.






    Klarte å gjøre en liten feil når jeg monterte coiloverene. Skrudde fjøra litt for langt opp sånn at øverste coilover ringen var ovenfor gjengepartiet på demperen. Så måtte justere litt ned for å ikke ødelegge gjengene der.

    Resultatet er dessverre at bilen nå er litt for lav bak i forhold til foran. Så skulle hatt den lavere foran, men det blir ikke enda. Men blir nok litt bedre når jeg får dreiet en Superflex foring til nedre feste da den siger ca 10mm bare på den foringen som er avlang.

    På grunn av dette ble bilen nesten liggende på bump- putene bak. Så tok av disse her om dagen og kappet de ned så mye jeg turte uten å bruke så mye tid på å prøve hvor langt ned det går før ting tar borti noe. Tok vel bort ca 4 cm av putene så hvis den slår i bunn nå så er øvre lenkearm overkant av ca en cm unna drivakselen. Dette gir ca 5cm fjøringsvei for øyeblikket.

    Mulig jeg kan finjustere dette lengre ned senere for å kunne ha lengre vandring på fjøringa bak, men hadde ikke så god tid nå. Må ta høyde for at puta kan komprimeres litt hvis dumpen er hard og.







    Da har jeg fått kamakselen jeg bestillte! Usikker når jeg har tid til å montere den. Kanskje på Søndag, en dag til uka eller neste uke. Vi får se! Gleder meg hvertfall til å merke forskjellen . Trenger litt verktøy før jeg begynner til shimsingen.







    Fått noen deler fra Superflex og! Foringer til forstilling. Disse blir også byttet når jeg får ordna meg med presse. Den røde stanga er til nedre coiloverfeste bak, må dreies til.
    Sist endret av ChrML; 06/08/10 kl 18:26

  18. #1493
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Tror ikke det er noe vits å ta med delene til han, før du veit når du skal lakkere
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  19. #1494
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Tror ikke det er noe vits å ta med delene til han, før du veit når du skal lakkere
    Blir å bestille time og.

  20. #1495
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    ser bra ut detta christian! gleder meg til å se åssen det blir med den nye kammen!

  21. #1496
    Registrerte brukere kimsylo sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    8
    Antall takk

    Standard

    min sperer på 8250rpm paul sine chiper

  22. #1497
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Hæ? 8250 omdr på en rødblokk? Da har vel kurven snudd for 2000 omdr siden?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  23. #1498
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Hæ? 8250 omdr på en rødblokk? Da har vel kurven snudd for 2000 omdr siden?
    Kommer an på hvor man legger kurven . Med veldig mye effekt og kort slaglengde er det nok fint med turtallsperre på 8250 rpm. Mener det var 6500 rpm turtallsperre jeg bestillte på chippen min fra 'thelostartof'. Kunne velge mellom original, 7200 og noen punkter imellom mener jeg. Tenningshjernen extrapolerer dårlig over ca 6500 rpm.

  24. #1499
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    VCCN medlemsnummer
    2895
    Innlegg
    1.932
    Antall takk

    Standard

    Gleder meg til resultatet av kammen altså!

  25. #1500
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    VCCN medlemsnummer
    5
    Innlegg
    5.183
    Antall takk

    Standard

    Tror nok du vil merke veldig stor forskjell med kammen og nye chipper. Blir moro å sitte på en tur igjen da, for den gikk på ingen måte dårlig nå heller

Side 60 av 92 FørstFørst ... 10 50 58 59 60 61 62 70 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •