Løsninga på bikube-problemet ditt..
http://cgi.ebay.com/20BHP-Turbo-31-F...15794074701774
Løsninga på bikube-problemet ditt..
http://cgi.ebay.com/20BHP-Turbo-31-F...15794074701774
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Mtp det med oljekjøler .. Vil det si at du ikke har noen oljekjøler i fronten fra før ?
Min er automat, og jeg har jo oljekjøler i fronten .. Men den er vel bare til girkasse den da eller ?![]()
Gjør vel ikke noe med en større oljekjøler .. kimmit har jo ett veldig godt utvalg akkurat der, ligger på rundt 5-600 kr for en 17 rader, men det vet du vel allerede![]()
Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges
Yep, har ingen oljekjøler i fronten fra før. Vil tro din er kun til girolja, ja.
Hadde vært greit med en større oljekjøler, ja, men blir nok ikke prioritert med det første. Koster jo litt mer enn 5-600 kr når man skal ha alt rundt og. Må jo ha en filterflytter samtidig så jeg får fjerna originalkjøleren og satt oljefilteret et annet sted som den ikke er så vanskelig å komme til. Pluss oljekjøleren som også må ha termostat og bypass hvis olje i heletatt skal bli varm om vinteren.![]()
Bypass? kan du forklare nermere? Holder det ikke bare med en sandwish med termostat da?
Det jeg har liggans til min iallefall som jeg tenkte å hive på
Det er innebygd bypass i den. Om den bare lukker termostaten vil oljetrykket skyte til værs.
Kjører oljen utenom oljekjøleren, med andre ord.
Så med andre ord går jeg på en smell om jeg monterer sandwish med termostat på bare?
Eller har jeg missforstått nå?
har kjøpt mitt fra pedersen iallefall
![]()
Ingen fare, om det er termostat i den er det nok ikke noe farlig.
får du forresten plass til sandwitchen uten at oljefilteret tar borti dp eller?![]()
Nope, det er ikke sjans. Er vel ca 10mm klaring fra oljefilteret til wastegate returrøret som ikke har noen annen plass den kunne vært.
Filterflytter må isåfall monteres på blokka der hvor den originale oljekjøleren er skrudd i den store banjobolten og legges slanger vekk derfra for å ha oljefilteret et annet sted (i nærheten av oljekjøleren).
Man kan bruke et marine filter, det er bra mye kortere enn et originalfilter som gjør at det muligens blir plass å ha det
Marinefilter framnr: ph2874
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
tror mitt heter oh 011 fra mekonomen, myyyye mindre en originalt.
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
er det ikke bare å bruke den tappen til blokka fra en 240 eller noe da for å få vekk 940-armen til filteret å så sandwich rett på bokka å så filter utpå der igjen?
Du kan jo bare snu den armen som filteret sitter på da, og få den fremover isteden. Om det er plass med AC-pumper osv.
Sett flere som har gjort det. Får filteret vekk fra den fæle varmen også.
Sant det Joakim! Men kan vel ikke se særlig bra ut under panseret?
Noen som er nøye på at det må se sånn nogenlunde ut iallefall, andre ikke.
Jeg har iallefall vært på volvo å kjøpt denne tappen til blokka som er på 2 serien, så jeg kan skru filteret rett på blokka istede. Så fester jeg bare sandwichen rett på den å så filter uttpå der igjen. Håper det går greit, skal da være plass. Hvis ikke må jeg vel til med filterflytter da![]()
Den tappen har du alledere på bilen din, men den sitter i andre enden av filterflyttern.![]()
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
De kan blendes.
Det beste er jo å ta fra en A, F, K, el lign.
tenkte du på den oljetappen Joakim?
Christian sier den er lik, men jeg mente på at den var lengere grunnet den sandwich`n som står på enden. Men mulig jeg tar feil ja
Nei - du spurte om vannet gjorde du ikke?Det kan blendes, men det beste/peneste/mest lekkasjefrie er jo å bytte til vannrør fra en bil uten vannkjølt oljekjøler.
angående filteret så sitter det jo ikke vannkjøling på olja på en ET motor så stemmer ikke helt at det bare er 200 serien som har det bare sånn at dere er klar over det![]()
Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
1989 modell 245 brukis
1987 modell 740 turbo prosjekt
1977 modell 242 Prosjekt
1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
momy said i could not handle a V8, momy is now religious!