Forall Del IKKE gå ned på størelsen på filteret, heller opp!
Btw. så har jeg filter flytter for sale
Forall Del IKKE gå ned på størelsen på filteret, heller opp!
Btw. så har jeg filter flytter for sale
nei kansje jeg som mistolka det litt, men det ble sakt at den tappen var fra 200 serien har ET selv og vil holde meg til det da det ikke er like mye dritt som med de bila med LH2.4
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!
Det fungerer dårlig uten å bygge om andre ting ganske vesentlig. Kikka litt på det når vi hadde alt frahverandre om det gikk å sette filteret en annen vei sånn at det er lettere å få plass til oljeretur, wastegaterør og lignende. Men ble bare til at den ble snudd ca 1cm lengre ned. Fremover så vil det butte i servopumpe. Vil igrunn butte med noe hele veien rundt bortsett fra rundt der den skal være.
AC pumpe sitter på andre siden, så ikke noe problem der.
Hva er forskjellen på små og store filter? Har det noe med trykkfall og gjennomstrømming eller ligger det i hvor mye drit de kan samle opp?
Er ikke så mange som har AC i tillegg, og da kan man montere servo på innsugssiden, derfor jeg skrev det jeg skrev.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
fått kammen fra Gustavsson ennå ? spent på hvordan den vil funke virker som den karen har en del erfaring ...
Blir spennende med ny kam.
Mye ga du forresten for den andre multilinken din?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
vet du hvilket emne han bruker for å lage kammen din? er det stål kam eller støpejern?
volvo løs...
X V70N 04 titanum sport edition
X 945 96mod FK+++++
X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition
Yeah, gleder meg . Ikke sikkert jeg får montert den med en gang da, må ordne så jeg har tilgang på shims. Men skal høre med han svensken jeg kjøpte toppen av om han er i Kongsvinger en gang ganske snart så kan jeg kjøre dit og montere den, for han har shims. Eller så må jeg stå på utsiden av Volvo i åpningstiden hvis de har shims liggende å bytte kam.
Vet ikke. Han lager de ikke selv, han bestiller fra noen som lager dem. Vet ikke hvor de kommer fra, men han sier at han har hundrevis av profiler å velge imellom så mulig de blir laget av dem på bestilling.
Han Totto bestiller jo også "spesialkammer" fra CatCams, men har kanskje ikke like god kompetanse som Gustavsson.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Oppdatering 06.08.2010 - Kamaksel ankommet
Skjer ikke så mye for tiden, men på tide å legge ut en liten oppdatering igjen.
Lakkering:
Har samlet følgende deler for lakkering nå:
- 940 Add-on leppe foran
- 960 sideskjørter
- 940 originalvinge med bremselys
- 960 håndtak
- Lyktelister uten hull
I tillegg skal hjulbuene bak lakkeres (muligens hele bakskjermene). Skal ta med alle delene bort og bestille time på Mandag.
Klarte å gjøre en liten feil når jeg monterte coiloverene. Skrudde fjøra litt for langt opp sånn at øverste coilover ringen var ovenfor gjengepartiet på demperen. Så måtte justere litt ned for å ikke ødelegge gjengene der.
Resultatet er dessverre at bilen nå er litt for lav bak i forhold til foran. Så skulle hatt den lavere foran, men det blir ikke enda. Men blir nok litt bedre når jeg får dreiet en Superflex foring til nedre feste da den siger ca 10mm bare på den foringen som er avlang.
På grunn av dette ble bilen nesten liggende på bump- putene bak. Så tok av disse her om dagen og kappet de ned så mye jeg turte uten å bruke så mye tid på å prøve hvor langt ned det går før ting tar borti noe. Tok vel bort ca 4 cm av putene så hvis den slår i bunn nå så er øvre lenkearm overkant av ca en cm unna drivakselen. Dette gir ca 5cm fjøringsvei for øyeblikket.
Mulig jeg kan finjustere dette lengre ned senere for å kunne ha lengre vandring på fjøringa bak, men hadde ikke så god tid nå. Må ta høyde for at puta kan komprimeres litt hvis dumpen er hard og.
Da har jeg fått kamakselen jeg bestillte! Usikker når jeg har tid til å montere den. Kanskje på Søndag, en dag til uka eller neste uke. Vi får se! Gleder meg hvertfall til å merke forskjellen . Trenger litt verktøy før jeg begynner til shimsingen.
Fått noen deler fra Superflex og! Foringer til forstilling. Disse blir også byttet når jeg får ordna meg med presse. Den røde stanga er til nedre coiloverfeste bak, må dreies til.
Tror ikke det er noe vits å ta med delene til han, før du veit når du skal lakkere
ser bra ut detta christian! gleder meg til å se åssen det blir med den nye kammen!
min sperer på 8250rpm paul sine chiper
Hæ? 8250 omdr på en rødblokk? Da har vel kurven snudd for 2000 omdr siden?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Kommer an på hvor man legger kurven . Med veldig mye effekt og kort slaglengde er det nok fint med turtallsperre på 8250 rpm. Mener det var 6500 rpm turtallsperre jeg bestillte på chippen min fra 'thelostartof'. Kunne velge mellom original, 7200 og noen punkter imellom mener jeg. Tenningshjernen extrapolerer dårlig over ca 6500 rpm.
Gleder meg til resultatet av kammen altså!
Tror nok du vil merke veldig stor forskjell med kammen og nye chipper. Blir moro å sitte på en tur igjen da, for den gikk på ingen måte dårlig nå heller
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)